iç mekanda ışıklandırma yaparken yüzeyde dalga dalga deformasyonların olması
iç mekanda ışıklandırma yaparken yüzeyde dalga dalga deformasyonların olması
Merhaba arkadaşlar, max 7 de mental ray ile çalışıyorum. dış mekanda skylight kullanıyorum ve modellediğim binanın üzerine gelecek şekilde yine dış mekanda volume effect eklediğim direct spot kullanıyorum. binanım içinde ise genel ortamı aydınlatmak için bir omni kullanıyorum ama iç mekandan render alırken iç duvarların yüzeylerinde dalga dalga renk deformasyonları oluyor. Bunu önlemek için ışık ayarları ile baya vakit kaybettim ama çözemedim. Ayrıca ek bir bilgi olarak, bütün duvarlarımda kaplama olarak sadece gri renk var ve bütün glosiness ayarlarını 0´a indirdim. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Cvp
arkadaşım anladığım kadarıyla senın sorunun sampling problemi
mental ray de renderer ayarlarında "sampling quality" ayarlrının altında "samples per pixel" ayarında minimum ve maximum ayarlarını biraz yukseltip bu sorundan kurtulabilrsin.
ama render süren, değerlerin artmasıyla beraber uzar.
iyi çalışmalar.