şekli böyle olan bu topu nasıl yapabilirim ! - sayfa: 2

Cvp

Erkan

yolladığım zip dosyasında işlem basamaklarını göre bilirsin.
her yaptığım önemli işlemden önce yanına bir kopyasını alarak devam ettim.

bosyayı açın ca anlıyacaksın

önce bir çember çizerek başladım
bu çemderi kozaya bezer şekli oluşturmakta kullandım.

kozaya benzer şekli oluşturunca bir küre çizdim ve koza şeklindeki splineyi divide´leyerek Conform Object space warp´ımla küre şeklini verdim
oluşan eğri top.max dosyasındaki Circle03 isimli spline´ımdaki bezier çekme noktalarımın yerlirini belirlemek için bana referans oldu.
yani kısacası buradaki splineyi düzgünce oluşturduğanda
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4Jv96Dgyo.jpg[/img]
bunu mirrolayarak ve kolpyalayarak top için gereken tüm splineleri oluşturabilirsin.
bu splineleri oluşturduktan sonra geriye surface modellemedeki hünerlerini göstermek kalıyor.


zaten dosyayı dikkatli incelersen hiç bir modifieri collapse etmedim tüm objelerin üzerlerinde kullandığım modifierleri görebilirsin.

kolay gelsin

2009-11-26 13:35:51

Cvp

kırklar

ya da o çizgileri çizebiliyosan bi spere bump malzeme yapıp kaplayabilirsin

2009-11-27 00:13:48

Cvp

Erkan

evet bu iyi fikir

bir küre çiz küreye uvw map at uvw nin ayarını spherical yap


bunu bump kanalına
[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/top/topbump1.png[/img]

bunuda displacement´a
[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/top/topdisplacement.png[/img]

kaplama olarak ata sonrada render al

işte sonuç
[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/top/top.jpg[/img]

bence en iyisi bu oldu

kolaygelsin

2009-11-28 14:39:02

Cvp

nfs_1

En temiz iş bu bence bump ile yapmak
Modelin kaplama haritasınımı aldınız erkan bey

2009-11-28 14:55:28

Cvp

hicabi

evet bu yöntem çok iyi tşkler

2009-11-28 15:33:58

Cvp

Erkan

evet haydar modelden kaplama çıkardım bunu yaparken...
önce mental ray render motorunu yükledim.
spherenin üzerine çizdiğim spline´a kalınlık verdim.
(spline´ı seç modify/rendering/enable in renderer´ı ve eneble in viewport´u aç thickness değerini ayarla)
küreye, önce uvw map modifieri attım uvw nin ayarınıda spherical´a getirdim.
sonrada diffuse kanalına
ambient/reflective occlusion map atadığım self-illumination değeri 100 olan bir malzeme verdim.
küreyi seçtim rendering/render to texture/output´a da ambient occlusion(MR) atayarak
mapping coordinates´inide use existing channel yaptım ve rende butonunu tıkladım.
aldığım renderi birazda photoshopta işledim ve sonuçtan çok memnun kaldım.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6QnbDk4o7.jpg[/img]

bu yöntemi binalara derz yaparken kullanabilirsin emin ol modellemekten çok daha kısa ve zahmetsiz oluyor
hiçbir müşteriminde bu derzler olmamış dediğini duymadım.


ve son olrakta topla yaptığım küçük bir animasyon
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/park.avi[/url]

kolay gelsin.

2009-11-29 00:27:23

Cvp

hicabi

erkan sen son mesajındaki sphere nin üstündeki line leri neye göre çizdin veya shpere nin üstüne nasıl oturttun biraz bilgi verir misin gerçekten tam oturmuş

2009-11-29 14:00:28

Cvp

Erkan

[quote=51867] Yazan: Erkan
kozaya benzer şekli oluşturunca bir küre çizdim ve koza şeklindeki splineyi divide´leyerek Conform Object [u]space warp[/u]´ımla küre şeklini verdim
[/quote]

2009-11-29 14:12:15

Cvp

sahinbey

Hey be hocaların hocası neler yapıyor.

2010-01-12 20:06:54

Cvp

sinankul

iyi sonuç veriyo emeğine sağlık erkan..

[img]http://img705.imageshack.us/img705/5021/thoop.jpg[/img]

2010-01-14 01:11:52