Yazıların kenarını ovalleştirme hakkında

Yazıların kenarını ovalleştirme hakkında

moonkhansword

Arkadaşlar, 3Dmax´te yazmış ve efekt vermiş olduğumuz yazılarda harflerin kenarlarının keskin değil de oval olmasını istiyorum aşağıdaki görselde "world" yazısında gözüktüğü gibi ama tüm arama/araştırmalarıma rağmen bu konuda bir bilgi bulamadım. Bana yardımcı olur musunuz bu konuda? şimdiden teşekkürler tüm ilgilenen arkadaşlara...

[img]http://img163.imageshack.us/img163/3223/28274480.jpg[/img]

2009-11-24 12:19:47

Cvp

3dimagination

yazıyı edit poly çevirip vertex yardımı ile keskin köşeleri fillet şeçeneği ile oval yapabilirsin diye düşünüyorum.

İyi Çalışmalar...

2009-11-23 15:13:07

Cvp

kırklar

bevel profil ile çeşitli yuvarlatmalar yapabilirsin pardon düzeltiyorum,texti yazıp bevel uygulayın.level1 heigt2 outline 1 level2 height 6 outline 0 level3 height2 outline -1 olarak uygula değerler senin texine göre değişebilir kolay gelsin

2009-11-23 15:45:52

Cvp

nfs_1

Objeniz editable poly deyken edge seçiniz ve keskin kenarlı çizgileri seçin, seçim bittikten sonra "chamfer" komutu ile yumuşatma işlemini yapa bilirsiniz..

örnek


[img]http://img339.imageshack.us/img339/6320/eadfsf.png[/img]

2009-11-23 16:20:57

Re:Cvp

moonkhansword

[quote=51812] Yazan: 3dimagination
yazıyı edit poly çevirip vertex yardımı ile keskin köşeleri fillet şeçeneği ile oval yapabilirsin diye düşünüyorum.
İyi Çalışmalar...[/quote]
Yazıyı vertex yapmıştım zaten ama bi türlü "fillet" seçeneğini bulamadım...[G2]

[quote=51813] Yazan: kırklar
bevel profil ile çeşitli yuvarlatmalar yapabilirsin[/quote]
Oradan yaptığımda istediğim gibi olmuyor...

[quote=51815] Yazan: nfs_1
Objeniz editable poly deyken edge seçiniz ve keskin kenarlı çizgileri seçin, seçim bittikten sonra "chamfer" komutu ile yumuşatma işlemini yapa bilirsiniz..
[/quote]
Dediğiniz gibi yaptım ama istediğim gibi ve sizin yaptığınız gibi olmadı. Olduğu kadarı aşağıda...
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3641/14499059.jpg[/img]

2009-11-23 16:40:51

Cvp

nfs_1

chamfer komutunu bir kaç defa uygula 3d max 2009 kullanıyorsan chamfer yaptıktan sonra sagment sayısını çoğalta bilirsin

2009-11-23 16:55:02

Cvp

moonkhansword

Son mesajını yazmadan önce denemiştim üstüste birkaç kez uygulama olayını; nispeten istediğim gibi oldu ama yine de tam olmadı. Bence bunun daha uygun ve net bir çözümü olmalı ama neyse şimdilik bu da yeter... Hepinize teşekkürler arkadaşlar...

2009-11-23 17:08:15

Re:Cvp

troy481@

[quote=51813] Yazan: kırklar

bevel profil ile çeşitli yuvarlatmalar yapabilirsin[/quote]
bevel profil modifierini scale,rotate,move ile istediğin yuvarlatmaları yapabilirsin.tabi line subobjelerinde vertex seçerek fillet ile yuvarlatmak,segmenti seçerek rotate yapabilirsin.tabi başka alternatiflerde var.toparlayalım>text world>line yaratıyorsun.>text seçiliyken bevel profil>line pick profil.world yüzeyle kaplanıyor.>line seçiyorsun ve vertex hareket ettirdiğin zaman neler yapabileceğini göreceksin.tabi bunları segmentle de yapabilirsin refine ile nokta ekleyerek ve vertex´leri yuvarlatarak,segmentleri döndürerek.kolay gelsin.

2009-11-23 17:15:40

Cvp

gokhantastan

yukarıda arkadaşın dediği gibi chamfer komutunu uygula segment sayısını artır buna bağlı olarak edgeleri düzgün kontrol et ve turbo smooth uygula, düzgün kontrol etmendeki amaç şekil deforme olmasın...

2009-11-23 17:29:38

Cvp

Snaap

1. Mental Ray kullanıyorsan Arch&Design malzemesinin Special Effects rollout undan Round Corners i aktif ederek zahmetsizce halledebilirsin. Radius ile yuvarlaklığın genişliğini ayarlarsın.Modele etki etmeyen basit bir shading illüzyonu olduğu için bilhassa köşelerden yakın görüntü aldığında bazı bozulmalar iç içe geçmeler görülecektir. Normal şartlar altında gayet kullanışlıdır.

2. Chamfer kısmen işe yarayabilir fakat Spline kenarlarındaki kırıkları önlemek için Text interpolasyonunu Adaptive yaptıysan Segment değeri fazlasıyla artacak ve az bir Chamfer uyguladığında Vertexler birbirine girecektir.

3. Model olarak aslında aradığın şey Bevel Profile fakat biraz ayarlarını kurcalaman gerekir çok ince ayarlar çok kaba alakasız sonuçlar doğurur.

4. Max 2010 kullanıyorsan Quadify Mesh diye bir Modifier mevcut. Çokgen yüzeyleri ideal dörtgenlere bölmeye çalışır. Yazıyı Extrude edip Quadify Mesh Modifierini atadıktan sonra Turbo Smooth eklersen kenarlar bozulmadan yumuşayacaktır. Tabi bu durumda gereksiz Polygon yükünü göze almalısın.

2009-11-23 23:52:15