Terrain ile arazi modellemede yüzey sorunu

Terrain ile arazi modellemede yüzey sorunu

yakari

Arkadaşlar 3dsmax de line ile çizdiğim izohips eğrilerini terrain komutu ile 3 boyuta taşıdığımda kenar bölgelerinde içe çöküntü şeklinde sorunlar çıkıyor.Sorum terrain yaparken gözden kaçırdığım bir şeymi var.Polye çevirip sorunu halledebilirim ama polyle hiç uğraşmadan direk halledebileceğim bir yol varmı.Bu arada 3dsmax 2009 kullanıyorum.Şimdiden herkese teşekkürler.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1nnN0x1pH.jpg[/img]

2009-11-02 19:54:01

Cvp

gokhantastan

valla ben dediğin modifier i bilmiyorum fakat noise ile bir şeyler yapabileceğini düşünüyorum...

2009-11-02 20:23:14

Cvp

Silent Assassin

Dreamscape gibi profesyonrl pluginleri kullanarak yapabilirsin zira manuel de ayrıntılı anlatımı var.

2009-11-02 22:22:26

Cvp

ETezer

1. Eğrilerin kapalı olmalı
2. Vue Kullanabilirsin.
3. Renk kodlaması ve displace kullanabilirsin. Siyah derin, beyaz yüksek kuralı geçerlidir.
Saygılarımla,

2009-11-03 00:46:28

Cvp

yakari

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.Verdiğiniz cevaplardan sorunun terrain in yapısından kaynaklandığını çıkardım.

Gökhan noise kullanarak izahips eğrilerine uygun bir arazi elde etmek zor olur sanırım.
Ergin dediğin gibi çizdiğim bütün eğriler kapalı ama genede sorun devam ediyor.
Sanırım arazi modellemek için doğru ve hızlı yöntem Vue veya Dreamscape gibi birşey kullanmak.Ben arazinin gerçek verilere uygun olarak izohips şekillerine ve kotlarına uygun olmasını istiyorum.Vue veya Dreamscape ile izohips eğrilerinin şekline ve yüksekliğine uygun modelleme yapılabilirmi?

2009-11-03 16:13:08

Re:Cvp

Silent Assassin

[quote=51387] Yazan: yakari

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.Verdiğiniz cevaplardan sorunun terrain in yapısından kaynaklandığını çıkardım.

Gökhan noise kullanarak izahips eğrilerine uygun bir arazi elde etmek zor olur sanırım.
Ergin dediğin gibi çizdiğim bütün eğriler kapalı ama genede sorun devam ediyor.
Sanırım arazi modellemek için doğru ve hızlı yöntem Vue veya Dreamscape gibi birşey kullanmak.Ben arazinin gerçek verilere uygun olarak izohips şekillerine ve kotlarına uygun olmasını istiyorum.Vue veya Dreamscape ile izohips eğrilerinin şekline ve yüksekliğine uygun modelleme yapılabilirmi?[/quote]

Dreamscape için söylüyorum evet.Renk tonlarına göre yükseklikler ayarlanabiliyor.

2009-11-03 18:03:44

Cvp

keno

editable poly, push ve roll komutlarıyla ortalığın tozunu attırıyorum.Şiddetle tavsiye ediyorum.Günde 3 defa tok karnında

2009-11-04 00:45:22

Cvp

Erkan

compound objects/terrain´mi???
evet bir önceki mileniumda(1000yıl) önce kullandığım bir şey
hatırlar gibiyim ozamanda bi işe yaramazdı.


[quote=51387] Yazan: yakari

......... genede sorun devam ediyor.
Sanırım arazi modellemek için doğru ve hızlı yöntem Vue veya Dreamscape gibi birşey kullanmak.Ben arazinin gerçek verilere uygun olarak [u]izohips şekillerine ve kotlarına uygun olmasını istiyorum[/u].Vue veya Dreamscape ile izohips eğrilerinin şekline ve yüksekliğine uygun modelleme yapılabilirmi?[/quote]
işte aklın yolu bir yakari kardeşim
bende senin gibi düşünerek bu proramı geliştirdim.
[url]http://www.tr3d.com/galeri-14562[/url]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/75kwnvU3D.jpg[/img]
ortaya çok bomba bir iş çıktı.
darısı başına kolay gelsin.

2009-11-04 10:39:46