sphere

sphere

hkner

sayın hocalarımız,
bır sphere cızıp ustunede dunya kaplaması kapladıgımda kara olan beyaz renklı yerlerın gorunmesını denız olan sıyah yerlerın ıse gorunmemesını ıstıyorum. basıtce dıyelımkı bır harf yapacagım ve bunu bu dunyanın ıcıne merkezıne koyacagım. dunya donecek (sadece kara olan kısımlar gorunup denız kısımlar gorunmeyecegı ıcın dunyanın merkezınde olan harf de gorunecek. bu kaplama olayını gorunmeme olayını nasıl halledebılırım (normal omnı ve vray ısıklandırmada. sımdıden tesekkur edeırm

2009-10-25 03:55:04

Cvp

keno

dostum öncelikle belirteyim ben hoca olacak kadar 3d bilgisine sahip değilim.Ama sorunun yanıtını biliyorum.Bunun 2 yöntemi var.

1.Dünya haritasında photoshop kullanrak kara olan yerlerin etrafını çiz sonra bu seçili alanları tamamen siyah dolgu ile kapla.Renk ayarları 0,0,0 olsun bu çok önemli.geri kalan kısımlarıda beyaz olarak ata.Burdaki amaçımız alpha kanalını kullanaraj siyah yerlerin opicity ayarını 0 a indirerek görünmez olmasını sağlamak.siyah ve beyaz olarak bunları ayrı ayrı kaydet kara ve deniz.

çok uykum var yarın anlatırım idare et :D

2009-10-25 03:19:01

Cvp

Silent Assassin

:D :D

2009-10-25 08:58:22

Cvp

hkner

cok tesekkur ederım bu dedıklerını yaptım pekı sımdı ne olacak

2009-10-26 00:59:20

Cvp

ETezer

Hazırladığın bu Resmi Malzeme editörün "Opacity" mappingden çağır. Sonra Keno nun uyanmasını bekleyip "Teşekkür et" :)

Saygılarımla,

2009-10-26 18:54:12

Cvp

keno

he hımm ne o ?!!! saat kaç olmuş bee.Aslında bu soruya cevap vermeyi planlıyordum ama bazı teknik hatalara takıldım.Anlattığım bu çiçek ve ot gibi nesnelerin gerçekçi görünmesi içindi.Fakat burada kullanacağımız nesne içi dolu küre olduğu için aynı uygulamadan söz edemiyorum.
Ama bildiğim başka bir modifier var bunun için.Mesela siyah beyaz bir zeminin sadece beyaz olan bölümünü kabartıyordu.

Bu aralar baya bi yoğunum Topkapıda grafik tasarım üzerine dükkan açıyorum o yüzden pek üstüne düşemedim.

2009-10-26 20:00:38