NESNENİN İÇİNDEN IŞIGIN GEÇMESİNİ NASIL ENGELLERİM BU SAYEDE ARKASINA NASIL GÖLGE YAPABİLİRİM

NESNENİN İÇİNDEN IŞIGIN GEÇMESİNİ NASIL ENGELLERİM BU SAYEDE ARKASINA NASIL GÖLGE YAPABİLİRİM

alpgonzales

[img]http://img203.imageshack.us/img203/986/glge.jpg[/img]

sahnede oldugu gibi nesnenin içinden ışık geçiyor ve arkasına gölge yapmasına engel oluyor ayrıca benim galerime giren görür bir havuz yaptım gerisi çok güzeldi ancak penceresinden ışık geçmesini sağlayamadıgım için beklenen kaliteye ulaşmadı

(KISACASI NESNENİN İÇİNDEN IŞIGIN GEÇMESİNİ NASIL ENGELLERİM BU SAYEDE ARKASINA NASIL GÖLGE YAPABİLİRİM)

2009-10-17 01:02:41

Cvp

cglr3d

Nesnenin içinden ışık geçtiğini zannetmiyorum. Kullandığınız ışığın Shadow özelliğinin açık olduğundan emin misiniz?

2009-10-17 11:22:59

Cvp

mokambo

galeri deki calışmalarınızı inceledikten sonra yazıyorum.
siz ışık olarak buyuk ihtimal ile omni kullanıyorsunuz. yada hiç ışık kullanmıyorsunuz.( ki bu durumda max kendi default ayarlarında ışık varmış gibi kullanır)
unutulmamalıdır ki ışık demek beraberinde gölge demektir fakat max içinde ışık kullansanız dahi ışıgın shadow yani gölge parametresini ektif etmezseniz ışık gölge düşürmeyecektir.

ışık olarak seçtiginiz ışık kaynagı spot yada omni yada direct herneyse, mutlaka onun shadow parametresi arkadasımında yazdıgı gibi aktif edilmelidir.

siz gölge kullanmamışsınız ki, yani ısık nesnelerden geçmiyor, sadece gölge olmadıgından her yer default olarak aydınlanmış oluyor..

eklediginiz ışık objesinin kendi modify parametreleri içinden shadows u işaterlemeniz gerekir.

ek bilgi olarak havuz çalışmaınız için yazayım,
pencere dısının simsiyah olması gece calışmasında kullanılabilir ama eger o kısımda aydınlık isterseniz bir kaç sey yapılabilir mesela oraya pencereyi kaplayacak kadar bir box oluşturup buna beyaz renkte kaplama yapıp materal editorde blinn basic parameters altında/self ılumination kısmında ki sıfır degerini yüz yapın ve ve malzeme slotundaki top renginide acık mavi yapın.. ve bu box ´a kaplayın.. pencere dısında görünebilsin.. bir çesit kendinden aydınlanma verdik.buna gökyüzü fotosuda ekleyebilirsniz.
ama bu etrafı aydınlatmaz.. sadece içinden ışık cıkıyormuş gibi olur...

yada,
rendering menüsünden environment( klavyeden 8 ) acılan pencerede background altında siyah rengi beyaz yada acık mavi yapın.. sizin render da, o pencerede görünen siyah renk bu renktir..

yada yanında ki none yazan yere bir gökyüzü fotosu eklerseniz max uzayında background gökyüzü olur..

belki yazdıklarımı biliyor olabilirsiniz ama çalışmalarınıza bakılırsa max de yeni sayılırsınız.. :)

Not; ortalam 1 aylık bir üyeliginiz olmasına ragmen siteyi 13 kez ziyaret etmişsiniz bu hem iyi hemde az... :)
bence hemen her gün sitede gezinin bilgileri kaydedin, her nekadar tr3d de takılırsanız cok hızlı ilerlersiniz..
yani siteye sadece sorularınıza yazılan cevapları kontrol etmek için girmeyin... bilgisayara her oturdugunuzda en az ilk 15 dakikanızı araştırmaya ayırın bakın nasıl ilerlemenizde hazlanma olacaktır..tecrübelerle sabittir. :)

saygılar...

2009-10-17 12:48:52

Cvp

alpgonzales

çok tşkr ederim
ayrıca verdiğiniz bilgiler içinde tşk ederim ben omni kullanıyordum ancak spottad kullandıgım oldu yine olmamıştı verdiğiniz bilgiler dogrultusunda olur işallah

siteye programa başlamadan önce üye oldum ve programa 1 haftadır başladım :D aslında az girmedim her açışımda pcmi siteye girdim ve bazen 1 saat bile gezdiğim oldu :D

2009-10-17 13:54:12

Re:Cvp

wert_tbt

[quote=50983] Yazan: cglr3d

Nesnenin içinden ışık geçtiğini zannetmiyorum. Kullandığınız ışığın Shadow özelliğinin açık olduğundan emin misiniz?[/quote]
kafam bişeye takıldı bir objenin gölgesinin olmaması ışığın yolunu kesmediği yani ışın içinden geçtiği anlamına gelmez mi?

2009-10-19 01:41:07