Kemiğe bağlı bir nesnenin rotate yönlerini kısıtlamak..

Kemiğe bağlı bir nesnenin rotate yönlerini kısıtlamak..

oz

Selamlar,
daha önce hiç ihtiyacım olmamış bilmiyorum o yüzden.Aşağıdaki resimde mekanik bir kol,mavi nesne sadece yukarı aşağıya rotate edecek gösterilen yönde,yeşil silindir sadece etrafında rotate edecek...sanırım motion´dan ayarlıyoruz bu kısıtlamaları ama nasıl?

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/589_3.jpg[/img]

2004-09-16 18:47:58

Re:Kemiğe bağlı bir nesnenin rotate yönlerini kısıtlamak..

BuCKaRoO

2 objede ayni bone a bagliyken nasil ikiside degisik kısıtlamalara sahip olabilirki..

2004-09-15 10:52:39

Re:Kemiğe bağlı bir nesnenin rotate yönlerini kısıtlamak..

oz

açıkcası bende bunu arıyorum..

2004-09-16 00:26:16

Re:Kemiğe bağlı bir nesnenin rotate yönlerini kısıtlamak..

BuCKaRoO

oz yukardaki ornekte 2 ayri kemik kullanmanin bir mahsurunu ben goremedim.yuvarlak kisima kucuk bir kemik,kendi etrafinda donecek kısıma ayri bir kemik..2 ayri rotation limiti kolayca halledilir

2004-09-16 09:47:42

Re:Kemiğe bağlı bir nesnenin rotate yönlerini kısıtlamak..

oz

tamamda bir nesnenin rotate yönünü nasıl kısıtlıya bilirim..
neyse ben kısa bir animasyon hazırlıcam problemle ilgili B.i.F.´e koyarım daha iyi açıklar.
saol ilgine

2004-09-16 10:56:55

Re:Kemiğe bağlı bir nesnenin rotate yönlerini kısıtlamak..

emreşan

ben bu tür, deformasyon gerektirmeyen animasyonlarda bone kullanmanın gerekliliğini anlayamadım. Objeleri birbirine linkleyin gitsin. omuz görevi görecek parçanın pivot unu dönmesi gereken merkeze çektinizmi , hiyerarşi panelinden IK sekmesi altında limits lerden x yada y yada z ye limit verdinizmi iş biter. bazen bone ların yardımına gerçekten ihtiyaç yoktur. Bone yerine bir kutu bile çizseniz aynı şey. ama şu anda gerek yok.

2004-09-16 18:47:58