Kopyalanmaya Başlanılan An.

Kopyalanmaya Başlanılan An.

orhan1071

merhaba.

Bir animasyon içinde; A nesnesi, t süre, x konumunda ilerliyor.Tam t anında A nesnesinden bir kopya doğmaya başlayacak,

Track view´den birçok parametreyi kontrol edebiliyorum çok kullanışlı, fakat bir nesnenin bir flaş çakması gibi aniden ortaya çıkması veya ortadan kaybolması işlemlerini opacity kanalını anime ederek ve buna track viewden tekrar müdahale ederek yapabiliyorum.

Kısaca A nesnesi, t süre, x konumunda ilerliyor.Tam t anında A nesnesinden bir kopya doğması gerekirken, Doğan kopya animation´da başlangıç anından itibaren doğmaya başlıyor ve t anında tamamen doğmuş oluyor, istediğim nesnemin t anında doğmaya başlaması.Track view´den uygun parametre ksımını bulamadım, böyle bir seçenek track view´de mevcutmudur?copy diye bir modifier´de yok, eğer olsa bu modifieri nesneye uygular track view´den modifier´in zaman durumlarına müdahale ederdim.

Teşekkürler.

2009-10-07 23:47:04

Cvp

chrome_nickel

t süresine gelip, model´in opacity değerini 0 yap. t süresinden dha ileride bir süreye gelip opacity değerini 100 yap.

max´de bir nesneyi animasyon başladıktan sonra var etmenin tek yolu script. ve scripte hiç girmediysen ve programlama deneyimin yoksa, animasyon içerisinde rastgele bir zamanda bir nesneyi var etmeye çalışma...


büyük projelerde, bu gibi ve benzer yüzlerce sebepten ötürü bütün bir çalışma yerine uygun sahneler halinde çalışmalar yapılır. hem filmin anlatımı kolaylaşır, hem kurgusu kolaylaşır hem de her bir sahneyi daha rahat kontrol edebilirsin.

basit bir yol söyleyeyim sana, animasyon render´ını tam t süresinden ikiye ayır.

sahnenin ilk yarısını render alırken, nesnenin kopyasını sahnende hide yap.

render´ın ikinci aşamasına geçerken nesneyi geri getir ve devam et.böylece sahneni ikiye ayırmış olursun.

elbette doğrudan video formatına render yapıyorsan sonradan bunları birleştirmekte sıkıntı çekebilirsin.

eğer image sequence alıyorsan ve başka bir yazılımda birleştiriyorsan zaten sıkıntı çekmezsin.


kolay gelsin.

2009-10-08 07:43:43

Re:Cvp

orhan1071

[quote=50810] Yazan: chrome_nickel

[u] t süresine gelip, model´in opacity değerini 0 yap. t süresinden dha ileride bir süreye gelip opacity değerini 100 yap.[/u]
[u]max´de bir nesneyi animasyon başladıktan sonra var etmenin tek yolu script. ve scripte hiç girmediysen ve programlama deneyimin yoksa, animasyon içerisinde rastgele bir zamanda bir nesneyi var etmeye çalışma...[/u]
[/quote]

Opacity kanalına müdahale etmeden yapılabiliyor mu diye merak etmiştim.

Başlangıçta varolmayan bir nesne, t anında aniden ortaya scriptler ile getirilebiyor anladığım kadarı ile(scriptler hakkında fazla bir bilgim yok), anlattığınız ikinci yöntemide anladım, fakat image squence şeklinde çıktı almıyorum, direk animasyon olarak çıktı alıyorum. İmage squence´leri sonradan birleştirilmesi hakkında fazla bir bilgim yok.

Cevap için teşekkür ederim Kadir Bey.
kolay gelsin.

2009-10-08 13:24:57

Cvp

volkinefendi

Doğmaktan kasıt ne?Bir önceki karede görünmeyen nesnenin ardındaki karede görünür olması mı?Eğer durum buysa; ben 1 kare anime edilmiş slice kullanıyorum.

2009-10-08 16:40:01

Re:Cvp

orhan1071

[quote=50822] Yazan: volkinefendi
[u]Eğer durum buysa; ben 1 kare anime edilmiş slice kullanıyorum[/u].[/quote]

Bir kare anime edilmiş slice ne anlama gelmekte? nasıl yapabilirim bunu?

[quote=50822] Yazan: volkinefendi
[u]Bir önceki karede görünmeyen nesnenin ardındaki karede görünür olması mı?[/u][/quote]

Evet aradığım bu.

2009-10-09 18:36:58

Cvp

volkinefendi

Objeye slice modifieri ekleyin. Modifierin açılır sekmesinde slice planeyi seçip objenin z ekseninde başladığı yerden daha aşşağı indirin. Autokeyi aktif hale getirin. Slice planeyi objenin z ekseninde bittiği yerden daha yukarı getirin.Slice parameters başlığından remove bottom seçin.Timelinedaki iki keyframeyi aralarında başka kare kalmayacak şekilde düzenleyin. Yani opacity anime etmekle aynı mantıkta.Hatta scale anime edilerekte aynı sonuç alınabilir.

2009-10-09 21:12:16

Re:Cvp

kunth

[quote=50860] Yazan: volkinefendi

Objeye slice modifieri ekleyin. Modifierin açılır sekmesinde slice planeyi seçip objenin z ekseninde başladığı yerden daha aşşağı indirin. Autokeyi aktif hale getirin. Slice planeyi objenin z ekseninde bittiği yerden daha yukarı getirin.Slice parameters başlığından remove bottom seçin.Timelinedaki iki keyframeyi aralarında başka kare kalmayacak şekilde düzenleyin. Yani opacity anime etmekle aynı mantıkta.Hatta scale anime edilerekte aynı sonuç alınabilir.[/quote]

değişik bir yöntem olmakla birlikte ilginç bile :D

şunuda denemek isteyebilirsin objeye sağ tıkla object properties kısmındaki visiblity değerini 0 yap, t zamana gel bir key ekle t+1 karede degeri yeniden 1 yap.

2009-10-14 02:42:35

Re:Re:Cvp

volkinefendi

[quote=50935] Yazan: kunth

[quote=50860] Yazan: volkinefendi

Objeye slice modifieri ekleyin. Modifierin açılır sekmesinde slice planeyi seçip objenin z ekseninde başladığı yerden daha aşşağı indirin. Autokeyi aktif hale getirin. Slice planeyi objenin z ekseninde bittiği yerden daha yukarı getirin.Slice parameters başlığından remove bottom seçin.Timelinedaki iki keyframeyi aralarında başka kare kalmayacak şekilde düzenleyin. Yani opacity anime etmekle aynı mantıkta.Hatta scale anime edilerekte aynı sonuç alınabilir.[/quote]

değişik bir yöntem olmakla birlikte ilginç bile :D

[/quote]

"copy diye bir modifier´de yok, eğer olsa bu modifieri nesneye uygular track view´den modifier´in zaman durumlarına müdahale ederdim."

Slice modifier seçeneğini bu cümleye istinaden önerdim.

2009-10-14 16:56:59

Cvp

kunth

güzel bir fikir volkiefendi, hatta bazı animasyonlarda hayat kurtarır..

2009-10-14 21:58:11