paramaetrik girilen değerlerin hassaslık ayarı - sayfa: 2

Cvp

ETezer

Sevgili Dostlar,
Haddim olmayarak bir hatırlatma yapayım.
Bu kadar hassas değerler ile uğraşmak istemiyorsanız, ilgili nesneyi (veya nesneleri) seçin. Utiliy(çekiç) bölümünden "more" basın, çıkan listeden "rescale world unit" i tıklayın. Bu komut ile sahnenize göre nesnelerinizi veya tersini büyültüp-küçültebilirsiniz... Ama dikkat, bu büyültme veya küçültme işlemleri "Scale" işlemi değildir...

Saygılarımla,

2009-10-18 01:59:17

Cvp

gokhantastan

nasıl scale işlemi değildir, nasıl büyütme veya kçültme oluyor ?

2009-10-18 02:17:41

Cvp

ETezer

Sevgili Gökhan,
Herhangi bir küp çiz. Ölçülerine dikkat et. Sonra Transformlar bölümünden Scale ile küçül veya büyült. Şimdi ölçüleri kontrol et. "AAA !!! Değişmemiş" dediğini duyar gibiyim. Transformasyonlar ne yazık ki en az bilinen bölümlerindendir Max´in. Scale Yi daha çok "orantılama" mantığı ile kullanmak gerekir. "rescale world unit" "orantılama" yapmaz... :) Bu durumda Extrude veya benzeri modifiyerler gerçek ölçülerinde çalışabilir. Deneme için herhangi bir programdan bir çizgi veya spline "import" edin. Şimdi extrude edin. Bu işlem sonucu Extrude gerçek anlamıyla çalışmaktadır. Ama rescale ettikten sonra bi daha deneyin. Extrude rakamları da rescale ye uyum sağlar.Rakamlar çok büyük ya da çok küçük olması canınızı sıkmasın. :) Bu yüzden tüm mimar ve mühendislerin, ya da ölçülü çalışan herkesin bu aracı kullanmasını tavsiye ederim.
Son olarak çok büyük ve çok küçük sahnelerin render işlemi aşırı uzun sürer...

2009-10-19 19:07:11

Ergin hocam

soft

benim sorunum aslında rakamlarla değil de görünümle alakalı bir şeydi dediğiniz gibi hocam objenin görüntüsü değiştiği halde ölçülerinde her hangi bir değişiklik olmuyor peki bu şekilde oluşturulan modeller bize hatalı bir görüntü vermez mi ? Birde hocam rescala etkisini nasıl kaldıracağımızı da belirtirsen :)

2009-10-21 22:45:47

Cvp

nfs_1

Ergin beyin dediğini anladım autocad scale komut ile aynı mantıkta çalışıyor parametreden 2 yazarsan çizdiyiniz nesne 2 kat daha büyüyor :)

sağolun bilgi için

2009-10-21 23:53:17

Cvp

ETezer

Sevgili Mehmet,
Rescale "Katsayı" mantığı ile çalışır. 0,1 = 10 kat küçültür. 5.0 = 5 kat büyültür. Yani 10 büyültüğünü 0,1 yazarak orjinal haline tekrar getirebilirsin. Ayrıca Rescaleyi sahne bazında veya sahne hariç bütün nesneleri seçerek yaparsan rahat edersin. Işık ve Kameralarına is uygulama, yeniden yap. Rescale´nin En güzel tarafı ağır süren renderlerin bir anda hızlanabilir. Önceki yazımda yazdığım gibi çok küçük veya çok büyük sahneler renderi yavaşlatır. İlave olarak Aydınlatma ayarlarınız ve sonuçta kalitenizde gene sahne büyüklüğü ile doğrudan ilgilidir. Autodesk´e sorarsanız bu konuda pek fazla bir bilgi veremeyebilirler :)
Scale ise orantılama yapmanda faydası dokunur. Eğer dışardan hazır bir nesne aldıysan-ki tavsiye etmem- sahnendeki bina boyutunda bir (Örnek olarak)sandalyen olabilir. Sandalyeni binana göre Scale ile orantılarsın.
Sanırım açıklamalar yeterli olmuştur. Olmadıysa tam takıldığın yeri noktasal olarak sor...
Saygılarımla,

2009-10-22 02:28:32

Cvp

soft

Evet rescala nın çalışma mantığının dediğiniz gibi olduğunu bizzat uygulayarak gördüm hocam gerçekten dediğiniz gibi bütün bir sahneyi orantılı olarak büyütmek veya küçültmek için kullanılabilecek bir yöntem. Peki photoshop, illustrator gibi programlarda bu tip büyütme ve küçültme olaylarında efektlerde veya çizgi kalınlıklarında problemler yaşanabiliyor. Maxta da buna benzer bir problem olabilir mi? Saygılar

2009-10-22 04:01:49

Cvp

ETezer

Sevgili Mehmet,
Max de bu problemlerin karşılığı, Extrude, Bevel gibi modifiyerlerin parametrelerinin çok büyük veya çok küçük olması olarak karşımıza çıkar. Animasyonda da bazı sorunlar tek tük de olsa çok can sıkıcı olarak meydana gelebilir. Bunları önlemenin Cevabını zaten öğrendin. ;)
Bu arada, Özellikle Vray veya MentalRay gibi Foton hesaplaması kullanılan Render motorlarını kullanmaya başladığında Sahne Boyutunun Herşeyden daha önemli olduğunu sakın unutma...
Saygılarımla

2009-10-22 23:07:56

Re:Cvp

soft

[quote=51116] Yazan: ETezer

Sevgili Mehmet,
Max de bu problemlerin karşılığı, Extrude, Bevel gibi modifiyerlerin parametrelerinin çok büyük veya çok küçük olması olarak karşımıza çıkar. Animasyonda da bazı sorunlar tek tük de olsa çok can sıkıcı olarak meydana gelebilir. Bunları önlemenin Cevabını zaten öğrendin. ;)
Bu arada, Özellikle Vray veya MentalRay gibi Foton hesaplaması kullanılan Render motorlarını kullanmaya başladığında Sahne Boyutunun Herşeyden daha önemli olduğunu sakın unutma...
Saygılarımla[/quote]sayıglar benden hocam ilgilendiğin için çok teşekkür ederim.

2009-10-23 22:26:39