2 obje hiç yüzey silmeden nasıl Attach edilir

2 obje hiç yüzey silmeden nasıl Attach edilir

Amax

Günaydın Arkadaşlar,

İzlediğim bir tutorialde bıçağa (07:56 sn´ de) oval şekli bıçağa hiç yüzey çıkarmadan nasıl Attach ediyor anlamadım. Ben Max 2008 kullanıyorum. Tutorialde max 2009 görünüyor. Bundan mı kaynaklanıyor???

Tutorial adresi aşağıda;

http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/next-gen-weapon-creation-day-1-the-high-poly-model/

2009-09-29 09:31:33

Cvp

Amax

Arkadaşlara sorum cevaplanmayacak kadar basit gelmiş herhalde [G12]

2009-09-29 14:49:02

Cvp

emreşan

videoyu seyretmedim.Fakat söylediğiniz yöntem için objelerden zaten yüzey silmeniz gerekmiyor. Kapalı veya açık herhangi iki objenin birisine "editable poly" verip diğerini attach ile seçer ve objeleri fiziksek olarak tek hale getirebilirsiniz.

(not:bir de burası bir forum ortamı. Siz de takdir edersiniz ki soru sorup, kısa zaman sonra sorunuza cevap gelmesini beklemek biraz duygusallık olur. Hele ki sorunuzun ne olduğunu anlamak için o video dersi izlemek zorunda olmamız durumu daha da zorlaştırıyor. O kısmın ekran görüntüsünü ve daha anlaşılır bir açıklamayı yazarsanız daha seri cevaplar alırsınız)

2009-09-29 14:56:56

Cvp

akcamuhammet

burdaki farklı bir olay.. bende anlamadım.. attach yaptığında boolean yapılmış gibi davranıyor.. .. ince bir ayrıntı var heralde onu mu yakalayamadık .. .

2009-09-29 15:37:41

Cvp

Amax

Sn. Emreşan dediğiniz yöntemi biliyorum. Fakat tutoriali hazırlayan hocamız, aşağıdaki resimde görülen ortası çukur oval şekli Attach yaparak arkadaki bıcağa ekliyor. Eklendiği yerdeki yüzeyleri silme gereği kalmıyor. Bunu anlayamadım


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/bY6U6EiO3.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/bF4N37m1y.jpg[/img]

2009-09-29 15:49:30

Cvp

emreşan

attach edince obenin delinip oraya birleşmesi gibi bir şey söz konusu olamaz ki? o parça objenin biraz üstünde duruyor gibi geldi bana? çünkü topolojide hiç bir fark yok o oradayken ki dediğim gibi attach böyle bir işleve sahip değil zaten. yalnız şimdi şöye bir şey geldi aklıma. Eğer oradaki ayrı obje olsa bile bıçak yüzeyi ile bu obje arasında bağlantı olmadığı için float surface özelliğini kullanıp yüzeyin devam etmiyormuş gibi görünmesi lazım. Attach iki obje arasında bridge yüzey oluşturmaz. Symetry ile bir şeyleri birleştirmiş olmalı. Akşama videoya bakıp nerede ne anlatmak istediğini anlamaya çalışacağım.

2009-09-29 16:02:46

Cvp

Amax

az önce sadece o kısmı wmv video olarak kaydettim ama sanırım burada yayınlayamıyorum

2009-09-29 16:38:35

Cvp

Amax

Proboolean komutu kullanmış olabilir basit bir şekilde denedim aşağıdaki gibi oldu

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/i9HQEbhws.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/e2hMnhE27.jpg[/img]

2009-09-29 17:38:47