Mental Ray Fatal Error

Mental Ray Fatal Error

XIIF

arkadaşlar benim için çok ciddi olan bir problemim var. yaklaşık 6 aydır bu problemi yaşıyorum 3ds max 2009 yada 2010 farketmiyor aynı hatayı veriyor. windows 7 vista XP işletim sistemlerinde denedim. neredeyse projelerimin çoğunda bu hatayı alıyorum. nesne çoğaldığında bu hata geliyor nesneleri tamamen sildiğimdeyse render yapıyor fakat kare atlayarak render yapıyor (mesela 2 kare yapıp 2 kare bozuk yapmak)

"
<window title> mental ray fatal error

mental ray has encountered a fatal error and the application will now shutdown. The error is:

MEM 0.0 fatal 031008: can´t allocate 5742680 bytes.
"
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/U168tpLw2.jpg[/img]

2009-09-19 03:02:27

Cvp

XIIF

sitemde yaptığım son değişiklik ve yüklemeler ile halen durumda hiç bir ilerleme kaydedemedim. sistemle ilgili son detaylı son bilgiler aşşağıda.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/B7987F57r.jpg[/img]

projem sanıldığı kadar büyük değil. şuan sistemde hiç bir virüs ve hiç bir gizemli arka plan çalışması yok. sistemi kurarken pc de tek disk takılı idi internete bağlamadım halen bağlı değil flash disk ve harici disk bağlamadım. virus bulaşmasına bir sebep yok. windows 7 3dsmax2009 lisanlı. ve hiç bir crack uygulaması kullanmadım.

lütfen yardımlarınızı bekliyorum.

2009-09-19 04:38:46

Cvp

duman1925

slm.hata ramden kaynaklı.32 bit zaten rami çok kötü kullanıyor.64 bite geçmelisin kesin çözüm için.bu şekilde devam edeceksen bsp deki size-depth değerlerini 20-20 yap bitmap pagerı aç bi yere kadar devam edersin.kolay gelsin.

2009-09-19 11:45:03

Cvp

Erkan

render/processing/diagnostic diye bir bölüm var buradan almak istediğin renderin bilgisayarına en uygun ayarlarını bulabilmen için değişik test seçenekleri verilmiş
bunlardan en önemlisi bsp tree
örnek:
[img]http://image-001.yo2cdn.com/wp-content/uploads/458/45862/2009/06/122-300x225.jpg[/img]
bu render kesin kitlenecek alnamına geliyor.

kırmızı olan yerler bilgisayarın render alırken çok zorlanacağı yerleri gösteriyor kilitlenme riski olan yerler.
mavi olan yerlerse haddinden fazla zaman harcayacağı yerler.
[img]http://image-001.yo2cdn.com/wp-content/uploads/458/45862/2009/06/142-300x225.jpg[/img]işte bu kullandığın bilgisayarın en kısa sürede alabileceği bir renderin test götütüsü.

bsp nin render kalitesine bir etkisi yok sadece render alınabilite ve süreyi etkiliyor.

buradaki renderi alırken
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=galeri&r=14196[/url]
yaptığım bsp ayarı
bucket width:24
size:6000
depth:38
eğer render buyutun buradaki gibi çok büyükse
jitter ve scanline seçeneklerini iptal et.
sample per pixel=1-16
filtre olarakta lanczos tavsiye ediyorum.
widh ve height 5 yap

kolay gelsin.

2009-09-19 12:12:52

Cvp

Erkan

yine olmazsa renderi bölerek al
bunun bence en iyi yöntemi net render
ışığın kayıt seçeneklerini açtıktan sonra
net rendere gönderirken bu seçenekleri kullan
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/L41zp1I8f.jpg[/img]
render edilen parçaların arasında çizgi oluşmasını engellemek için
overlap bölümüne 5-10 gibi bir değer yaz
bu sayede bir önceki parçanın rendrinde kayıt edilmiş final gather dosyasını
algılar, yeni oluşacak final gather point lerini bir önceki parçanın devamı olarak hesaplar ve
parçalar arasında çizgi oluşumu engellenmiş olur.

net renderin bir faydasıda sadece render motorunu çalıştırması yani max kapalı olduğu için ramlarda yer kaplamaz
birde net rendre gönderirken önce sadece manager aç rendri yolla sora maxi kapat bilgisayarı yeniden başlat ramlar kendine gelsin
sonra manager´ı ve server´ı aç ki ramarı tam olarak rendere yönlendir.

kolay gelsin.

2009-09-19 13:00:11

Cvp

XIIF

öncelikle önerileriniz için çok teşekkürler. tavsiyelerinizi denedim fakat problemim giderilmedi. artık iyice çaresiz kaldığımı düşünüyorum almadığım yardım başvurmadığım yer kalmadı.
net render 12 bilgisayar ile (hepsi 32bit max2009 hp compaq dx 7500) render almak istedim. önce tam bir kre olarak almadı yetersiz ram hatası verdiler.
bölerek aldım fakat splitleri birleştirirken hata verdi birleştirmedi.. ana bilgisayarı dediğin gibi 64 bit yaptım fakat mutlaka kareler arasında uyumsuzluk iki kare aydınlık beş kare karanlık 4 kare aydınlık gibi bir problem ile karşılaştım çok düşük boyutlarda defalarca farklı farklı yaklaşık 7 defa baştan render yaptım hepsinde sorunlu render aldım.

64 bit tavsiyesi başarılı. hata raporlarını %50 azalttı.
net render tavsiyesi başarısız. split render alamıyorum.
diagnostic ise benim işime yarayacak bir cevap değildi.

son olarak hp xw6600 workstation windows 7 64bit ile (tek bilgisayar ile. ) render alıyorum çaresiz kaldım kareleri iki profile bölüyor karanlık ve aydınlık versiyon olarak rastgele bir dağılım ile... :(

2009-10-06 02:01:17

Cvp

Erkan

splitleri birleştirirken hata verdiyse delete tempolary images upon completion butonunu iptel et. parçaları photoshopta birleştir.

2009-10-06 10:08:57

Cvp

Erkan

birde ben renderi tek makineyle aldığını düşündüğüm için ağ sürücüsü olşturman gerektiğini söylemedim eğer parçaları ağsürücüsüne yönlendirirsen birleşirler her makine kendi parçasını kendi sabit diskine yazarsa birleşemez parçalar.

ağsürücüsüyle ilgili şuraya birşeyler yazmıştım
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=forum&f=1&oku=50460[/url]

ben bunu tek makineyle tek seferde aldım makinemde seninkikadar iyi değil.
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=galeri&r=14196[/url]

2009-10-06 10:14:59