Character Studio ve Attach to Node.Ama hangisi?

Character Studio ve Attach to Node.Ama hangisi?

iletisimnet

Slmlar.İlginç bir sorunla karşı karşıyayım.Modellemiş olduğum bir karakteri Character Studio ile rigledim.Bir çok ayar yaptım.Fakat bir süre sonra yüz animasyonları gerektiği için morph hedefleri için kafayı vücutdan ayırmam gerekti ve ayırdım.Physique modifierinin ayarlarını da kaydetmeyi unutmadım.Modelde hiç bir değişiklik yapmamama rağmen bir türlü physique ayarlarını load dan geri çağıramadım.Bip01 denedim olmadı Bip01 Pelvis denedim olmadı.Modeli uzun zaman önce riglediğim için hangisini yaptığımı da unuttum.Baştan Physique ayarı da yapmak istemiyorum.
Acaba initailize ayarlarından önceden hangi kemiği seçtiğimi nasıl bulabiliriz?

2009-09-11 14:46:22

Cvp

Erkan

hangisi olduğunu boşver
yaptığın karakterden bitanedaha instace´la
ikisinde seç üzerine edit mesh modifieri at
birinin gövdesini birinide kafasını sil olsun bitsin uğraşma

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/rpT5MwaK4.jpg[/img]

2009-09-10 12:02:26

Maalesef olmuyor,Olacak gibi,Aha oldu :D

iletisimnet

İyi bir fikre benziyor Erkan,sağolasın.Bi deneyelim.Sonucu burdan bildiririm.
***************
Epey zamandır denedim maalesef başaramadım.Dediğin gibi
1-İlkönce karakterden instance ile bir adet kopya yaptım yetmedi iki tane ile de denedim.Birinin gövdesini birinin kafasını sil diyorsun ama ana karaktere bir etkisi olmuyor.Ayrıca birinin kafasını diğerinin gövdesini silmeye kalktığımda kopyaladığım iki karakterde bundan etkileniyor.Yani ortada karakter kalmıyor :D
Ana karakterde ise hiç bir değişiklik olmuyor.
OOOOOf çıkamayacam bu işin içinden.Sinirim bozuldu şevk mevk kalmadı yine.:S
**************************
En sonunda oldu.Bu tür işlerle uğraşıyorsanız sakına bonelere attachlanmış dil,diş ve göz gibi ve ya bunlar gibi bağlanmış nesneler bırakmayın.Yoksa ben gibi kafayı sıyırırsınız gecenin bu vaktinde.

2009-09-11 03:42:37

Cvp

Erkan

[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=50195&id=forum[/url]

peki bu konunun sonundaki fikre ne diyorsun Türker?

o ne yav???
gece 4 te mesaj atmışsın sabah 6 ya kadar 2 kere düzenlemişsin yat uyu kardeş

2009-09-11 09:30:42

Cvp

iletisimnet

Erkan sen beni bir başkası ile karıştırdın galiba kardeş :D

2009-09-11 09:51:07

Cvp

Jonathan

morph hedeflerin icin , karakterinden bir kopya cikart , ciakrdigin kopyadaki skin...gibi modifierleri sil (vertx sayisi ayni kalmasi burda hedef) yuz haric diger poligonlari sakla , yuzde istedigin degisiklikleri yap (biden cok kopya cikarakr bu sekilde gidebilirsin) morph modifierine yukle , yukledikten sonra ! geri donusu olmayacaktir! , morph hedeflerini silebilirsin, fakat morph modifieri tum kopyalarini icinde barindirarak calistirir (mavi ikonlara doner kanallr) boylece dosya boyutun cok buyuk olmaz ve istedigin morph u yapmis olursun

not: eger morph ta bir kanala geri donmen gerekiyorsa : morphun o kanalini 100 yap ve karakterini tekrar yukaridaki yontemle kopyala ve ayni islemi yaparak morph a tekrar yukle boylece esasinda yine hala referanslarin elinde olmus oluyor.


bu yontem disinda yuz animasyonu icin daha dogal olan, kemik sistemini yuze dosemen ,biraz zahmetli setup i olsa da sonuc morphan daha dogal oluyor cunku deformasyon 0-100 arasi gibi parametre ile degil tamamen freeform hareketlerle oluyor, fakat buradaki dezavantaj eger motionbuilder gibi realtime karakter anime programi kullaniyorsan ,kullndigin scriptler external progamda calismaz bu da tekrar scriptlere dalman gerek demek diger program da, o yuzden benim genelde izledigim yol morphla istedigim yuzleri olusturmak sonra mbuilder a atarak orda istedigim animeyi vermek.

kolay gelsin

2009-09-11 14:46:22