Maxde gerçekçi dış cephe kaplaması nasıl yapılır ? - sayfa: 2

Re:Cvp

Silent Assassin

[quote=50403] Yazan: adl

ben verdıgınız değerlere göre denedım gerçekten de oldu :)
teşekkürler.... barış[/quote]

Ne güzel,birşey değil :D

2009-09-18 10:53:36

Cvp

palyaço

"mükemmele yakın"....
aslında bizlerin yaptığı çizimler mükemmeldir
gerçek dünya ise kusurlu. kusursuz, ideal olan hiç bir obje ve yansıması yok. bizim çizimlerimiz ise kusur içermezler genelde. bir kusuru taklit etmeye çalıştığımızda bir diğerini unutur ya da üşeniriz. peki hangi yolda ilerlemeli
tabi ki akla ilk gelen ve ilk başta benim de aklıma yatan gerçek dünyayı taklit etmeye çalışmak. peki hazır mıyız?
yazılımlarımız, bilgisayarlarımız, 3 boyuta bakışımız hazır mı... bir yerlerden başlamalı elbet ve basit objeler de ele avuca gelir şeyler. ancak alışılagelenden farklı bir şey talep ederken sağlam da bir bilgi edinmek gerekir konuyla ilgili. ilk verilen linkteki gerçek pencere görüntüsünü sadece render ve yansıma ayarlarıyla yapamayacağımız ortada. çift cam yapmalısınız, o camlarda çok az da olsa güzel bir noise etkisi modifier ile yapılmalı ki bu da bir cam objesi için bile polygon arttırmak demek. kaldı ki bu cam objesi plane objesinden ibaret olmamalı dolgu (fog colour) etkisi verilmiş malzemeyle kalınlıklı bir objeden yapılmalı. sonra aradaki çıtalar da uydurulmalı. bir de cam denen objenin gerçekte içerebileceği diğer kusurlar. tozlanma gerçek hayatta dikkatimizi çekmez ama renderda toz yoktur ve bakıp bunda bir şeyler eksik ama ne diye uzun uzun düşünebiliriz. ve en önemlilerden biri (dış cephede yansıtan pencereler için) camdan yansıyan görüntü. çok dikkatle seçilmeli eğer bir resim ise. çünkü sahnenizde bir ışık ayarı resimde bambaşka bir ortam varsa yazık olur. yani demek istediğim sorunuzdan pencerenin sadece bir örnek olduğunu çıkarırsak. üç boyutlu çizimlerimizde sizin deyiminizle mükemmele yakın olan görüntüyü elde etmek, üç beş hazır obje, hazır sahne, window menüsündeki fixed pencere gibi envanterlerle olacak işler değil. onlar basitleştirmek için araçlar gerçek ise gerçekten karmaşıktır. tıpkı dünyanın çevresinin bir elipsin çevresi formülüyle hesaplanamayacağı gibi... bu kadar çok etken varken gerçek dünyayı (en azından malzeme bilimi bilgisi ile) iyi analiz etmek gerekir. sonra bunu program ile nasıl ne şekilde eşleştireceğimizi (senkronize diyeyim tam anlatmadıysa) iyi bilmemiz gerekir -ki bu da programı iyi bilmekten geçer- istediğimizi yapalım. ama bir kere de olmayacaktır, eğlenceli, zaman ve emek isteyen ve zor bir iş.
hepinize kolay gelsin, iyi çalışmalar.

2009-09-22 23:44:51

Cvp

ETezer

Güzel özetlemişssin Halil... Bakılacağı Yapmadan önce, Görülecek olanı öğrenmek gerekir. Gerçeklik için önce gerçek olanın, her zaman hayalimizdeki veya veritabanımızdaki gibi olmadığını farek etmemiz gerekir. Tekrar dönüp bakmak gerekir "Kapı Koluna" neden kapı kolu diyoruz... Hangi bilgiler bize onun kapı kolu olduğunu söylüyor anlamak lazım...
Saygılarımla,
Ergin TEZER

2009-09-23 09:26:31

Cvp

palyaço

teşekkürler Ergin abi. bu ara foruma pek bakamıyorum askerlik vazifemi ifa etmekteyim. inşallah bitip de gelince elimden geldiği kadar paylaşımda bulunmaya çalışacağım. geldikten sonra bu gibi realite konularında değinilmemiş konular varsa ders de hazırlamayı düşünüyorum. çoğunlukla max den ziyade gerçekle ilişkisini anlatacak dersler.

2009-09-25 21:29:30

Cvp

Mcdreamy

öf be halil kardeşim yani orda gerçcekcilikden kastım gerçge en uygun cam materyali konuyu nerelere çekmisiin :D yoksa bizde bilyoruz bu teknoljimizle gerçek dünyayı ekranlara yansıtacagımızı bence sen bu başlık altında kendini övmek için yazdın bu yazıları bir şeyler biliyorum modundasın gibi geldi bana ....

2009-09-26 01:50:05

Re:Cvp

Silent Assassin

[quote=50496] Yazan: Mcdreamy

öf be halil kardeşim yani orda gerçcekcilikden kastım gerçge en uygun cam materyali konuyu nerelere çekmisiin :D yoksa bizde bilyoruz bu teknoljimizle gerçek dünyayı ekranlara yansıtacagımızı bence sen bu başlık altında kendini övmek için yazdın bu yazıları bir şeyler biliyorum modundasın gibi geldi bana ....[/quote]

:D

2009-09-26 02:01:29

Re:Cvp

palyaço

[quote=50496] Yazan: Mcdreamy

öf be halil kardeşim yani orda gerçcekcilikden kastım gerçge en uygun cam materyali konuyu nerelere çekmisiin :D yoksa bizde bilyoruz bu teknoljimizle gerçek dünyayı ekranlara yansıtacagımızı bence sen bu başlık altında kendini övmek için yazdın bu yazıları bir şeyler biliyorum modundasın gibi geldi bana ....[/quote]

bakış açısına göre herkes bildikleriyle bir şeyler biliyorum modunda olabilir. doğrudan sorulan sorulara şu malzeme şu ayarı ver iş tamam şeklinde verdiğim cevaplar da çoktur; herkes gibi kendimce yardım etmek için. ancak bir genelleme yapınca haliyle işin felsefesine (ama bu filozof felsefesi değil, hani mesela mühendisliğin de felsefesi vardır ya onun gibi) değiniyorsun. sen bir gerçekçi cam malzemesini sordun ben herhangi bir gerçekçi görüntü için olası varyasyonları yazdım. belki bu konulara yeni giriş yapan birisine gerçekle 3d yazılım arasında ne gibi bir bağ arayacağı konusunda yardımcı olur. yani sanırım başlığı sen açtığın için istiyorsun ki cevaplar sadece sana gelsin. oysa ben orda gerçekçi malzeme arayışındaki pek çok olası soruya bir kerede cevap vermeye çalıştım. ama sen orda yazılan her şeyi kendine özel zannedersen evet senin nazarında ukalalık olabilir. kaldı ki "bizde biliyoruz bu teknolojimizle gerçek dünyayı ekranlara yansıtacağımızı" cümlesinde bir mantık hatası var, şayet cümle böyleyse madem biliyorsun neden bu başlığı açıp soru sordun. yok sağlam bir yazım hatası var ve son kelime "yansıtamayacağımızı" ise; yansıtamayacağımız gibi kesin bir gerçek yok, şu an bile ibm´in ürettiği ve doğal logaritma ve pi gibi doğal işlem hesaplarını çok yüksek kesinlikle yapan işlemciler mevcut, belki animasyon şirketleri filmlerinde gerçek dünyanın çeşitlilik ve belirsizliklerini göz önüne alarak prodüksiyonlarına (tabi maliyet çok fazla) yüklenseler bizim bahsini ettiğimiz gerçek dünya taklidini gerçeğe çok yakın kesinlikte başarabilirler. kaldı ki böyle bir talep doğrultusunda yazılımlarda da gelişme olacaktır haliyle. sonuç olarak şunu söyleyeyim; bilimsel bilgi de ilk verdiğim cevap gibi doğrudan işinize yaramaz ve bilimle ilgili kişiler genelde ukala eleştrisi alırlar genellemelerinden ötürü, ancak "hayatta en hakiki mürşit ilimdir" diyenin bir bildiği vardı elbet. işinize doğrudan yaramayacak lakin işin mantığını anlatan bir cevap vermek istemiştim. belki sen biliyorsundur ama bu da sana özel bir başlık değil giren herkes okuyor ve okuduğunda kendi işine yarayacak bir cevap bulabilmesi de eminim genel ortalama olarak başlığı daha faydalı bir hale getirecektir. saygılar, iyi çalışmalar.

2009-09-26 23:22:11

Cvp

iletisimnet

Burdan bi kavga çıkar aduuuuukett. :D

2009-09-27 01:21:10

Cvp

akcamuhammet

halilin anlattığı şeyler kaliteli iş çıkarmaya yönelik bilgiler ve bence verilen bilgilerin arasında en değerli olanlarıda bu gibi olanları.. klasik render ayarlarını öğrenip güzel bir çizim çıkarmak zor değildir. ama herkesten farklı olarak o rendera kendi yorumunu katmak bambaşka bir şeydir.. halilin yazısında anlatılan toz, fog color, yansıyan resim seçimi gibi ince ipuçlarıda bizim çalışmaya farklılık ev gerçekçilik katmamızı sağlar.. .
örnek için (bkz:altıneldiven)

2009-09-27 01:37:06

Cvp

Mcdreamy

tmm kardeşlerim o zman olayı büyütüp uzunca tartışmak hiçbir şey kazandırmaz bizlere selametle kalın kolay gelsin hepinize başarılar...

2009-09-28 02:12:43