araba farı

araba farı

3td

merhaba

yaklaşık 3-4 yıldır 3dsmax ile uğraşıyorum. belki komiktir ama modelleme işine şu sıralar başladım. blueprintlerle otomobil modelllemeye çalışıyorum. çamurluklardan farın altına kadar herşeyi hatta kaputu bile modelliyorum. fakat iş farlara gelince bi türlü başarılı olamıyorum. çünkü hatları yumuşatmak için mesh smooth kullanınca far içi ve kenarları boş ve şekilsiz
bir hale geliyor.
ayrıca keskinlik vermek istediğim yerler de fardaki gibi oluyor.
bi türlü beceremedim. yardımlarınızı bekliyorum.

bu arada modellemeyi edit poly ve planele yapıyorum

2009-08-14 10:23:54

Cvp

3td

yardım edecek kimse yok mu?

2009-08-14 10:56:18

Cvp

nfs_1

http://www.tr3d.com/index.php?id=bilgi&islem=bak&r=266


Burdaki, derse bir bak derim yardımı olur.

2009-08-14 11:12:35

Cvp

Elchin

Edge ile hattlari sech ve Chamfer versen olmazmi? Sonra meshsmooth yerine smooth ver, araba modelleme dersleri internetde var tr3d de olmaliydi :)

2009-08-15 20:52:35

Cvp

dedestratus

Anladığım kadarıyla yumuşatınca keskinliğin kaybolması sorun.. inset ile poligonların kenarlarına çok yakın edgeler oluşturmalısınız ya da aynı mantığa çıkan edge modunda çevre çizgileri seçip chamfer kullanın. Örnek olarak bir box ve bir chamfer box çizin. ikisine de meshsmooth verin chamfer box bozulmayacaktır çünkü fillet çizgileri sınırları koymuştur mantık bu...

2009-08-16 19:06:29

Cvp

3td

hepinize teşekkürler. inseti denemiştim şimdi chamferı da deneyeceğim. ancak yine farlarla ilgili son bir sorum daha var.
polygonları silerek mi farın iç kısmını yapayım? yoksa içeri doğru extrude´la mı? ya da hiçbiri olmaz şöyle yap dediğiniz bi yöntem var mı?

2009-08-17 09:00:49