insan modelleme

insan modelleme

nickleodon

Arkadaşlar bir insan modellemek için nasıl bir yol izlemeliyiz kısaca anlatır mısınız? Derslerde olanın haricinde . Örneğin box ile yola çıkarsak hangi merhalelerden geçirmeliyiz? Teşekkürler...

2004-09-15 05:31:56

Re:insan modelleme

Eren

valla hcam denizde nasıl yüzeriz tarzı bi soru sormuşsun ne diyim gemiyle sandalla kayıkla hatta araçsız kendinde yüzersin....

modelleme tekniği sana kalmış nasıl kolayına geliyosa ister bi boxtan çık yola istersen splineları kullan o an modellediğin organa göre değişicektir kullandığın teknik....

diğer bi kısımsa gerçekçilik arıyosan referans resim kullanman gerekecektir yada çok iyi anatomi bilgisine sahip olman lazım

iyi çalışmalar....

2004-09-05 18:43:55

Re:insan modelleme

drekon

poly modelleme en kolayı gibi görünüyor. gerçi kişiye göre değişir ama şu anda birçok uzman bile poly modelleme kullanıyor.

bu konuda kazmamurat arkadaşımız yardımcı olabilir. kendisi spline-poly-meshsmooth kombinasyonu kullanıyor.


işin sırrı öncelikle insan yapısını incelemekte. çizim yaparken deriyi değil içteki kemikleri düşün ve ona göre çizim yap. çünkü kemik yapısı kafadaki hareket etmeyen kısımları temsil ediyor. sadece gözler ve ağız gibi organları düşünüp çizersen birççok kişinin düştüğü hataya düşersin. adamın suratına kürekle vurulmuş gibi dümdüz olur.

2004-09-06 11:53:10

Re:insan modelleme

j-joey

Ayrıca bol bol çalışma gerekecek. Hazar bu konuda azmetti ve artık kürek yemiş suratlar yerine tokat yemiş suratlar yapmayı başardı :))

Söylemek istediğim şey, sürekli sürekli deneyim arttırmak lazım... Ikılmadan sıkılmadan yapmak...

2004-09-06 08:44:42

Re:insan modelleme

zeus

drekona katılıyorum.insan gibi organik modeller yaparken refaranslar önemlidir ve kemik sistemine göre haraket etmelidir.
bazı kişilerin elmacık kemiklşeri çıkık olur bazılarını değil.
göz çukuru gibi derinlikler abarmadan heseba katmak.
teknik geliştirilmelidir ve devamlı şiddetle üzerine gidip 1 olmaz 2 olmaz 3 olmaz 100 olmaz 500 olmaz ama en sonunda kavrarsın olur.

2004-09-09 07:09:39

Re:insan modelleme

kazmamurat

vücudu parça parça çalışmaya başla, her parçada kendini tatmin edecek bi seviyeye ulşamadan diğerine geçmeye çalışma derim ben.. anatomi incele, bol bol aynaya bak, falan filan..

ama bunlardan önce başka modellerle ilgilen derim, direkt insana geçmek istiyosan eğer, bunun ne denli doğru bi şey olduğunu düşünmen gerekecektir..

kolay gelsin..

2004-09-09 07:14:38

Re:Re:insan modelleme

Hazaro

[quote=4961] artık kürek yemiş suratlar yerine tokat yemiş suratlar yapmayı başardı :))

[/quote]
[G3]

[G11]ArkadaşlarınDa Dediği Gibi Kesinlikle Çalışmak Çalışmak gerekir...Birde Benim Yaptığım Gibi Aynada Kendi Yüzünü İyi bir İncele Derim Gözler Mesela...Kolay Gibi Görünür...(Ben öyle Sandım Ve 2 Hafta Gözlerle Uğraştım Hala Beceremşiyorum..[G1])Ama Zordur...Anatomy İncele referans Kullan....Sevgiler..Saygılar...[G13]

2004-09-12 09:28:10

Re:insan modelleme

Herkül

joey in dediği gibi insan gibi organikler uzun bir çalışma ister başlarda iyi sonuclar elde edememek gayet normaldir.

2004-09-14 14:04:54

Re:insan modelleme

Reality__

sana tavsiyem bluprint resimler var etrafta yani referans resimlerle basla baslangic olarak poly modelleme ile cok kolay bir sekilde basit bir karakter yaratabilirsin :)

2004-09-15 02:54:52

Re:insan modelleme

xLess

blueprint teknik makina ressamlığına ait bir terimdir.referans niteliği taşıyan insan figürlerinin bu tanımla alakası yoktur.ekleyeyim dedim...

2004-09-15 05:31:56