Yansıma Kontrolü

Yansıma Kontrolü

recoba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5IV83yl8o.jpg[/img]

Burda sizlere 2 sorum olacak;
1.de cama zeminden yansıyan beyazlık yada (kaplama malzemesi herneyse o) nasıl giderilebilir yani camın benim belirttiğim objeden yansıma alma ayarı olabilir mi, biliyorum gerçek hayatta olası bişeyden bahsetmiyorum ama bunun ´fake´ bir düzenlemesi vardır gibime geliyor,yanlış anlamayın camın genel yansıtıcılık ayarlarından bahsetmiyorum ışıklardaki exclude obje seçeneğinin yansımalardaki versiyonu gibi bişey benim istediğim umarım yardımcı olabilirsiniz.

2.de de benzer bir durum fakat bu sefer bir objeden bir objeye düşen ışık ayarı ,obje diyorum çünkü 2 nolu yerde zemine düşen ışık patlamasının nedeni arkadaki plane buna lightmtl ataması yapıldığından ışık kaynağı gibi çalışsa da vraysun/vraylight gibi exclude obje seçeneği yok çünkü geometri olarak o bir obje aslında :)

Yardımlarınızı bekliyorum...

2009-07-24 20:59:02

Cvp

recoba

Tek umudum [u]kalimba[/u] artık [:(]

2009-07-25 12:30:16

Cvp

troy481@

istenmeyen ışık patlamalarında objeye sağ tıklayıp>vray properties receive GI standart olarak 1,0 gelir ayarı biraz düşürürseniz istenmeyen ışık patlamalarını önleyebilirsiniz.

2009-07-25 13:36:46

Cvp

recoba

Cevabınız için teşekkür ederim ama istediğin şey o değil yani objenin kendi kontrolünden ziyade başka bir obje üzerinden kontrolü ,mesela burda zeminin receive GI ını düşürmek zemini daha soluk göstermekten başka bişey yapmicaktır,yansıma aynı yansıma hatta daha baskın hale gelecektir.

2009-07-25 14:06:03

Cvp

ksap

İlk aklıma gelen render passlarını ayırmak ( render elements kısmından reflections vs..). Daha sonra tek kare ise photoshop´da animasyon ise aftereffects´de kolayca istediğin şekilde birleştirirsin. Kolay gelsin..

2009-07-25 16:47:14

Cvp

recoba

murat ve mahmut önerileriniz için teşekkür ederim,post production türevi başka birçok işleme de tabi tutulabilir burdaki sıkıntı oluşturan bölümler fakat asıl öğrenmek istediğim bunun sadece max veya vray ayarlarıyla kontrol edilebilirliğiydi,yine de sağolun,
bir kulağım da üstadlarda yanlız[:J]

2009-07-27 19:58:38

Cvp

ksap

Sana ozaman Kalimba´dan başkası yardım edemez [:P]

2009-07-27 21:11:59

Cvp

Bethrezen

1. sorunun cevabı vray overrideMtl kulanman lazım zemını base materıal yap cam ın materılı reflect materale ver sorununu cozmesı lazım bu

2. soruyu tam anlayamadım sanırm zemının specuları fazla acık yane reflectglossinesını 1 e getırmeyı dene yada 0.95 felan

2009-07-28 09:43:57

Cvp

chrome_nickel

iki nesne arasındaki ışık / materyal etkileşimleri için henüz 3ds max içinde bir sistem mevcut değil. emin değilim ama belki script yazarak çözmek mümkün olabilir.

onun dışında yukardaki sorunları şöyle giderebilirsin.

1. soru için = nesnenin vray properties seçeneklerinde sol alt tarafta visible in reflections işaretini kaldır. böylece seçili nesne diğer nesneler üzerinde yansımayacaktır.

2. soru için = nesnenin vray properties seçeneklerinde sol üst taraftaki generate gi seçeneğini kaldır. bu seçeneğin iptali nesnenin aydınlanmasını bozmaz. ancak bu nesneden diğer nesnelere yansıyan gi etkilerini kapatır. bu da gerçekçiliği kötü etkileyebilir.
alternatif generate gi gücünü azaltmak olabilir / 0,3 gibi mesela.

diğer alternatif, eğer ışık bozulmaları belli bir bölgede oluyorsa, nesnenin o kısmını segmentlere bölüp detach yaparak kopartabilirsin. böylece ayrı bir nesne olduğu için onun generate gi seçeneğini ayrıca iptal edebilirsin.


yine belirttiğim gibi max´de iki obje arasında ışık/ materyal ilişkisini düzenlemeye yarayan seçenekler mevcut değil. ancak nesne/sahne ilişkileri mümkün.

2009-07-29 21:42:50

Cvp

recoba

Chrome nickel aydınlatıcı bilgilerin için sağol ,visible in reflection bölümünü biliyorum tam istediğim bişey değil aslında ama sanırım istediğim şeyde maxde mümkün değilmiş,2.de de evet dediğiniz gibi ayrı obje olarak düzenlenirse sonuç alınıyor.
Vakit ayırdığınız için teşekkürler.

2009-07-30 17:36:43