Bazı temel sorular: quickslice ve edge offset

Bazı temel sorular: quickslice ve edge offset

aee

Merhaba arkadaşlar,

Cinema 4d kullanıcısıyım ve Max´te tecrübem az. Fakat yine de bir işi bitirecek kadar kullanabiliyorum. (mimari görselleştirme)

Benim 2 tane sorum var max poly işlemleri ile ilgili.

1.) quickslice ile bir objeye kesik atmak istiyorum. Ama bu çizginin yatay veya düşey olmasını ve dümdüz olmasını istiyorum. C4d´de shift´e basılı tutarak objeyi yatay ve düşey düz çizgi çizecek şekilde kesebiliyoruz. Buna benzer bir şey arıyorum max içinde. (slice plane felan çok uzun iş)

2.) Diyelim ki bir duvarın ortasında boydan boya aşağı inen bir edge var, ben bu edge´i yana doğru offsetlemek , yani bir kopyasını almak istiyorum. Yani aynı duvar üzerinde kalacak şekilde bir edge den 2 edge oluşturmak istiyorum paralel olarak. Bu mümkün müdür?

İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

2009-07-19 14:03:42

Cvp

engin87

Bu mümkün aynı menünün (edit poly) nin alt menüsünde edge yi seç oradan yatayda yapmak istiyorsan onu kesen düşeydeki edgeleri seç aşağılarda connect die bişi var bu istediğin kadar segment atıyacaktır. Kolay gelsin.

2009-07-19 13:02:36

Cvp

aee

Teşekkürler, connect´i biliyorum fakat bu her durumda iyi sonuç vermiyor, ve de ekstra seçim adımları vakit kaybı oluyor.

Benim aradığık kesme aracı, sadece yatay ve düşeyde 90 dereceye "constrain" olması.

Anlaşılan yıllar önceden bu yana pek bir şey değişmemiş desenize.

2009-07-19 14:03:42

Cvp

engin87

Sanırım max bazı şeyleri geliştirmiyor. Bilhassa eğri bir yüzeyde modelleme yapıyorsanız gizmolar o yüzeye uygun açılarla dönmüyor. :D Her neyse bide snap tool olduğu yerde açıları 5 er derece yakalayan var onu kullanarak slice plane istediğiniz tam derecelere getirebilirsiniz.

2009-07-20 12:55:35

Cvp

blue_ashk

1. Max penceresinin üst kısmında angle snap toggle var,ona sağ tıkla,açılan pencerede angle değerini 45 yada 90 yap yada 5 kalsın farketmez,slice plane ini tam dik açılara ayarlayarak kesme yapabilirsin.
2.Edge in belli bir kısmında değilde ring yapan bir edge de kopyalama işlemi yapmak için edit poly de chamfer yapabilirsin.
yada ona dik olan tüm edge leri seçip connect yapabilirsin.

2009-07-20 13:38:08

Cvp

iletisimnet

Edit poly modunda iken Cut menüsü var.Bir de onu deneyin.Gizmoların modelinize uygun açılarla dönmesini istiyorsanız local koordinat sistemini kullanın.

2009-07-21 00:49:00

Cvp

ETezer

Hay Allah, Yıllardır Max de bazı şeyler değişmediği doğru ama buna ihtiyaç da yok zaten. Gereken araçları gerekli yerlerde kullanırsınız olur biter...
1. Bir duvarın ortasından aşağıya kadar kesik atmak istiyorsun. Connect işe yaramıyorsa bu arada başka yatay çizgilerin var olduğunu belirtir. Onları da seçmelisin. Connectin alt menüsünde istediğin kadar çizgi atma veya aralık verme seçenekleri de mevcut. ( Bu durum 2. sorunu zaten elemine ediyor) Bir diğer husus connect eşit uzunluk arar. Diğer taraftan Slice plan kullanmak istemiyorsun. Halbuki ölçülü çalışman senin için daha faydalı. Cut ile Snap leri kullanırsan "Midpoint" seçeneği zaten sorunun bir başka cevabı. Cut ile çalışırken dikkat etmen gereken diğer husus da Cut pointerinin 3 farklı şekilde göstergesi olduğudur.
C4 deki alıştığın bir aleti kullanmak istiyorsun. Ama bence Aletlere bağımlı olarak değil amacına bağımlı olarak çalışırsan daha hayırlı olur. MAx in kendine has bir tarzı ve kullanımı vardır. Bu konuda C4 den daha fazla araca sahiptir. Ama araçların tamamını ve nerelerde aktif olarak kullanman gerekiğini bilmelisin.
2. İlgili Edge ye chamfer ver sonra da gerekirse move u kullan.

Son olarak Bence Max´e(veya herhangi bir programa) laf söyleme... Programlar kağıt ve kalemlerdir. Onları Bizler kullanırız...
Saygılarımla,

2009-07-22 11:03:19