bipetmi bonemi acaba

bipetmi bonemi acaba

volkan civek

arkadaşlar ben bir soru sorucam şimdi tapolojiji düzgün bir karaktere bipet sistemimi yapıyorum envelop ayarlarımıda düzgün ve kontrollü yapıyorum manuel hareketler vererek phizik içindeki vertex lerle kayan vertexlerimide hizalıyorum sonra değişik hareketler verdiğimde bipetimin düzgün olduğuna inanıyorum ama bir sorun varki bu karakterime bir bip dosyası attığımda karakterde yine hatalar oluyo onlarıda düzeltiyorum bitti diyorum ama başka bir bip attığımda yine bozulmalar oluyo acaba bip dosyası kullanmamammı gerekiyo acaba bone yani kemik sistemenimi tercih etmeme gerekiyo hangisi daha sağlıklı oluyo bilgi verirseniz çok sevinicem anlayamadım bir türlü

2009-07-14 22:47:47

Cvp

Erkan

[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/park.avi[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/TAHTALI.avi[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/yapayzeka.avi[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/robot01.avi[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/robot02.avi[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/ARABA02.m1v[/url]

bence insan yada benzeri iki ayaklılar için bipedden şaşma.
kolay gelsin

2009-07-15 15:00:41

Cvp

volkan civek

çok teşekkür ederim erkan sağolasın

2009-07-15 15:45:57

Cvp

Guero

İkisnide beceremedim maya da jointler var daha kolay...

2009-07-15 18:56:23

Cvp

kubiilay

Benim düşünceme göre bipet daha güzel ama bones dehşet bişey soruna gelince pek bir bilgim yok fakat gelişmeye calısıyorum bipet kunlanıyorsan misal modele iyice otutturmaya bak birde modelin düzgün olması lazım polygon sayıları ne cok düşük nede cok fazla olsun derim Yani bones ile yapacaksan canlandırmada süper olman lazım ama bipett´e biraz daha kolay baya bi kkolay oluyor bonese göre bilmiyorum ama ben bipet kunlanıyorum suan ama bones baya bilgi istiyor vs. Dedigim gibi modelin düzgün vede kemigin düzgün oturması önemli şahsi görüşüm yanlıs olabilir :D

2009-07-15 23:04:38

Cvp

volkan civek

teşekkürler arkadaşlar yorumlar için bu bipeti ve envelop ayarları hassasiyeti galiba biraz daha deneyecem arkadaşlar

2009-07-16 08:57:53

Cvp

Erkan

[quote=49102] Yazan: kubiilay
................
birde modelin düzgün olması lazım polygon sayıları ne cok düşük nede cok fazla olsun derim Yani ...............[/quote]

evet poligon sayısı önemli ama
karakterin üzerindeki poligon sayısı değil
Physique modifierinin konrol ettiği poligon sayısı önemli
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/ilker.avi[/url]
örneğin bu karakterdeki vertex sayısı 9509
ama phisique modifierine bağlı vertex sayısı 856
o nasıl olacak derseniz
örnek:
modifier dizilişini böyle yapınca olur.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ZL422950F.jpg[/img]
yada karakteri surface modifieri kullanarak modelleyip surfacenin üzerine Physique olabilir.
daha başka yötemleride var....
bu sayede çok zaman kazandım. kalça ve omuz bögesinde fazla problem yaşamadım
ve karakterdeki deformasyonların daha yumuşak olmasını sağladım ....

2009-07-16 13:25:04

Cvp

ETezer

Sevgili Dostlar neden bi ayırım yapıyorsunuz ki? Beraber kullansanıza!!!

Saygılarımla,
Ergin Hoca

2009-07-16 14:01:08

Cvp

volkan civek

erkan eğer vakit ayıra bilirsen şöyle bişe yaparmısın şimdi bitmiş bir çalışma var elinde ilker avi bu na başta bir bip dosyası yani başka bir hareket verirmisin takla falan atan bir hareket bu ayarını yaptığında hareket başka bir hareket yiğince bozulmalar olucakmı çünkü bende bir hareketi veriyorum iyice ayarlıyorum envelop alt sekmesinden kayan vertexleride vertex kısmına gelip düzeltiyorum bitti diyorum başka bir bip dosyası verdiğimde tekrar bozulmalar oluyo

2009-07-16 16:30:32

Cvp

volkan civek

tabiki engin ikisini kullanmak en iyisi ama takıldığım konu hazırlayıp bitirdiğim bir karakteri saklayıp başka biryerde kullandığım zaman ona başka bir hareket verdiğimde sapıtmaların oluşması bunu merak ettiğim için soruyorum aslında bone yi yüzeysel biliyorum daha bipet olayını bitirmeden oraya atlamak istemedim birde bu dediğim olaylar bonedede oluyorumu olmuyormu merakım buydu

2009-07-16 16:36:29