Araba modellerken pürüzsüz yüzey oluşturma sorunum

Araba modellerken pürüzsüz yüzey oluşturma sorunum

Bombardier

Arkadaşlar, ben araba modellerken herzaman ve herseferinde karşılaştığım ve çözemeyip araba modellemeyi ortada bıraktığım bir sorunum var." Tam anlamıyla mükemmel pürüzsüz yüzeyler " oluşturamıyorum, illa ufak bir kıvrım kalıyor, paint deformer, relax falan istediğim sonuçları vermiyor. Max te yeni sayılırım ama modellemede 4-5 senelik bir geçmişim var, az çok neyin ne işe yaradığını biliyorum da bu sorunu hiç bir programda çözemedim. Sorunuma örnek teşkil etmesi için aşağıya bir küre parçası koydum ve onun bazı vertex lerini yukarı aşağı oynattım ve böylece araba modellerken benim en korktuğum kabusum ortaya çıktı. Şimdi bu vertex yada notka herneyse işte onları bir araç yada bir yöntemle öyle konumlandırmalıyım ki ordaki yamukluk tamamen ortadan kalksın ve o bölge kürenin diğer pürüzsüz yerleriyle bir uyum içinde olsun, yani kısaca küreyi tekrar eski haline getirsin.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/oL85dieBQ.jpg[/img]

2009-06-29 14:10:56

Cvp

HvY_MtL

Sculp aracı ile smooth uygulayıp yumuşatabilirsiniz.Ayrıca objenin yumuşaklığını silerek keskin kenarlı şekilde modelleme yaparsanız daha düzgün şekiller elde etmeniz kolaylaşır.Topolojiyi de düzgün tutmaya bakın.4 5 senelik modelleme geçmişi ile bunu nasıl çözemediniz anlamadım.Herşeyi araçlardan beklemeyin bunları sizin konumlandırmanız gerekli.Önce genel hatlara düzgün şekiller verip sonra detayları şekli fazla bozmadan eklemeniz gerekir.

2009-06-29 15:09:03

Cvp

Bombardier

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3kUh07FWj.jpg[/img]
hvy_mtl cevabın için teşekkürler. Şimdi şu yukardaki ön kaput a bakmanı istiyorum. Dikkatli bakarsan orta kısımda bir dalgalanma var, çok ufak ama dikkatli bakıldığında farkedilebiliyor ve bu, yansımalarda daha da kendini belli edecek, işte ben modellerken bunu elle düzeltemiyorum o yüzden sordum bunun için bir araç varmı diye herşeyi araçlardan bekleme demişsin ama.. Net bir şekilde anlaşılması için sorunumu birkez daha açıklayayım. Aşağıdaki 1. resimde olduğu gibi bir problemim var, ben 2. resimdekini istemiyorum sizden. 3. resimdeki hale getirmek istiyorum 1. resmi. 4-5 sene boyunca autocad,solid works, solid edge, CATIA, blender, maya, cinema 4d, zbrush la azar azar ilgilendim son 2 senedir de cinema 4d ile uğraşıyorum. Ve şu size sorduğumu hiçbir programın kolay yoldan yapamadığını gördüm belki 3d dünyasının devi 3ds max yapar dedim ama galiba o da diğerleriyle aynı. En azında bir tane araba modellemiş tecrübeli birinin yardım etmesini isterim
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/u94X7SAAt.jpg[/img]

2009-06-29 16:16:12

Cvp

HvY_MtL

Dediğim gibi bunu elle yapmanız gerekli.3d max dev falan değil diğerleri de yapar.Akşama boş vaktim olucak ufak bi örnek hazırlarım.

2009-06-29 16:41:03

Cvp

Bombardier

şimdiden teşekkür ederim hvy_mtl

2009-06-29 17:13:04

Cvp

HvY_MtL

http://rapidshare.com/files/250027427/clip0001.rar.html
http://rapidshare.com/files/250028793/clip0002.rar.html
iki video çektim o mantıkla yapmaya çalış sculp ile de düzeltebilirsin ama elle yaptığın daha iyi olur.Edgelerin düz veya noktalarım olduu yerlerde yumuşak olmasına dikkat et.ve önce düşük poligonda şekillendir.

2009-06-29 20:58:43

Cvp

HvY_MtL

Bu arada blenderle yaptım ama maxde de aynen uygulayabilirsin.

2009-06-29 20:59:10

Cvp

Bombardier

Sonsuz teşekkürler Hvy_mtl, ben hep poly-poly modelliyordum küçük yüzeyler şeklinde ve o noktaları orantılı bir şekilde yerleştirmekte güçlük çekiyordum ama artık zorlanmıyacağım kesin, şuandan itibaren modelleme yöntemimi değiştiriyorum(Tabi bazı durumlarda poly-poly yöntemi şart olucak :d).

2009-06-29 21:34:12

Cvp

REchargeable

poly-poly ne demek?

2009-06-29 23:27:19