3ds max da devasa haritalar

3ds max da devasa haritalar

Silent Assassin

Merhaba arkadaşlar ne zamandır çok büyük bir alan yapmak istiyorum ama kameradan mı yoksa yaptığım alanın küçüklüğünden mi ne hala kameranın içinden bakarken alan çok küçük gözüküyor ki 950.000 X 950.000 boyutlarında bir plane im var,bu küçük mü yoksa bana mı büyük geldi?Herhangi bir hile,teknik ile alanı olduğundan büyük gösterebilir miyim? 15mm kamerada bile küçük gözüküyor.Şimdiden teşekkürler.

2009-06-23 18:53:59

Cvp

Silent Assassin

Şu an küçük,orta boyda birçok bitki modelledim,büyüklerinde biraz sorun çıktı ama onuda yapıyorum.Bahsettiğim alan ise bir orman.Ormanın zemini oturtturdum ama 15mm lik kameradan bakarken bile küçük gözüküyor yaptığım orman,bunu olduğundan daha büyük göstermenin bir yolu varsa eğer paylaşırsanız burada çok sevinirim,yoksa artık daha ne kadar büyük bir zemin yapacağım bilmiyorum.Teşekkürler.

2009-06-23 20:00:53

Cvp

reques

Bence fikir sahibi olabilmemiz için render vs. brşeyler lazım.
Olduğundan dahbüyük göstermenin pratikte pek çok yolu var ama ben soruyu tam anlayamadım açıkcası.

2009-06-23 20:58:22

Cvp

Silent Assassin

http://img196.imageshack.us/i/69064640.jpg/
http://img196.imageshack.us/i/53443780.png/

Alanın dışarıdan ve içerden görünüşleri.Önerilerinizi bekliyorum bu küçük alanı daha büyük nasıl gösterebilirim ?

2009-06-23 21:49:01

Cvp

akcamuhammet

vala görüntülerini göremedim benim nette sorun var heralde ama tahmini bir şey söylüyorum... bende kameranın üzerinde gezdiği yeri büyük göstermek istemiştim onun içinde camerayı bayağı zoom yapıp zemine olduğunca yaklaştırdım. istediğim şeyi tam olarak yakalayabilmiştim. işine yarar umarım . ..

2009-06-23 22:12:06

Cvp

akcamuhammet

resimleri şimdi gördüm ve ne demek istediğini tam olarak anlamamakla beraber verdiğim cevabında alakasızlığını gördüm (((:
ama oraya ağaçtan başka bir şey koyarsan belki büyüklüğü anlaşılır bir hale gelebilir . .ne bileyim mesela bir şelale(abartmış olabilirim:D ) veya dağ evi gibi.. .

2009-06-23 22:16:09

Cvp

Silent Assassin

:D Demek istediğim şu an dağın zirvesi 27.000 lik yükseklikte olmasına rağmen 15mm lik kamerayı zemine tam 0 noktasına getirsem bile sanki dağın zirvesi hemen dibimde yakınımda gibi duruyor bu kadar büyük olmasına rağmen kameranın böyle göstermesi çok saçma bununla ilgili yardım bekliyorum sizlerden öneri...Teşekkür ederim.Bu arada kullandığım kamera 15mm lik target kamera.Teşekkürler.

2009-06-23 22:50:00

Cvp

kobacan

bence onun büyük olduğunu göstericek küçük materiallere ihtiyacın var. Bu benim görüşüme göre beyinin algılamasıyla alakalı. Sonuçta sahenin içine dağın tamamını koyarsan ağaçlar da o kocaman dağda seçilebilecek kadar büyük ise o dağ dediğimiz ağaçlara oranla anca tepe izlenimi verir. Yani fikir olarak boyutlandırma olarak ele al konuyu derim.

İyi çalışmalar...

2009-06-24 12:15:46

Cvp

mahlukat

anasayfada sorun dikkatimi çekti,

1)öncelikle; yukarıdaki menüden(file, edit, tools´un falan olduğu) customize / daha sonrada unit setup´a tıkla.

2)buradan eğer seçili değilse "metric"´i seçili hale getir.

3)max´in dynamics ve mental ray de dahil bütün default ayarları "inch" e göredir, eğer bunu değiştirdiysen (örneğin mm ve cm yaptıysan kameranda 24mm yazsa dahi işe yaramayacaktır-gerçek mesafeyi camera´nın parameters sekmesinde ki "enviroment ranges kısmındaki değerlerden kontrol edebilirsin) onu geri "inch" e getir.

4)bu ayarları yaptıktan sonra oluşturduğun dağın zemininden tepe noktasına kadar yükselen bi box yarat ve metre cinsinden gerçek yüksekliğine bak. muhtemelen senin 27.000 yükseklik bu ayarlarda çok daha küçük kalacaktır.

5) bu noktadan sonra istediğin zirve noktası neyse, ona göre bir box yaratıp sahnendeki elemanları da bu yüksekliğe göre scale et. örneğin 2000 metrelik bir dağ istiyor isen 2000 metrelik bir box yap (ki devasa bişey olacaktır) ve elemanların tepe noktasını 2000 metreye gelene kadar scale et.

(not: hepsini aynı anda eşit ve orantılı olarak nasıl scale edecem dersen, ctrl+a ya basıp sahnendeki bütün elemanları seç, ondan sonra bunları grup haline getir, sonra scale et)

6) yukarıdaki adımların hepsini tamamladıktan sonra şimdi tekrar dilediğin objektif ayarında bir kamera yarat. muhtemelen istediğin gibi olacaktır.

selamlar.

2009-06-24 14:07:11

Re:Cvp

Silent Assassin

[quote=48764] Yazan: mahlukat

anasayfada sorun dikkatimi çekti,

1)öncelikle; yukarıdaki menüden(file, edit, tools´un falan olduğu) customize / daha sonrada unit setup´a tıkla.

2)buradan eğer seçili değilse "metric"´i seçili hale getir.

3)max´in dynamics ve mental ray de dahil bütün default ayarları "inch" e göredir, eğer bunu değiştirdiysen (örneğin mm ve cm yaptıysan kameranda 24mm yazsa dahi işe yaramayacaktır-gerçek mesafeyi camera´nın parameters sekmesinde ki "enviroment ranges kısmındaki değerlerden kontrol edebilirsin) onu geri "inch" e getir.

4)bu ayarları yaptıktan sonra oluşturduğun dağın zemininden tepe noktasına kadar yükselen bi box yarat ve metre cinsinden gerçek yüksekliğine bak. muhtemelen senin 27.000 yükseklik bu ayarlarda çok daha küçük kalacaktır.

5) bu noktadan sonra istediğin zirve noktası neyse, ona göre bir box yaratıp sahnendeki elemanları da bu yüksekliğe göre scale et. örneğin 2000 metrelik bir dağ istiyor isen 2000 metrelik bir box yap (ki devasa bişey olacaktır) ve elemanların tepe noktasını 2000 metreye gelene kadar scale et.

(not: hepsini aynı anda eşit ve orantılı olarak nasıl scale edecem dersen, ctrl+a ya basıp sahnendeki bütün elemanları seç, ondan sonra bunları grup haline getir, sonra scale et)

6) yukarıdaki adımların hepsini tamamladıktan sonra şimdi tekrar dilediğin objektif ayarında bir kamera yarat. muhtemelen istediğin gibi olacaktır.

selamlar.[/quote]

Cevabınız için teşekkür ederim şimdi daha orantılı gözüküyor :D Bende metric işaretli değildi,generic units işaretliydi,teşekkürler.

2009-06-24 15:04:35