Yüzeydeki gölgelenmeler

Yüzeydeki gölgelenmeler

911GTR3

Merhabalar, aradım ama çözümünü bulamadım. Konu daha önce tartışıldıysa kusuruma bakmayın lütfen.

Duvar üzerinde pencere yerleri için "boolean" komutu kullandığımda zaman zaman kesilen bölgenin iç tarafındaki yüzey parçaları oluşturulmuyor. Bazı yerlerde de yeni yüzeylerin vertexleri birbirleri üzerinde serbest vaziyette oluşuyorlar. Ve yüzeylerde gölgelenmeler oluşuyor. Vertexleri "target weld" ile birleştirdiğimde ise gölgelenmeler yön değiştiriyor yada yenileri oluşuyor. Bir render bir de ekrangörüntüsü ekledim bakabilirseniz memnun olurum. Teşekkür ederim.

http://img32.imageshack.us/img32/2417/hatak.jpg

http://img32.imageshack.us/img32/5926/hata2.jpg

2009-08-20 13:33:29

Cvp

ArkondeR

Bahsettiğiniz gölgelerin olşması, boolean işleminden sonra max in smoothing groupları yanlış ayalamasından kaynaklanıyor. Gerekli weldleri yaptıktan sonra bütün yüzeyleri seçip polygon smoothing groups altındaki clear all butonuna basarsanız sorun çözülecektir.

İç yüzeylerdeki poligonların oluşturulmamasının sebebi de boolean işleminde kullanılan objenin kapalı bir obje olmaması. Bütün yüzeyleri kapalı bir objeyle boolean yapasanız bu sorun oluşmaz fakat yüzeylerinden biri açık ya da wertexleri tam olarak weld edilmemiş bir objeye boolean uygularsanız bu şekilde sonuç veriyor.

Kolay gelsin...

2009-06-23 02:28:38

Cvp

911GTR3

Bir süredir ilgilenemediğim için cevap yazamadım kusura bakmayın. Cevabınız için teşekkür ederim. bir sorum olacak...

Duvar oluşturduğum bir ortamda, duvarın girintili çıkıntılı olması mı vertexlerin birbirini tutmamasına sebep oluyor? Duvarları iki şekilde; wall ve box ile oluşturduğum halde hep bu sorun oluşuyor. Onlarca vertexi tek tek kontrol etmek hem vakit kaybı hemde uzun sürdüğü için yorucu oluyor. Bu durumda neyi gözden kaçırıyorum acaba? Bu sorun en başta nasıl giderilir?

2009-08-20 13:33:29