3ds max de glu3d gibi pluginler olmadan, gerçekci akışkanlar yapılamıyormu?

3ds max de glu3d gibi pluginler olmadan, gerçekci akışkanlar yapılamıyormu?

ApAcHi

Arkadaşlar, araştırmalarım doğrultusunda gördüğüm kadarıyla, akışkanlar glu3d gibi programlarda yapılıyor. Max sin kendi araçlarıyla gerçekci akışkanlar yapılamazmı? İzlediğim videolarda, Particle aracıyla bi yere kadar yağmur damlacıkları, kar yağışı gibi şeyler yapılıyor ama sonrasında glu3d işin içine dahil ediliyor. Eğer maxde bunlar ek plugin olmadan yapılabiliyor ise, nasıl yapılmalıdır? Yol gösterecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
(3dsMax 2009 için glu3d bulamayan benim gibi arakdaşlara bir yol göstereceğine ianıyorum :)...)

2009-06-17 16:05:31

Cvp

Erkan

maxte akışakan yapılabilir.


http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/su.avi

fazla uğraşamadım şöye uyduruk bişey yaptım max2009´la
aynı glu mantığıyla tabi parçacık sayısının azlığı ve
sürtünmenin hesaplanmaması yüzünden zeminde sıvı çok dağıldı sıvılıktan çıktı.
ama glunun tutorial videolarına bakarsan mantığın çok benzer olduğunu anlarsın.
sanırım üzerinde çalışılsa glu olmadan da akışkanda tatmin edici sonuçlar çıkabilir.

işte buda videodaki sahnenin max dosyası.

[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/su.zip[/url]

çok yer kapladıkları için proxy dosyalarının bir kısmını ve pacacıklardaki anahtar kontrolcüleri silmek zorunda kaldım.
onları proxy objesinden ve reactor´den yeniden hesaplatarak üretebilirsin ayarları üzerinde hazır.

kolay gelsin.

2009-06-17 17:02:04

Cvp

ApAcHi

Teşekkürler Erkan. İncelemey başlıyorum.

2009-06-17 17:15:37

Cvp

ApAcHi

Teşekkürler Barış. Ama ben max2009 için glu3d bulamadım... demonunda süresi doldu. O sebepten, maxde neden yapılamıyor gibi bi düşünce oluştu..

Erkan, gönderdiğin viddeoyu izledim animasyonu kendim yaptım ama renderde blobmesh ler üçgen biçiminde görünüyor. Bunu nasıl çözebilirim?

2009-06-18 14:03:57

Cvp

Erkan

Erdal

BlobMesh eğer vievportta düzgün renderde bozuk çıkıyorsa
BlobMesh/modifiy/evaluation coarseness bölümündeki
vievport değerinin aynısını render değerinede yaz

birde BlobMesh´i bir hesaplayıcı olarak kullan.
yani bir kere BlobMesh´i oluştur sonra BlobMesh´i kullanarak hareketli proxsy yap. yoksa render edemezsin. blob mesh işlemciyi ramı bilgisayası tüketir proxsyi olştururken küçük bir render kadar kasar eğer tatmin edici bir sıvı yaparsan.


Barış

[quote=48639] Yazan: Silent Assassin
.......... istenilen gerçekçilik asla particle system kullanılarak alınamaz.[/quote]

evet bende böyle düşündüm ve animasyonu. reactor/havok3 simulatörüyle yaptım. ama
[quote=48635] Yazan: Erkan
..............
fazla uğraşamadım şöye uyduruk bişey yaptım max2009´la
aynı glu mantığıyla tabi parçacık sayısının azlığı ve
sürtünmenin hesaplanmaması yüzünden zeminde sıvı çok dağıldı sıvılıktan çıktı......[/quote]

2009-06-18 14:44:35

Re:Cvp

ApAcHi

[quote=48654] Yazan: Erkan

Erdal

BlobMesh eğer vievportta düzgün renderde bozuk çıkıyorsa
BlobMesh/modifiy/evaluation coarseness bölümündeki
vievport değerinin aynısını render değerinede yaz

birde BlobMesh´i bir hesaplayıcı olarak kullan.
yani bir kere BlobMesh´i oluştur sonra BlobMesh´i kullanarak hareketli proxsy yap. yoksa render edemezsin. blob mesh işlemciyi ramı bilgisayası tüketir proxsyi olştururken küçük bir render kadar kasar eğer tatmin edici bir sıvı yaparsan..[/quote]


Teşekkürler Erkan deneyeceğim..

2009-06-18 17:05:44

Cvp

ApAcHi

Barış dostum bu Realflow başlı başına program :)))) Şimdi Rhino, solid, artcam, autocad, gibi programları aktif olarak kullanıyorum, max i öğrenelim derken bide Realflow çıktı :). Bi su efekti verelim derken ve artık program öğrenecek kafa kalmadı düşüncesiyle max öğrenmiye çalışırken bide Realflow öğrenmeye çalışmayalım :).. Bu işin kolayı sanırım bi yerden glu3d bulmak... Yada öylemi? :)

2009-06-18 17:52:56

Cvp

ETezer

Ya da, eğer bir sıvı işi gelirse o zaman yaparsın. Belki Hiç gelmeyebilir de... :)
Diğer taraftan Nurbs ile vertex tabanlı animasyonlar yapar, bunları parçacıklar ile birleştirebilir, deflectorler ve yerçekimi felan gibi özellikler ile de birleştirebilirsin. Öncelikle Sıvının pek çok hali olduğunu unutma. Sıvının çarpması ve yüzeye yapışıp akması, sıvının düz bir yüzeyde durması veya şekillenmesi, İki sıvı kütlesinin çarpışması vs.vs. Bunların hepsi farklı tanımlamalarla yapılır. Real Flow hepsinin altından kalkar. Glu3D de fena değildir. Ama Animasyon yapacaksan bunların hepsini Max ile ve Kendini kullanarak (ve de oldukça uğraşarak) da yapabilirsin...
Yeterki Simulasyon ile Animasyonun farklı şeyler olduğunu unutmayalım...
Bu arada, Elle yaptığım (Nurbs tabanlı) pek çok tür Sıvı Reklam olarak yıllarca TV lerde oynadı. Kalkıp kimse de "aaa bu sıvı şu programla, bu efektle yapılmamış" felan demedi. Hatta "Bu, sıvı olmamış" diyen de çıkmadı... :)
Sıvıların karakteristiğini incele bence öncelikle... Sıvı dinamiğini gözlemle... Bir fıskiye felan ile cama su tut, Bir cam masaya ardından da bir taş üzerine su akıt. Bak bakalım nasıl farklı davranışlar sergiliyor Şu sıvı dedikleri şey...Bir spline a bi bevel ver bakalım Masa üzerindeki "su" oluyo mu, olmuyo mu?...Ardından bi de spline´ın vertexlerini anime ettir, şekillendir... Diğer taraftan elinde Displace var, ver bakalım After da hazıladığın hareketli siyah-beyaz animasyonu bir nesneye. Bak bakalım deniz, göl, havuz veya su oluyo mu olmuyo mu? Clay Pro(digimation 2008 için bedava) veya Blobmesh nesnlerini binlerce yap, reaktörde akıt ardından. "Bir Bardak su da kaçtane molekül var acaba?" diye sor ondan sonra...

Saygılarımla,
Ergin Abi

2009-06-18 18:30:47

Re:Cvp

ApAcHi

[quote=48659] Yazan: ETezer

Ya da, eğer bir sıvı işi gelirse o zaman yaparsın. Belki Hiç gelmeyebilir de... :)
Diğer taraftan Nurbs ile vertex tabanlı animasyonlar yapar, bunları parçacıklar ile birleştirebilir, deflectorler ve yerçekimi felan gibi özellikler ile de birleştirebilirsin. Öncelikle Sıvının pek çok hali olduğunu unutma. Sıvının çarpması ve yüzeye yapışıp akması, sıvının düz bir yüzeyde durması veya şekillenmesi, İki sıvı kütlesinin çarpışması vs.vs. Bunların hepsi farklı tanımlamalarla yapılır. Real Flow hepsinin altından kalkar. Glu3D de fena değildir. Ama Animasyon yapacaksan bunların hepsini Max ile ve Kendini kullanarak (ve de oldukça uğraşarak) da yapabilirsin...
Yeterki Simulasyon ile Animasyonun farklı şeyler olduğunu unutmayalım...
Bu arada, Elle yaptığım (Nurbs tabanlı) pek çok tür Sıvı Reklam olarak yıllarca TV lerde oynadı. Kalkıp kimse de "aaa bu sıvı şu programla, bu efektle yapılmamış" felan demedi. Hatta "Bu, sıvı olmamış" diyen de çıkmadı... :)
Sıvıların karakteristiğini incele bence öncelikle... Sıvı dinamiğini gözlemle... Bir fıskiye felan ile cama su tut, Bir cam masaya ardından da bir taş üzerine su akıt. Bak bakalım nasıl farklı davranışlar sergiliyor Şu sıvı dedikleri şey...Bir spline a bi bevel ver bakalım Masa üzerindeki "su" oluyo mu, olmuyo mu?...Ardından bi de spline´ın vertexlerini anime ettir, şekillendir... Diğer taraftan elinde Displace var, ver bakalım After da hazıladığın hareketli siyah-beyaz animasyonu bir nesneye. Bak bakalım deniz, göl, havuz veya su oluyo mu olmuyo mu? Clay Pro(digimation 2008 için bedava) veya Blobmesh nesnlerini binlerce yap, reaktörde akıt ardından. "Bir Bardak su da kaçtane molekül var acaba?" diye sor ondan sonra...

Saygılarımla,
Ergin Abi[/quote]

Ergin abi, Aslına bakarsak öğrendiğim onlarca program, ve iş sektörünü değiştirdiğim için aktif olarak kullanamadığım, yenilerini öğrenirken diğerlerini unuttuğum o kadar programdan sonra, içimde uzun zamandır max e olan öğrenme istediğimi değiştirdiğim sektörle, zevk alarak tatmin ediyorum. Max le birlikte bambaşka bir dünyaya girmiş gibi hissediyorum kendimi. 3d nin sadece modellemeden ibaret olmadını anlamış bulunuyorum. Yazmış olduğunuz cevabınızdan sonra, internette bulabildiğim bi çok yazınızı okudum. Ve animasyon konusunda, bu zor ve uğraşlı yolda ilerleme düşüncesi oluşmuş bulunmakta :).

Cevabınız ve verdiğiniz bilgler için teşekkür ederim.

2009-06-19 10:10:53

Re:Cvp

ApAcHi

[quote=48660] Yazan: Silent Assassin

Evet rf başlı başına bir programdır ama inan bir başlayınca durduramıyorsun kendini çok eğlenceli :D Ayrıca realflowda sadece su simulasyonları değil rigidy body,soft bodies,cloth animasyonlarını yapmak o kadar kolayki anlatamam ben artık max da yaptığım modelleri rf a aktarıp hesaplatıyorum felaket kısa sürüyor ve hawok worlde ki gibi arada bir mesafe oluyordu ya 3 gibi bir değer bu programda bu değer 0.0002 :D RF videolarını bir izleyin.[/quote]

Deneyeceğim, umarım çok sıkıntı yaratmaz :)

2009-06-19 10:11:32