RENDER SORUNU

RENDER SORUNU

aXe

Arkadaşlar çok acil yardımlarınıza ihtiyacım var. Büyük bir mekanın modellemesini yapıyorum ve bilgisayar render alamıyor , daha doğrusu bıraksam 3 günde yanlızca bir tane jpg elime geçmiş olacak. (Bilgisayar AMD 2800/64 1024 ram 128 mb geforgeFX 5800 ) Ben ne yapabilirim. İnternette arştırdım RENDERMAN diye bir alet var fakat (www.pixar.com) benim bu alet hakkında hiç bir bilgim yok. Önerebileceğiniz bir yöntem veya bilgisayarı destekleyici bir makina varmı?
Herkese şimdiden teşekkür ederim.[G19]

2004-09-03 04:30:10

Re:Acil yardım RENDER SORUNU

eroltaylan

Sahneden görünmeyen objeleri silebilirsin...

Cameranın arakasında kalan objeleri mesela...

2004-09-02 03:05:21

Re:Acil yardım RENDER SORUNU

sympathic

Silmekten kasıt gizlemek sanırım, mesela render alacağın sahnede eğer layerlarını doğru ayarlamışsan cameranın görmediği kısmı gizle sonra işine yaradığında tekrar çıkar. Yoğun çalışmalarda renderları parça parça almak en güzeli olacaktır. Yani bütün sahneyi açıp sonra sadece bir kare render almayı denersen bu bilgisayarın için bir zulum olacaktır...

2004-09-02 03:18:59

Re:Acil yardım RENDER SORUNU

kazmamurat

dostum, render ı GI la almayı düşünüyorsun sanırım, eğer bi render tarlan yoksa bunu unut derim, klasik ışıkları kullanıp render almayı dene bence.. renderman maya sahnelerini render almak için, bi ara maxman diye bi şey vardı, max sahnelerini renderman a alabiliyodu, ama tek makineyle şu andakinden bile fazla kasıntı olur bu renderman... hiç kasma derim..

2004-09-02 03:25:12

Re:Acil yardım RENDER SORUNU

FixxxeR

beklicen biz bi jpg için 4 gün beklediğimiz oldu.

2004-09-02 03:33:27

Re:Re:Acil yardım RENDER SORUNU

aXe

[quote=4838]dostum, render ı GI la almayı düşünüyorsun sanırım, eğer bi render tarlan yoksa bunu unut derim, klasik ışıkları kullanıp render almayı dene bence.. renderman maya sahnelerini render almak için, bi ara maxman diye bi şey vardı, max sahnelerini renderman a alabiliyodu, ama tek makineyle şu andakinden bile fazla kasıntı olur bu renderman... hiç kasma derim..[/quote]
kazmamurat abi render tarlası derken tam olarak neyi kastetiğini anlamadım. fakat verdiğin cevap kafamdaki birçok soru işaretini sildi. teşekkür ederim.
Cevap yazan diğer arkadaşlarada teşekkür ederim.
Şu açıklamayı da yazmam gerekiyor sanırım. Çalıştığım mekan dairesel ve komple yerleşimi görmek istiyorlar. Yani sahnenin yüzde doksanını görüyorum.

2004-09-02 03:53:13

Re:Acil yardım RENDER SORUNU

kazmamurat

render tarlası derken, render ı birden çok makineyle almayı kastediyodum... malum, adamlar o nemo ların shrek lerin renderlarını yüzlerce makineyi bağlayıp yapıyolar.. hehehe..

2004-09-02 04:04:19

Re:Re:Acil yardım RENDER SORUNU

aXe

[quote=4841]render tarlası derken, render ı birden çok makineyle almayı kastediyodum... malum, adamlar o nemo ların shrek lerin renderlarını yüzlerce makineyi bağlayıp yapıyolar.. hehehe..[/quote]
evet haklısın ozaman ben kaderimle cebelleşmeye devam edeceğim. Fakat aklıma değişik bir fikir geldi ve işe yarayacak gibi. Sonuç alırsam herkesle paylaşacağım.

2004-09-02 04:22:17

Re:Acil yardım RENDER SORUNU

emreşan

render farm ı türkçeye çevimeye gerek yok. bizim icadımı deil nede olsa. birbirine paralel bağlı onlarca makinenin iş gücünü paylaşması şeklinde söylenebilir. renderman bir makine deil, render yazılımıdır.FinelRender, mentalRay, brasil v.s. gibi. Pixar ın ödüllü render sistemi. Ama tabiki renderer ı deiştirerek sahnenin ağır render yükünü azaltamazsın. Bunun için ilk önce sahneyi nasıl optimize etmen gerektiğini belirlemelisin. Işıklardan işe başla. Genelde raytrace ışıklar, sahnede bulunan şeffaf ve opacity map i olan objelerde faşizme başvuur ve ram in canına okur. Bu süre söylediğin gibi günlere tekamül edebilir. Onun dışında sahnede rendere yavaşlatacak tek şey (ki sen render a bastığında render penceresi hemen açılıp ta ilk satır render ettikten sonra bekliyor ise) ışıktır. ondan önce render deiğinde transforming objects ve perepearing light gibi satırlar çok bekliyosa sahnenin obje sayısı ve ışık sayısı fazla olabilir. Gerekli olabili tabi ama azla dan kastım, 20 tane ışığın var ise ve hepsi shadow map ise her biri için 256X256 (default) gölge haritası çıkarmak için tırmalayacaktır. Bu arada ufak bir detay, kalabalık sahnede 2048 gibi rakamlar kullanman gölgenin doğru omasını saylayacaktır. kalabalık bir sahenein gölge bilgisi için 256 lık gölge yeterli deil. kıstas detay ise shadow map her seferinde hesaplanacağı için bir raytrace deneyip shadow map ile süre arkına bak. unutmaki söylediğim ışık optimizasyonu ile çok hızlanacaksın. sahnendeki bütün ışıkları hide edip sadece otaya öylesine bir omni koy ve öyle render et. ışıklardan kaynaklı bir yavaşlık olduğundan emin ol. Raytrace gölgeyi bırakıp, sahnende metal, cam gibi objelrin olup olmadığını kontol et. Eğer bina v.s. ise onların camlarına raytrace yansıma yada kırılma verme fantezisinden vazgeç. Etrafta olabilecek bir doğa olayı mesele bir bulut resmini düzgün şekilde yansımaya verirsen bu problemden de kurtulusun. Bunu dışında etrafta detaylı göünmeyecek objelerin materyallerinin yansıma yada herhangi bir raytrace okazyon sahibi olmadığına emin ol. zamanında pentium 2 PC de 80 mb lık bir max dosyası ile çalışıken bu tür optimizasyonlar üzerine tez yazmak zorunda kaldım (sene 1998-99 heeey gidi heyy) .
render farm dediğin teknolojiye ürkiyede girebileceğin bir yer yok. kendim kurarım diyor isen, max ın default renderer ı tek kare için bucked rendering yapmaz. başka bir renderer kullanman gerekiyor. http://www.artrender.com adrsinde pure denilen bir kart var. yaklaşık 7-8 sene önce çıkrı. renderdrive die bir ayrı kasa, pure die de bir pci kartı mevcut. Hatırlatmakta yarar ver. birkaçbindolarlık bu kartlarda sadece raytrace işlemcilere sahipler. Yani raytrace reflection, refraction, motin blur, dept of field, Global Illumination, displace gibi bazı özellikleri donanımsal olarak yapıyor. max, maya gibi birkaç program için uyumluluk söz konusu. ama hiçbir şekilde sahnenin başında bulunan object transforming vertex kısmını bu maike üstlenmez. sahnenin ayıklanması işlemi öncelikle kullandığın PC de. Render farm oluşturacak isen aynı şey orası içinde geçerli. tüm ışık ve face/shading bilgileri server PC de analiz edildikten sonra paylaştırılır. ilk aşama önemli. ÖSS yi hızlı geçersen ÖYS de durum rahatlaşıyor yani. Bence mantıklısı 500 er dolardan 10 makine kurup mentalRay veya Finel render türü rendererlar ile render ı hızlandırmak. Belkide sadece render Pure kartı ile bu tür işlemler için %200 e varan hız farkını yaşamak. Bütçeye bağlı hepsi. Sonuçta render farm için kullanacağın pc lerdeki yazılımların hepsi lisanslı olmak zorunda. renderdrive bu anlamda daha mantıklı gibi. ama onunda mentalRay ve FinalRender gibi spesifik rendererların extra özellikleriyle donanımsal uyumunun olup olmadığı kriteri var..Çözüm : Önce optimizasyon, sonra devlet. :)

2004-09-02 04:54:13

Re:Acil yardım RENDER SORUNU

oz

ya emreşan,bu daha öncede başıma gelmişti,tam cevap atcam senin cevabı okuyorum pek bişey bırakmamıssın anlatacak,eline sağlık..

2004-09-02 05:06:40