sandalye kenarlarındaki dikişleri nasıl yaparım

sandalye kenarlarındaki dikişleri nasıl yaparım

birbilen35

merhaba arkadaşlar.

Sandalyelerdeki olsun, ayakkabılardaki olsun veya blucin lerdeki dikişleri ipilkleri ve farkloı renkleri ile öyle tek tek uğraşmadan nasıl yaparım.

Dikiş olarak gösterilecek alanı seçip orda kabartma vermekle işin ilk aşamöası belki çözülür. Ancak bunlardan sadece ipi seçip farklı bir renkte nasıl yaparım. veya ipi ayrıca nasıl yerleştiririm.

2009-05-27 21:08:57

Cvp

black_ice

Bu işlem için shapes menüsünde bulunan helixi kullanabilirsin. Ben koltuk kenarlarındaki biyeler yada senin bahsettiğin tipteki çalışmalarda helixi kullanıyorum gayette güzel oluyor.

2009-05-28 09:06:06

Re:Cvp

birbilen35

[quote=48294] Yazan: black_ice

Bu işlem için shapes menüsünde bulunan helixi kullanabilirsin. Ben koltuk kenarlarındaki biyeler yada senin bahsettiğin tipteki çalışmalarda helixi kullanıyorum gayette güzel oluyor.[/quote]

ipler içn helx kullnımım akıllıca. Ancak iplerin batıp çıkmasında ki kumaş veya deride bıraktığı göçüklüğü nasıl sağlıyorsun.

2009-05-28 09:37:30

Re:Re:Cvp

black_ice

[quote=48295] Yazan: birbilen35

[quote=48294] Yazan: black_ice

Bu işlem için shapes menüsünde bulunan helixi kullanabilirsin. Ben koltuk kenarlarındaki biyeler yada senin bahsettiğin tipteki çalışmalarda helixi kullanıyorum gayette güzel oluyor.[/quote]

ipler içn helx kullnımım akıllıca. Ancak iplerin batıp çıkmasında ki kumaş veya deride bıraktığı göçüklüğü nasıl sağlıyorsun.[/quote]

Mecbur kaldığım durumlarda girip çıktığı yüzeyleri seçerek kendi isteğime göre move ile çöküntüler veya deformasyonlar yapıyorum ama şu ana kadar bu işlemi 1-2 defa dışında kullandım desem yalan olmaz çünkü okadar geniş görüşlü bir bakış açısından ipin denk geldiği yerdeki çöküntüleri gözün seçmesi imkansız gibi

2009-05-28 10:08:52

Cvp

MeKaNsIz

Arkadasım bunla ilgili forumda mokombo nickli arkadasım yayınladıgı bi video vardı ama biraz forum geçmişini incelersen bulabilirsin

2009-05-28 11:01:26

Cvp

kobacan

Belki istediğine tam cevap değil ama maxte bu kadar detaya girip sahneye yuklenmektense bu olayı displacement map olarak çözmeni tavsiye ederim. Tabi animasyon yapıcaksan ipliğin girmesi çıkması gibi o konuda bir şey diyemem. Çok basit bir model üzerine karmaşık bir displacement atıp son derece detaylı göstermenin yolu da zbrush,mudbox gibi programlardan geçiyor. İlgini çekerse incelemeni tavsiye ederim.

İyi çalışmalar.

2009-05-28 11:20:16

Cvp

mokambo

evet o video vardı, ama sitemde alan küçük oldugundan baktımda kaldırmak zorunda kalmışım..

ama zaten anlattıgım yöntemde dikişlerin bıraktıgı buruşukluklar anlatılmıyordu.

sadece line kullanarak ip kullanımını kısaca anlatmıştım.

yanlış şunu belirtmeliyim, istediginiz gibi, kısa yoldan, dikiş buruşuklugu oluşturmak bence zor..

güzel görünen her şey zaman alır maalesef.. :)

zaten objenin tamamında buruşuklukları görecek kadar yakından bakamazsınız en yakın dan görünen yerleride poligon modelleme teknikleri ile sekillendirebilirsiniz..
ama arkadaşımında yazdıgı gibi bu işte zbrush tarzı programlar oldukca hızlılar...

karar sizin..

2009-05-28 13:56:03

Cvp

birbilen35

bir kaç zamandır sürekli düşündüğüm bir konu bu. Önerinizi dikkate alacağım . Z-brush u inceleyeceğim. Ancak birde konuya şu açıdan bakarsak.
UW wrap ile hem kabartma hemde renkleri aynı kareye aynı poixellere denk gelecek şekilde yapabilirsek sanırım istediğim sonuç alınır. Ancak bu yötemler diyelimki kaplamayı yaptım. Tabi denk getirmek için oynamalr olacak mecburen. Aynı oynamaları birde kabartma için nasıl hassas olarak yaparım.

2009-05-28 20:23:44

Cvp

kobacan

zBrush programında modelini detaylandırabildiğin gibi aynı zamanda renklendirebiliyorsun da. Ve istediğin zaman hem kabartma için hem de kaplama için çıktı alabilirsin. Bu da zaten bire bir aynı map demek :)

iyi çalışmalar...

2009-05-29 09:33:49

Cvp

ETezer

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/S0LU330EQ.jpg[/img]

bu tarzda bi dikiş işini görürse, "unwrap" ile nesneni aç. Photoshop da, Siyah beyaz olarak boya... Birde Elini veya varolan fotoğrafları kullanarak renkli bi doku hazırla...
Beyaz bolgeler kabarık, ayrıca seçtiğin renkte olacak ... Bump, Diffuse slot ta mask...
Animatif bir sahnede biraz da motion blur. Herkes bir dikiş gördüğüne yemin edebilir.

Zbrush iyi,güzel, güçlü bir program ama 3-5 senelik animatörlere biraz ağır gelebilir...Ağır gelecek kısmı tabii ki programın kullanımı değil. Ortaya çıkacak olan ürünlerin projede konumlandırılması ve kullanımından bahsediyorummm...
Saygılarımla,
Ergin Abi

2009-05-29 12:23:03