bir resmi seçili hale getirebilrmiyiz?
bir resmi seçili hale getirebilrmiyiz?
max da aynen photoshoptaki gibi bir resmi seçili alan haline getirebilirmiyiz. Resimlere bump veya displace gibi komutlarda kullnılabiliyor. Ancak bunların seçili alanı kabartma yapmadan belli olmuyor. BU resimleri aynene channel mantığındaki gibi kıllanma şansımız varmı?
Cvp
ilk aklıma gelen,
resme aynı pixel degerlerinde bir sihay beyaz dan oluşan her hangi bir resim kullanarak ve material editorde opacity slotuna bu resmi atayarak istediginiz kısmın görünmesini( mesela diffuse kanalındaki görüntünün) saglayabilirsiniz..
atadığınız resimdeki siyah olan yerler geçirgen olduklarından alttaki(diffuse) resim görünür.. alfa kanal kullanımı bahsi de size yardımcı olacaktır..
Cvp
ps tarzı bi seçim yok ama polygon bazında uygulamak istediğin bölgeleri seçebilirsin
Re:Cvp
[quote=48264] Yazan: altıneldiven
ps tarzı bi seçim yok ama polygon bazında uygulamak istediğin bölgeleri seçebilirsin[/quote]
nasıl?
Cvp
bu soruyu sorduğuna göre sanırım 3dsmax programını hiç kullanmadın galiba plane çiz mausa sağ tıkla convert to edit poly i seç
Re:Cvp
[quote=48277] Yazan: altıneldiven
bu soruyu sorduğuna göre sanırım 3dsmax programını hiç kullanmadın galiba plane çiz mausa sağ tıkla convert to edit poly i seç[/quote]
sayın altıneldiven
sorduğum soruyla alakasız bir cevap verirsen benim de acaba bilmediğim bir şeymi var diye soram gayet doğal. Sorum, resimdeki siyah beyaz alanların seçimi ile ilgili. Mesela resimdek siyah beyaz alanları seçip renk ataması yapmak istiyorum. Yoksa büyük bir alanda tek tek fırrça ile bile olsa seçim ayapmak zorunda kalacağım. Buna kısa yol arıyorum. veya kullanmak istediim başka alanlar daha var.
Cvp
Bir resimle sanırım derdinizi daha güzel anlatabilirsiniz. Ben de açıkçası cevap yazıcam ama soruyu anladım mı diye şüpheliyim :)
uwvmap kullanarak bir modelin 2d resim gibi çıktısını alabilirsiniz ve daha sonra bir 2d programla istediğiniz gibi renklendirip modelinize kaplama olarak atayabilirsiniz. aynı modelin siyah beyaz tonlarıyla da bump sağlıyabilir modele daha bir gerçekçilik kazandırabilirsiniz.
Umarım soruyu doğru anlamışımdır.
İyi çalışmalar