Makine hareket vermek..

Makine hareket vermek..

dragut

Merhaba arkadaşlar...

Linkini gönderdiğim makinanın hareketlendirilmesini istiyorum.

Ancak bir türlü berecemedim.
Daha doğrusu nerden başlayacağımı bilmiyorum.Yardımcı olur musunuz?

Şimdiden teşekkür ederim...

Çizimler İnventordan aktarılıyor.

http://img530.imageshack.us/img530/8717/mak.jpg

2009-05-19 16:21:22

Cvp

Erkan

[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/Zincir.avi[/url]

[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/PistonZincirMax2009.zip[/url]


zincir animasyonu yaparken araştırman gereken komutlar

path constraint

wire parameters: nerede kullandığımı kısaca gösteren resim

[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/Zincir.jpg[/img]


zinciri kolayca oluşturmak için şöyle bir kod yazdım. zinciri elle yapmak baya uğraştırır.

sen zincirin 2 baklasını modelleyip path constraint´le anime ediyorsun bu kod gerisini hallediyor.

for i=1 to 50 do
(
instance dolar
dolar.pos.controller.percent = i*2+1
)


formül zincirin dış baklalarını diziyor.
iç baklaları dizmesi için sonundaki +1´i kaldır.
formül 50 iç 50 dış toplam 100 bakla yapar. sen kaç bakla yapacaksan formüldeki 50 yazan yeri değiştir.

formülü çalştırmak için formülü not defteri´ne yapıştır
kayıt türü´nü tüm dosyalar´a getir dosya adı´na 01.ms yaz
kopyalanacak baklayı seç MAXScript/Run Script yap kaydettiğin dosyayı göster.

piston animasyonu yaparken araştırman gereken komut
lookat constraint.

diğer hareketlerin hangi parçalara bağlı olduğunu tam anlayamadım.

bütünlük içinde hareketler için öğrenmen gerekenler
wire parameters
script controller
expression controller


Kolay gelsin

2009-05-19 17:48:36

Cvp

dragut

http://img269.imageshack.us/img269/8717/mak.jpg

1 numaralı kısma hareketi elektrik motoru verecek.(Kayış-kasnak ile)
2 numara zaten piston hareketi.
3 numara ise motordan aldığı hareketi kayış-kasnak ile ortadaki mile iletiyor ve mili döndürüyor.

2009-05-20 10:03:13

Cvp

dragut

http://img269.imageshack.us/img269/8717/mak.jpg

1 numaralı kısma hareketi elektrik motoru verecek.(Kayış-kasnak ile)
2 numara zaten piston hareketi.
3 numara ise motordan aldığı hareketi kayış-kasnak ile ortadaki mile iletiyor ve mili döndürüyor.

2009-05-20 10:25:16

Cvp

keno

Birader gönder bana tasarımını,sana simulasyon halinde geri göndereyim.

2009-05-20 10:55:46

Cvp

Erkan

kayış yapmak daha kolay
yine wire parameters´daki formül aynı sadece
bağlantı yapacağın bölüm:
wire parameters/space warps/pathdeform binding/percent analog path
burası.

Path Deform Binding(wsm)
modifieri için
şuradaki dosyaya bibak.
[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=24&oku=7325&id=forum[/url]
(link en alttaki cevabımın içinde)

kolay gelsin.

2009-05-21 10:26:48