3dsmax e başka bir modelleme (cad)

3dsmax e başka bir modelleme (cad)

qxmgsi

eskiden burada yumuşak köşeler isteyen arkadaşın yazısı vardı o dönem bende arıyordum va buldum. biraz geç olsada.

Belki Biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için.
Power Solid diye 3dsmax için bir plugin, Cad programlarında ki bazı komutları max içerisinde kullanılmasına izin veriyor.
Filet, Chamfer, delik delme falan filan uzuyo baya.

Buradaki filet tamamen yuvarlak köşeler yaratmanıza izin veriyo yanlız, demo olmasından mı bilmem Calopse yaptığım da obje ilk halini olıyo.

Deneyin derim (denememiş olanlar için tabi)

2004-09-06 08:46:10

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

kunth

max zaten fillet, chamfer ve delik delme yapiyor.

2004-09-01 12:30:14

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

qxmgsi

max filet yapamıyo. daha doğrusu nurb ve spline hariç.
benim dediğim mesela bir kutunu bir veya birkaç köşesine fillet verebiliyorsun istediğin ölçüde (tam ülçekli).

solidworks, Ug, catia gibi programların yaptığı işleri max içine taşıyo bu plugin.

Hatta nurbs modellemede verilen fillet´en sonra kalan köşeleri temizlemen gerekli. Bunda ise daha keşin ölçekli işler yapılabilir.

2004-09-01 13:11:10

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

iceman

Max´te editmesh/editpoly chamfer özelliği sayesinde fillet gibi yumuyşak yüzeyler elde edebilirsin. Hemde her face´e ayrı ölçüde ve istediğin yere. Anlamadığım bunun diğerinden farkı ne.? [G2]

Ayrıca Editpoly/hinge from edge ve editpoly/extrude along spline ile aynı şeyi yapabilirsin.

2004-09-01 19:47:20

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

aXe

Benim anladığım kadarıyla sen autocad deki gibi milimetrik çalışmak istiyosun. Ozaman autocad de modelleyip maxe atmak daha mantıklı değilmi? Ya da autocad den 2d folyo almak?[G2][G8]

2004-09-03 05:44:55

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

qxmgsi

hayır benim demek istediğim bu modelleme tarzı poly falan değil.
bu modellemeye katı modeleme deniyor. bir kutnun herhangi yüzeğine verilen fillet poly içermiyo daha çok nurbs gibi çalışıyo. normalde nurbs tabanlı bir modelleme.
dediğim gibi Cad/Cam programlarının tarzında modelleme araçları var.
max´te filet için spline veya nurbs modellemede var ama eksikleri var. Yanlış yapılan bir komuttan sonra geri dönüş Ctrl+z dir. Ama ilerlemiş bir modelde Ctrl+z imkansızdır.

Bahsettiğim pluginde (modelleme tarzında) ise yanlış yaptığınız bir işlemi modelin en son aşamalarında bile olsanız en başta verdiğiniz komutu bile değiştirme şansına sahip oluyorsunuz. İşin güzelliğide burada.

Kötü tarafı ise modeli çekiştirip değiştiremiyorsunuz.

Max´teki chamfer uzaktan bakınca yumuşak durabilir ama yakın açıdan chamfer (köşeler ve kırıklar) olduğu görülüyor.
AutoCad ise bi türlü ısınamadım.

2004-09-04 08:48:57

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

Mad_Max

Dostum bu konuyu cad/cam forumunda tartıssak... [:)]

Yok burada aklıma yazacak bir seyde gelmiyor...

2004-09-04 12:58:34

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

Mad_Max

ama sunu biliyorum ki...power solid max ve rhino tabanına göre yazılan bir pack....rhino nun zaten bu konularda bir sıkıntısı yok...power solid rhinoya sadece kolaylık sunuyor..

Ben zaten kolaycılığı sevmem.... [:)]

2004-09-04 13:34:12

Re:3dsmax e başka bir modelleme (cad)

qxmgsi

ok cad/cam tarafona geçiyorum o zaman

2004-09-06 08:46:10