3ds max Reactor Sorunu

3ds max Reactor Sorunu

Silent Assassin

Arkadaslar loft ile tube seklinde bir cisim olusturdum ve unyielding(umarim dogru yazdim) uyguladim.Sonra sphere ile bir cisim olusturdum ve hizalayarak tube un icinden gecmesini saglamaya calistim ama sphere tupun agzna gelince sapiyor ve iceri girmiyor bunu nasil yapabilirim?

2009-04-17 08:45:52

Cvp

Erkan

tube seklindeki cisimi seç
utilities/reactor/properties/simulation geometry/concave mesh
işaretle.

spherenin büklüğü ile tubenin deliği arasındaki boyut farkının
utilities/reactor/havok 1 worl/col. tolerance değerinden küçük olmasına

ve col. tolerance değerinin çok küçük olmamasına da
dikkat et

kolay gelsin

2009-04-17 11:02:25

Re:Cvp

Silent Assassin

[quote=47500] Yazan: Erkan

tube seklindeki cisimi seç
utilities/reactor/properties/simulation geometry/concave mesh
işaretle.

spherenin büklüğü ile tubenin deliği arasındaki boyut farkının
utilities/reactor/havok 1 worl/col. tolerance değerinden küçük olmasına

ve col. tolerance değerinin çok küçük olmamasına da
dikkat et

kolay gelsin[/quote]

Evet havok dan toleransı düşürmek hiç aklıma gelmemişti bir deneyim.Teşekkürler...

2009-04-17 13:34:51

Cvp

Silent Assassin

Bir şey rica edebilirmiyim bu reactor concave mesh falan bunların işlevlerini bir cümle ile çok kısa söylebilirmisiniz?Concave mesh in delik,çukur gibi cisimlerde işe yaradığını biliyorum,baundic(inşallah doğru yazdım) box la sphere in de küre ve kutular için olduğunu biliyorum.Peki diğerleri ne işe yarıyor kısa bir bilgi verebelirmisiniz?

2009-04-17 14:21:39

Cvp

Erkan

bounding box: objeleri kutu gibi hesaplar
bounding sphere: objeleri küre gibi hesaplar
mesh convex hull: ojelerdeki delik çukurlu gibi hesaplamaz
Proxsy Convex Hull: ön izleme penceresinde karmaşık bir obje gibi gözükmesini ve delik, çukurluk gibi hasplanmamasını istediğin objeler için.
concave mesh: delik çukurluk ları hesaplar
Proxsy Concave Mesh: ön izleme penceresinde karmaşık bir obje gibi gözükmesini ve delik, çukurluk gibi hasplanmasını istediğin objeler için.
not sahared: delik çukurluk ları hesaplar.


olayı daha iyi anlayabilmek için
hazırladığın dosyada sahneye bir Teapot ekle
reactore Rigit Body, mesh convex hull olarak tanıt
reactor ön izleme penceresini aç E tuşuna bas.
Teapot un sapına bak.
daha sonra sırayla diğer seçenekleri dene daha iyi anlarsın.

kolay gelsin.

2009-04-17 15:13:21

Cvp

Silent Assassin

Çok çok teşekkürler.Çok sevindim hemen cevap verdiğiniz için tekrar teşekkürler.

2009-04-17 15:25:42

Cvp

Erkan

önemli değil.

2009-04-17 15:29:14

Cvp

Silent Assassin

Bir şey soracağım.Zemin olarak plane oluşturdum ve reactorda mesh convex hull olarak tanıttım ama reactor concave mesh olması gerektiğine dair uyarı çıkıyor,delik falan da yok plane de,neden böyle yapıyor?

2009-04-17 16:05:34

Cvp

Erkan

fizik kurallarına göre objelerin hacmi olmalı.
reactor bu sorunu concave mesh ile çözüyor.
palane yerine box yada
plane olarak reactorun plane helperını kullanırsan daha iyi sonuç alırsın.

reactor olayını çözmeye kararlısın.

http://www.tr3d.com/index.php?id=galeri&r=2857

bunuda ben yaprım reactorü daha iyi kullanabilmek için.

2009-04-17 16:26:44

Cvp

Silent Assassin

Tekrar teşekkürler.Reactor hakkında bayaği bilgilisiniz.Evet kararlıyım reactor u öğrenmeye :-) Verdiğiniz linke bakacağım.Animasyon yapmaya bayılıyorum,gerçekçiliği yakalamakda reactor den geçiyor.:-)

2009-04-17 17:14:32