Köşeleri yumuşatma - sayfa: 2

Cvp

designever

Buna konuya ek olarak bir şey daha sormak istiyorum. illustratorde çizdiğim ve animasyonda kullanacağım bir karakterin çizimlerini max e aktardım. Spline larda gerekli düzeltmeleri yapıp. Açık olanları kapadım vs. Şimdi bu bölüm bölüm spline halindeki karakterin bazı bölümlerini poligon sayısını abartmadan (animasyon olacağı için) 3.boyuta çekmeyi ve mümkünse yine yumuşatmayı istiyorum. Bunun için de aynı yolu mu izlemeliyim?

2009-04-12 13:10:06

Cvp

exedesign

evet genelde bu ve benzeri yöntemler ile eklentilerde olacaktı sanırım bunun için
daha çok ağ örgülü yüzeylerle bu işi götürürsün segmente ihtiyacın olacağı kesin segment kullanmayan yazılım zaten yoktur. arka planda grafik işlemciler yüzeyleri konumlandırmak için noktalara ve bunları bağlayan kenarlara ihtiyaç duyarlar sadece görünüm olarak ve performans olarak bu işlerde üstün yazılımlar vardır.
max çok gelişmiş bi okadar da yolunu tam olarak çizememiş bir yazılımdır. bunu design versiyonundan anlayabiliriz heleki mayayıda satın alması ile autodesk tekel olmanın zorlukları olan durumu yaşıyor biraz duygusal dolar bir iş, aslında herşey yapılır alternatiflerine göre kolay yada zor önemli olan yol belirleyip en mantıklısını yapmaktır.
birde garment maker işini görebilir yüzeyleri ağ gibi örmesi bakımından ama mesh ile ilgili olan değiştiriciler işine yarayacaktır.

2009-04-12 20:35:32

Cvp

designever

sağol varol.

2009-04-13 16:14:41

Cvp

mtuna

Aynı sorunla bende hep karşılaşıyorum ama birtürlü çözüm bulamadım.
Vektörel bir programdan ai olarak maxe çizimi import ediyorum, kenarları hep kırık çıkıyor.Ne denediysem olmadı.
Sanırım burdada kesin bir sonuç elde edilememiş.
işte sorun...
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6J2sLMceX.jpg[/img]

2009-04-14 16:17:10

Cvp

designever

mtuna sanırım örnekteki sorun biraz farklı. Ya da ben örneği yanlış anlamış olabilirim ama bu spline ın interpolation ayarı ile ilgili. Spline modifier ından interpolation u 6 nın yukarısına çıkardıkça spline ın yumuşaklığı artar. Arttıkça yatay segmentler de artar.

2009-04-17 18:11:01

Cvp

mtuna

designever spline modifier nerde bulamadım:(
Biraz daha açık anlatırsan sevirim...

2009-04-20 16:28:35

Cvp

designever

spline a bir kere tıklayıp modify menüsünü açarsan orda görürsün.
boz, silindir gibi standart primitiflerin yaratıldığı ok şeklindeki menünün hemen yanı. üzerine geldiğinde modify yazar.

2009-04-21 19:39:59

Re:Cvp

Erkan

[quote=47373] Yazan: blue_ashk

modeline gradient map atadıktan sonra mentalray metarial özelliklerden bu graidente göre yumuşatma yapabilirsin bu tip cisimler için.[/quote]



[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/8EkoXN24r.jpg[/img] [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5Zsd08Y1X.jpg[/img]


+1

bencede en iyisi bu

2009-04-23 22:50:44

Cvp

kobacan

erkan bu gönderdiğin son görüntü yine mental ray´in bir özelliği midir? Daha önce hiç görmedim. Yumuşak yüzeyler elde etmek için chamfer modifier´ını sürekli kullanmaktan gına gelmişti. Ama sen bu forumda mental ray özelliklerini gün yüzüne vurdukça Vray´i bırakıp yeniden bir render motoru öğrenmeye başlıyacağım sanırsam...

İyi çalışmalar

2009-04-25 09:54:20

Cvp

Erkan

[img]http://4dizayn.com.tr/anim/cop/001chamfer.jpg[/img]


evet mental ray´in özelliği

materalin özelliğini açınca atıldığı objenin yüzey sayısını arttırmadan bütün köşelerine chamfer uyguluyor.

sağol sanada iyi çalışmalar.

2009-04-25 10:31:40