Brazil da ışıkların hesaplanması

Brazil da ışıkların hesaplanması

aXe

Hertarafı kapalı kare veya dikdörtgen mekanlar da ortalama 4 tane omni koyuyorum ve ışıkların genel ayarını 1 seviyesinde sabit tutmaya çalışıyorum. (4 tane omni için 2,5 genel ışık değeri veriyorum) Brazil in sky larını açınca etki güzel.
Fakat büyük bir mekanda; örneğin bir otelin atriumu ve genel mekanlarını modellerken çok sayıda omni kullandığım için ve omnilerin mesafesi çok uzak olduğu için ışıkları aynı mantıkta hesaplayamıyorum. (Belki de yanlış bir mantıkta ilerliyorumdur.)
Brazil konusunda bilgisi olan arkadaşların cevaplarına çok ihtiyacım var.

2004-09-05 03:32:53

Re:(Max plugin)Brazil r/s 1,0 da ışıkların hesaplanması

sympathic

Merhaba arkadaşım;

Brazil ile alakalı değil bu mantık olarak hatalı kapalı bir mekanı nasıl aydınlatabilirsin? Mesela güneş ışığının pencereden içeri vurmasıyla değil mi? Onlar da pencereden içeri girip yerdeki ve duvardaki malzemedewn yansıyarak odanın içindeki şekilleri görmemize yardımcı olur peki senin koyduğun omniler nasıl çalışıyor onlarsa odanın içindeki bir ampul gibi her tarafa ışınlar gönderiyor dolayısıyla gerçekçilikten uzak çıktılar elde ediyorsun. Tavsiyem kapalı mekanlar için daha çok tutorial karıştırman sanırım sen de ışıklarla pek fazla haşır neşir olmadan direk pluginlere geçen arkadaşlardansın :) Ben de bir ara öyle yaptım ama render kalitesini yükseltmek için ilk yapmak gereken önce max içindeki default ışıklarla en iyi şekilde nasıl render alınırı öğrenmek olacaktır... Ondan sonra mükemmeliğe doğru adım atmak için pluginler denenmeli bu da herkesin söylediği bir şey ancak doğrusu bu malsef. Şimdi gelelim senin yapman gerekene... Mesela brazil kullanmıyorum ben ama tahminimce directional ligtı kullanarak güneş ışınlarını taklit edip GI ı da doğru ayarlayarak mükemmel sonuçlar elde etmen kaçınılmaz olacaktır :) Neyse kolay gelsin... Ama daha çok internal tutorial arat google dan 3dmax internal tutorial kelimelerini kullanarak birçok tutoriala ulaşabilirsin.

Kolay gelsin...

[G25]

2004-08-28 09:58:51

Re:Brazil da ışıkların hesaplanması

Reality__

tavsiyem radiosity kullanman sonucta gi hesaplamalari icin baya guzel ve noktasal isiklandirma icinde ii max 6 ile yapabileceklerinin hepsi mevcut plugin kullanama gerek yok derim....

2004-09-03 10:15:44

Re:Brazil da ışıkların hesaplanması

cozdas

Mimari çalışmalarda doğru aydınlanma almak istiyorsanız photometrik ışıklar ve GI (radiosity, QMC, photon mapping ya da regathering, hangisi olursa) kullanmanızı salık veririm. photometrik olmayan ışıklar mesafe ile etkisini azaltmaz (bir mum ile tüm şehri aydınlatabilirsiniz), ama gerçek hayatta bu böyle değil elbette.

Işıkları gerçekçi lumen (ya da candele) değerlerinde seçip kullanırsanız, geriye kalan tek ayar exposure değeri olacaktır (yani ne şiddetteki ışığı beyaz görmek istiyorsunuz onu ayarlamalısınız).

2004-09-05 03:32:53