Küpleri borudan götürmek ?

Küpleri borudan götürmek ?

ephessos

merhaba arkadaşlar bir animasyon yapmak istiyorum ama küçük bir sorunum var şimdi L şeklinde bir tane boru var ve içinden küpler geçecek; bitane küpü hazırladım ve diğerlerini arka arkaya kopyaladım ve birbirine ataçladım path e atadım gayet güzel ilerliyo fakat ilk küp L´nin köşesinden dönerken arkadakiler yoldan çıkıyor (onlarda dönüyor). kısacası benim istediğim nokia daki yılan oyunundaki gibi L şeklinde ilerlemesi.

Not: animasyonu bi akrabama yapıcam mahcup olmamamı sağlarsanız cok sevınırım.

herkese simdiden teşekkürler

2009-04-02 01:33:44

Cvp

volkinefendi

Merhaba.Küplere doğrudan path constraint uygulamayın.Dummy nesnesi oluşturup bu nesneye path constraint uygulayın. Kopyalayacağınız küp sayısı kadar dummyi clonelayın.Küpleri clonladıktan sonra dummylere hizalayıp her küpü hizasındaki dummye linkleyin.Böylece dummylerin zamanlamasını esas alıp, onların sırası gelince küplerde dönecektir.Ayrıca dummyleri path üzerinde kaydırarak küplerin arasındaki mesafeyide daha kolay kontrol edebilirsiniz.İyi çalışmalar.

2009-04-02 04:33:08

Cvp

ArkondeR

Particle sistemleriyle yaparsanız çok daha hoş bir sonuç elde edebilirsiniz.

2009-04-02 16:20:27

Cvp

ComputerTeacher

böyle bi konu açılmışken bende bişey soruyum..
bi yerde kamera dolaştırıken path uyguluyorum ama istediğim hareketleri düzgünce vermem key ekleyerek ayarlarken pek düzgün olmuyor ( yada ben yapamıyorum ). acaba hiç bilmiyorum ama dummy kullanarak daha düzgün yapabilirmiyiz? yani kamera dolaştırma işi yapan arkadaşlar burda nası bi püf noktası kullanıyor acaba?

2009-04-02 17:26:14

Cvp

vedatilerigit

L şeklindeki path´inizin köşesindeki vertex´e fillet uygulamayı deneyin. keskin yerlerde şaşırmalar olabilir. dönerlerken viraja göre şekil değiştirsinler istiyorsanız path constraint değil "wsm modifierler"dan path deform uygulayınız. path constraintten de "bank" yani viraja göre eğim değerlerini kurcalayınız. cemil tunç bey´e şunu öneririm. motion panelinden trajectories kısmını kurcalayın. tanımladığınız keylerin oluşturduğu line hattı gözükür. dönüş yumuşaklıklarını burdan ayarlayabilirsiniz. kameraya path constraint vermek pek akıllıca bi yöntem değildir. kısıtlar insanı. kolay gelsin

2009-04-02 17:30:42

Cvp

ephessos

arkadaşlar ilginiz için teşekkürler denemelere başlıyorum...

2009-04-02 20:13:38

Cvp

ephessos

tekrar merhaba arkadaslar soyledıgınız sekılde pek olmdı farklı uzun bı yol ile problemı cozdum fakat simdiki sorunum maxin kendi render motoruyla film olarak kayıt ederken hangi codeci kullanmam daha net bir görüntü sağlar bide renderda area mı, videoyu mu, yoksa .... kullanmalıyım.

2009-04-04 22:29:46

Re:Cvp

Rival2000

[quote=47209] Yazan: ephessos

tekrar merhaba arkadaslar soyledıgınız sekılde pek olmdı farklı uzun bı yol ile problemı cozdum fakat simdiki sorunum maxin kendi render motoruyla film olarak kayıt ederken hangi codeci kullanmam daha net bir görüntü sağlar bide renderda area mı, videoyu mu, yoksa .... kullanmalıyım.[/quote]

Arkadaşların önerilerini yapamamışsındır ondan olmamıştır, yukarıdaki yöntemler ile rahatlıkla yapılır bu iş.

Renderi .tga sequence olarak alıp, editing programında (Premiere, Edius, SpeedEdit..vs) çevirmen daha doğru olur, bu programları kullanmayı bilmiyorsan After veya Combustion olarak da çıktı alabilirsin.

İlla .avi almak istiyorsan indeo 5 kullanabilirsin ama bu şekilde renderlamak tavsiye edilmez.

Gauss, Area kullanabilirsin tercih meselesi.

2009-04-05 19:36:12

Cvp

ephessos

rival hocam hata benden kaynaklanıyor olmadı derken arkadasların önerlileri yanlış demek istememiştim ( açıklama gereği duydum). Acemi oldugumdan bazen anlayamıyorum mesela ".tga sequence" ne demek bilmiyorum ama burdan yardımlarınızdan yola cıkarak nette arastırma yapıyorum ve sonuca ulasmaya calısıyorum. yardımlarınız ıcın tekrar tesekkurler.

2009-04-06 05:03:52