modify->attach ile ilgili (soru)
modify->attach ile ilgili (soru)
mrb arkadaşlar, şimdiki sorunum şu ki;
animasyon verdiğim bir modelim üzerine bir eşya tutturmak istiyorum. (başına bir şapka, beline bir kılıç,tabanca vs.) attach ile yaptığımda modelle birleşik oluyor, modelin phisic(fizik) komutu siliniyor, yeniden fizik uyguladığımda silah da bacakla beraber bükülüyor.. (phsic-vertex-remove from link olayını da beceremiorum) istediğim, hiç bir etkiden etkilenmesin yalnızca adamın o bölgesine yapışık olarak harekete uysun yeter. bükülme yaşamasın.. (group uyguladım , olmadı)
acemilik.. yardım lütfen..
Cvp
objeleri birbirine linkleyerek istediğin şekilde çalışabilirsin.
(sol üstte)...
Cvp
linklemeyi denedim ama başaramamıştım, aslında olumlu sonuç alabileceğimden emin değildim. madem olur diosunuz, tekrar girişeyim link olayına.. teşekkür ederim..
Cvp
Max 7 den itibaren eklenen bir komut vardı, bu tarz işleri yapmak için ama neydi hatırlayamadım şimdi. Evet şimdi kitaptan baktım Skin Wrap modifierı ile karakter tasarımlarına aksesuar eklenebiliyormuş. Kullanımıyla ilgili bilgim yok ama kitapta anlattığı kadarıyla eklemek istediğiniz objeyi bir kısım vertex e bağlayıp envelope lar ile kontrol edebiliyorsunuz. Bir de kitapta yazanı aktarıyorum: Eklemek istediğiniz objenin olması gereken boyutta modellendiğinden yani scale edilmemiş olduğundan emin olun.
Kaynak: Uzmanlar İçin 3ds max 7, Alfa yayınları :)
Kolay gelsin...
Cvp
çok teşekkür ederim araştırıyorum..
evet denedim ve oldu.. yne çok teşekkür ederim.. gelişmekte olan max dünyamı scale tool ile çekip büyüten adamsın :)
Cvp
Teşekkür ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu. :)