Net render

Net render

hasocan45

arkadaşlar.siredeki net render anlayımlarına baktım denedim olmuyor. 3ds max 2009(64bit)+vray 1.5 sp2 kullanıyorum.net render hakkında hiç bilgim yok.detaylı şekilde bulabileceğim video yada resimli anlatım bulabilirmiyim. iyi günler.

2009-03-24 23:50:55

Cvp

Erkan

net rernder alırken

eksik kaplama ışık dosyası yada render alırken maxin arayabileceği tüm dosyaları net render alacak tüm bilgisayarlara kopyaladınmı?

kopyaladıysan adresleri doğru olarak yerleştirdinmi?

bilgisayarındaki virüs koruması win güvenlik duvarını kapatarak dene onlarda backburner ı virüs zanledip bağlantıya engel olabilir.

tüm makinelerde serveri açmayı unutma.

kolay gelsin.

2009-03-25 09:15:42

Cvp

sezenanimation

ehehehe net rendeeeeeeeeeeeeer :D

hemen aydınlatayım :D

70 PC de sorunsuz net render alan birisi olarak :D hehe

öncelikle tüm makinlarınız sıfır format atılmış olacak sonrada tüm makinaların aynı hedefine max ve dilediğniz pluginleri kuracaksınız hepsinde aynı yerde olacak ve hepsinde aynı pluginler olacak bu şart


Sonra ağ ayarlarını yapmanız gerekiyor...tüm makinlar birbirini görmeli....buda şart

bir makinada meneger diğer makinalardada server açın....

maneger açtığınız makinada sahnenizi açın....render ayarlarından net renderi işaretleyin...dosya yolunu gösterirken en önemli konu nereye yol atarsanız atın ağ bağlantılarım/tüm ağ dan yola çıkarak gösterin kayıt yerini yoksa imkanı yok render alamazsınız....sonra render dediğinizde net render menüsü çıkar karşınıza önce connect diyorsunuz tüm PCleriniz yanda yeşilolarak görünmeli görünüyorsa ağınızda sorun yok demektir.. include maps´i işaretledikten sonra submit demeniz yeterli...gerisini max halleder....

başarılar....

2009-03-25 11:28:08

Cvp

hasocan45

teşekkürler arkadaşlar.

2009-03-25 15:00:59

Cvp

ArkondeR

Halil bey backburner için olmazsa olmazları özetlemiş. Vray ile net render çok daha basit ama. Network üzerinde bütün makinaların birbirini sorunsuz gördüğünden emin olacaksınız öncelikle. Dosyanızı hazırlarken texture, xref vb, dışarıdan yüklenen dosyaların yollarını UNC (örn:"ilgisayar_adıklasör_adıdosya.jpg ) olarak girmeniz ve bu yolların hepsinin paylaşıma açık olması gerekiyor. Bu işlem size uzun gelecek olursa alternatif olarak bu dosyaları rendera katılacak bütün bilgisayarlara kopyalamayı da deneyebilirsiniz. Fakat o bilgisyarlara kopyalarken de max in default olarak baktığı klasörlere kopyalamalısınız. Yani eğer kaplamaları kopyalayacaksanız max in içindeki maps klasörüne kopyalayın. Bundan sonrasında yapacak çok birşey yok. Ana makinada dosyanızı açın. Diğer makinalarda max klasöründeki vrayspawner.exe dosyasını çalıştırın. Vray ayarlarından net render kutucuğunu işaretleyin. Rendera katılacak bilgisayarların adlarını ya da ip adreslerini girin. Test edip bütün clientların idle durumda olduğunu görün. En son render tuşuna basın :)

Kolay gesin...

2009-03-25 15:03:06

Cvp

sezenanimation

Ewet biz uzun yıllardır mnetal ray kullanıyoruz backburner de alışkanlık yaptığı için kolayımıza geliyor sorunsuz olması önemli bizim için....ama alper merak ettiğim bir şey var vray ile animasyon render almamız gerekirse bilgi olartak soruyorum...backburner kullanarak alamazmıyız illaki vray´in net renderini mi kullanmamız gerekiyor.....

DipNot : Vray kullanmıyorum fakat render desteği isteyen arkadaşlar oluyor....bunun için merak ettim...

2009-03-28 10:13:53

Cvp

ArkondeR

Aslında backburner ile vray kullanmayı hiç denemedim. Vray distributed rendering fazla detaylı seçenekler sunmuyor fakat kullanımı oldukça basit. Backburner ile daha önce yaptığım birkaç denemede ise (Vray kullanmadan yaptığım denemelerdi bunlar) işim oldukça acele olduğundan ayarların ve prosedürlerin arasında boğulup kalmıştım. Sanırım o yüzden backburner a karşı biraz antipatim var. :)

Vray distributed rendering için vrayin sadece tek makinada lisanslı olması yetiyor. Backburner için ise her makinada aynı eklentilerin yüklü olması gerekli diye biliyorum. Gerçi bu ne kadarımız için sorun teşkil eder bilmiyorum ;) Ayrıca backburner da vray kullanırsak flythrough animasyon için kaydedilmiş IR map i her makinada okutabilir miyiz?

Bunun dışında distributed rendering için bir şey daha söyleyebilirim. Chaos group un kendi sitesinde yaklaşık olarak şu anlama gelen bir açıklama vardı : "Biz distributed rendering için hiçbir teknik destek vermiyoruz. Çalışacağını da garanti etmiyoruz. Bu özelliği sadece bazı arkadaşlarımızın kişisel çalışmaları sonucunda ekledik. Eğer sorunsuz olarak kullanabiliyorsanız ne mutlu size."

Sonuç olarak eğer backburner kullanımını anlatan detaylı bir kaynak tavsiye edebilirseniz denemek isterim.

Kolay gelsin...

2009-03-30 13:27:42

Cvp

sezenanimation

hıhım back burner ile ilgili kaynak sıkıntısı her zaman oldu bize şahsi yardırışlar ile çözdük...70-80 makinaya kadar problemsiz render alabiliyoruz müsait bir zamanımda sizlere detaylı bir ders hazırlamaya çalışırım...bu arada backburner ile IR map yada mental için GI veya FG hesapları okutulamıyor ewet animöasyon render ediyorsanız bu mümkün olmuyor...

2009-03-31 01:04:25

Cvp

passorfuture

merhaba arkadaşlar daha önce bu konu tartışılmış.
benim sorunum şu vrayspawner dosyası c max klasöründe yok.

ne olabilir sorun. teşekkürler
3ds max 2009 vray 1.5 demo

2009-07-22 13:07:59

Cvp

altıneldiven

vrayla net render de dist renderde çok kolay bir şekilde alınıyor ancak distrubuted render çıktığından beri net rendere pek gerek kalmadı ayrıca bana daha hızlı geldiki sürekli animasyon ve tek kare renderlerde kullanırım vrayda net render olayı yine aynı şekilde yani pluginler kaplamalar vs aynı yerde olacak sahnede hareketli cisim yoksa ve sadece kamera hareketiyse aynı şekilde irrmap leri kaydedip daha sonra bu maplaeri render etmek amaçlı tüm makinalaara aynı yere kopyalıyoruz yani herşey aynı ama dist daha kullanışlı ve sorunsuz ağınız düzgün bir şekilde kurulup ellede sıralı bi şekilde ıp verdikten sonra makinalar çatır çatır çalışır tabi daha sonrda öğrenmeniz gereken diğer şeyler çıkmaya başlar allah kolaylık versin

2009-07-22 19:32:00