vue xstream de arazi modelim üzerine populasyon bitki yerleşimi
vue xstream de arazi modelim üzerine populasyon bitki yerleşimi
Merhaba arkadaşlar vue , özellikle de vue xstream kullanan arkadaşlara sormak istiyorum.
Max de yaptığım bir sahne var (istanbul boğazı ).Boğazın 2 yakasını ayrı ayrı modelledim arada da deniz var bilindiği üzere ...Max deki vue aracımdan bitkiler seçip populasyon olarak gelişi güzel ve hızlıca 2 yaka üzerinde ağaçlandırma yaparak ekosistem oluşturmak istiyorum.Ancak bu populasyon olayı vue nin kendi terrain modelleri ile çalışıyor.Bende en azından tek tek elle yerleştiririm diye düşündüm ancak yaptığım poly arazinin vue deki terrainlere verdiğim çimli ,topraklı shaderları (malzeme) kullanmasını istiyorum.Bu shaderları max in kendi araçları ile ürettiğimiz modellere atayamıyoruz sanıyorum.
Yukardaki açıklamalarımdan da anlaşılacağı üzere 2 soru sormak istiyorum.
1 - Max de ürettiğim arazi modeline (editable poly) vue den tek tıklamayla (vue nin terrain ine yapılabildiği gibi) bitkilerden populasyon oluşturabilirmiyiz ?
2 - Max de ürettiğim arazi modeline vue nin terrain modeline verebildiğimiz çim dokularından verme şansımız var mı ?
Birde 3. soru olsun
3 - Eğer tüm bunlar yapılamazsa ben bu işin içinden nasıl çıkarım :) ...
Teşekkür ederim.
Cvp
Objeni seçip "VueXtream" menüsünden edit/paint ecosystem seçerek açılan panelden fırça ayalarını yaptıktan sonra boyama yöntemi ile bitkilerini gelişigüzel yerleştirebilirsin. Ecosystem i tüm arazine otomatik olarak sadece Vue objelerine vereceğin ecosystem katmanı olan malzemelerle verebiliyorsun malesef. Max objeleri için böyle bir seçeneği yok.
Cvp
Teşekkür ederim emreşan , evet dediğin gibi otomatik olarak vue objelerine edit materyalden verebiliyor.Ben bunu max içinde yaptığım için özel olarak hazırladığım kendi arazime uyarlamak istiyordum.Elle manuel olarak tek tek ağaçları düzenlerim o o kadar da sorun değil ancak bu arazime (max modelim) vue nin çim shaderını atamak istiyorum bu özellik yok sanırım.
Yani özetlersek vue sadece kendi oluşturduğu modellere malzeme ataması yapıyor.
Bu da hiç hoş bir durum değil.Aynı araziyi vue nin terrainini düzenleyerek yapmak mümkün değil.Çünkü çok farklı bir üretim tekniği var eşleştirilmesi imkansız maalesef...
Tekrar teşekkürler emreşan ...
Cvp
Yapılabılırmı bılmıyorum ama
Arazının ustden top gorunusunden renderını alabılırsınız
(Fall off malzeme ye sıyahdan beyaza dogru. Yuksek kısımlar beyaz alcak kısımlar sıyah olacak sekilde.)
Sonra renderladıgımız resmı vuede referans olarak kullanıp
(terriain editon->picture->load) Yakın bir sonuc la arazi modellemesini halledebilirsiniz sanırım
Cvp
hmmm bi denemek lazım dediğiniz gibi fikriniz için teşekkür ederim ...
Cvp
merhaba.
ustalarımın dediğine katılmakla beraber ben ayrıca maxde yaptığım araziyi veya başka bişeyi ilk önce 3ds export edip vuenin içinde açarım sonra bir vue objesi olarak kayıt ederim.tekrar maxe gelip vue objesi olarak çağırırım bi dene istersen.kolay gelsin.
Cvp
Eyvallah kardeşim saolasın bu iyi geldi :) ....