CD´YE kayıt için Render Nasıl Olmalı???

CD´YE kayıt için Render Nasıl Olmalı???

maveric

Ben CD´ye kaydetmek için bir sahne oluşturtum. Bunu sadece CD´ye kaydedeceğim bunun için nasıl bir render almalıyım. 352 x 288 çözünürlükte ve mjpeg 100= codekle almak iyi bir çözüm mü?
Teşekürler...

2009-02-23 19:56:48

Cvp LÜTFEN YARDIM EDİN...

maveric

Bunu Denedim çamur gibi bir görüntü çıktı ortaya... CD´de en kaliteli bir biçimde izleyebilmek için nasıl bir render almalıyım...

2009-02-23 19:59:27

Cvp

DARK_Lord

olay render da degil codecte
iyi bir codec kullanman gerekiyor h.264 veya xvid olabilir veya mpeg4

2009-02-23 21:34:35

Saol

maveric

VCD formatına aktaracam codek olarak dediklerin CD´de de olabilir mi?
açıkçası biraz açıklayıcı olabilirmisiniz?

şimdi mental ray da çıktı alıyorum... daha doğrusu almaya çalışıyorum. deneme yanılma yoluyla kalite ayarlamaya çalışıyorum. ancak ne yaparsam yapayım 352 x 288 çözünürlük için pek bir şey farketmiyor. ama çizgi film cdlerine bakıyorum onlar öyle değil. tabii ki onların alt yapısı ile bizler kıyaslanamayız. ancak yakın olmasını istiyorum.
yani benim sorunum mental ray da daha kaliteli renderla mı alakalı yoksa codek le mi.
tabii ki bu codek cd de vcd olunca yine aynı şey olmaz değil mi?
teşekkürler...

2009-02-23 23:33:23

Cvp

DARK_Lord

simdi oncelikle senin almis oldugun cozunurluk boyutu yani 352 ye 288 oldukca dusuk bi cozunurluk genelde onizleme icin aliriz biz bunu.
daha yuksek cozunurlukte render ciktisi alman gerekecek mesela 720 ye 576 veya 800 e 600 gibi...
animasyonunu cd ye uncompres olraka atinca bu cozunurlukte dosya boyutu cok buyuk oldugu icin pc nin oynatmasi zor olur ve kisa bi animasyonu koca bi cd ye sigdirman bile zor olur...
biz bunun icin cidec kullaniriz yani dosya boyutu kucuk olsun ama kalite den olabildigince odun verilmesin isteriz.. bunu da codeclerle yapariz...
Bu noktada bi codec secmen gerekecek yukarda verdigim codeclerden birini kullanabilirsin. ben h.264 kullaniyorum goruntu kaybi cok az olurken dosya boyutunu oldukca kucultuyor... bu codec max in ciktisinda olmayabilir bunun icin uncompres olarak render alirsin max te sonra bi compozitleme programinda tekrar codeclerssin mesela after effrect...
Ama after effect bu konuda pek iyi sonuc vermez ve renk kayiplari cok yasarsin. Bunun da fix etmenin yolu profesyonel bi codeec programinda animasyonu codeclemek olacaktir...
2 turlu prof program bulunur birincisi ozel donanim gerektiren ve fiyati astronomik rakamlara ulasan ve Hoolywood un kullandigi tekniktir. Bunu hemen geciyoruz..
Bir diger yontem ise normal pc de calisabilecek buna yakin windows icin tekrar yazilmis 3. parti codec programlarindan birini kullanmak.
bu programlari google dan arastirip bulabilirsin...
Saygilar...

2009-02-24 13:36:43

Cvp

designgrafik

genelde tanıtımlar 720*576 şeklinde yapılır. cd dvd formatları bu orana göre hazırlanır.

birde render alırken animasyonu kare kare render alıp after affect. tarzı programlarda birleştirmek daha mantıklı ve kaliteli olacaktır.

hem render rahatlığı hem kalite açısından çok iyi sonuçlar veriyor.

2009-02-24 18:09:10

teşekkürler...

maveric

Teşekkürler... En azından cevap verme güzelliğini gösterdiniz. Ancak benim anlatma sıkıntındımdan dolayı konusu yanlış aksetmiş olabilirim.
codek le ilgili bir sıkıntım yok. ben yaptığım işin VCD de oynaması için CD ye atacağım. yanı MPeg olarak, yaptığım işi de kare kare render alarak sıkıştıtılmamış avi olarak kaydediyorum. daha sonra EDIUS da birleştiriyorum.
Buraya kadar bir sıkıntı yok. Yinede teşekkürler...
Sorunum ise şu;
Ben yaptığım işte Render Motoru olarak Mental Ray kullandım. Ancak zamanım kısıtlı olduğu için Render alırken mümkün olduğunca düşük çözünürlükte render almam gerekti. ama bu bile Frame başına 1.30-2.30 saniye arası render yapabildi. bu bile kaliteyi olumsuz etkiledi. yani ortalama 2 dk./frame bekledikten sonra 352 x 288 çözünürlükte bu kalite beni hiç mutlu etmedi. ben diyorum ki Filmlerde ki çıktıya yaklaşabilecek bir Render Kalitesini Mental Ray´de en hızlı nasıl alabilirim. 352 x 288 çözünürlük de çıkış çözünürlüğüm olacağı ve renderda zaman kazandıracağı içindir. ama elbetteki bende 720 x 576 dvd - pal kalitesinde çıktı alıp edius montajlamayı çok arzu ederim.

Eğer bu anlattıklarım ışığında yardımcı olursanız çok sevinirim.
"Cevap verme inceliğini gösteren Lark Dark ve designgrafik arkadaşlara ayrıca teşekkür ederim. Malum site artık sadece soru soranların cenneti oldu. özeleştiridir ( ben de işim düşmedikte boş vakitlerimde bildiklerimi anlamak için girmeliyim ama yapmıyorum.)
Ali Sağlam

2009-02-25 16:09:01

Cvp

RicCo

352x288 çözünürlükte 2dk/frame biraz fazla. tabi bu sahneyede bağlı ama animasyon için hazırlanmış bir sahneninde buna göre optimize edilmiş olması gerekir.

sahnede malzeme ve ışık olarak neler kullandığınız önemli. ayrıca fg ve gi ayarlarınızda sorun olabilir. eğer sahnede hareket eden ögeler yoksa fg freeze kullanılabilir. hareketli ögeler olsa bile daha hızlı render almak için çeşitli yönemler kullanılabilir.

ayrıca 352x288 düşük bir çözünürlük olduğundan, iyi bir sonuç elde edebilmek için kontras biraz fazla olmalı, ışık ona göre çok iyi ayarlanmalı.

2009-02-25 16:46:02

Cvp

maveric

İşte bana o "hareketli ögeler olsa bile daha hızlı render almak için çeşitli yönemler kullanılabilir." kısmındaki çeşitli yöntemlerden bahsedebilir misiniz.

çünkü sorunum tam olarak da bu...
ben de 720 x 576 çözünürlükte kontrası artırarak siz de eğer belli ayarlarda yardımcı olabilirseniz, edius da çözünürlüğü düşürmeyi planlıyorum. sıkıştırırken en azından oluşan tırtıklardan sıkışacağından daha kaliteli sonuç alırım düşüncesindeyim.

Yardım ederseniz sevinirim...

2009-02-26 04:22:11

Cvp

RicCo

ingilizceniz varsa dinamik animasyonda fg freeze yöntemi burada açıklanmış. eğer fg freeze yöntemini bilmiyorsanız yine aynı sayfada linki mevcut. (burada amaç düşük kalitede fg kullanmak, fg hesabını tüm kareler için değil animasyonun %10´u için hesaplatmak.)

[url]http://3dsmaxrendering.blogspot.com/2009/01/dynamic-animations-in-mental-ray.html[/url]

aslında dinamik animasyon için kullanılan yöntem
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=438&r=438[/url]
buradakiyle aynı. animasyonda kullanılmış hali.

eğer sahnede gi kullanılıyorsa gereksiz foton göndermemek için optimum değeri deneyerek bulmak gerekiyor. çünkü GI bazı sahnelerde ciddi yavaşlamalara neden olabiliyor.ayrıca dış mekanlarda gi yerine ek ışık veya exposure ayarlarıyla aynı sonucu elde etmek mümkün olabilir.

birde after affect öğrenmenizi tavsiye ederim.

tabi bunlar şuan aklıma gelenler. aslında hiçbir sahne birbirinin aynısı olmadığı için yönteme sahne üzerinde karar vermek gerekiyor.

oluşan tırtık konusunu anlamadım yannız. antialiasing high yani min:1, max:16 yaparsanız tırtık oluşmaz ve animasyonda titremelerinde önüne geçilmiş olur. bunun altında titreme ve tırtık oluşur.

2009-02-26 09:59:00