arka planı buğulu yapmak 3dsmaxta nasıl oluyor?

arka planı buğulu yapmak 3dsmaxta nasıl oluyor?

playproject

yada başka bir programlamı yapılıyor bu konuda bir bilginiz varmı acaba?
ben beawolf adlı bir film izledim hepsi animasyon ama çok gerçekçiydi bazen ayırt bile edemiyorsun..
bu gerçekçiliği veren textureden başka buğulu bir geri plan..arka tarafın buğulu olmasından ön plandaki görüntüler daha ortaya çıkıyor.
bunun bir tekniği varmı yani daha başka bir programmı kullanılıyor yorumunuz yada bilginiz varsa paylaşabilirseniz sevinirim...

2009-02-14 21:16:20

Cvp

dracul

Kameradan depth of field özelligini aktif hale getirerek gerçek kameradaki sonuç gibi render alabilirsiniz.Veyahut photoshop tarzı programlar yardımıyla bu işi yapabilirsiniz.En dogru ve gerçekci sonuç renderdeki depth of field özelligini aktif hale getirerek yapmaktır fakat süre oldukça artacaktır.

2009-02-14 23:04:38

Cvp

blasterboz

3d icinde bunu halletmek mümkün tabiki ama bu uzun bir film oldugunu düsünürsek gerekli sahnelerde 3d kamera ile bu alan derinligi dedigimiz kamera efektini olusturdugunu zannetmiyorum.Yada her sahnede kullanilmis diyemeyiz.Bunun baska yöntemleride var hali ile. 3d bir filmde ham render sahneleri kompozit programlarda renk, efekt ve hatta ses efektlerine bogulacagi icin burada alan derinligini kompozite dahil etmek mümkün.Böylelikle 3d render süresi azalmis oluyor.Tabi bu film calisanlari icin render süresi ve efekt cok ömenli.
-Bir sahneye arka plana bir obje ve yakin planada bir obje ve bir kamera olusturun. Kamera ayarlarinda >Multi-Pass da Depth of Field secili iken bu ektkiyi Viewportta görebilmek icin Prewiev tiklayin. Kameranin Lens ve Distans ayarlari ile istediginiz etkiye ulasin.Degisikliklere key atamak mümkün. Baska bir yol ise render karesine ek olarak bir Z-Depth ciktisi almak. Burada sahneye ve kameraya bagli olarak ön plana yakin olan cisimler acik, uzak olanlar koyu renklidir.Arada kalan renk gri tonlari derinligi temsil edecek. Maxta render aldiktan sonra Z-Depth ciktisinida After Effects e alip daha etkin calisma imkani mümkün.
-Z-Depth elementi eklemek icin F-10 a basin, Render Elements> Add...>Z Depth.Altta ciktilarin kayit edilecegi yeri secebilirsin. ve Parametrelerinden Z Min ve Zmax istediginiz sekilde degistirebilirsin.
-After Effects de ise videoyu ve ZDepth kanalini sahneye alin ve Effects>3D Channel>Depth of Field. Bu arada ZDepth render almadan Alfa kanalla alinmis video ilede mümkün. ZDepth bilgisi yerine katmanlari 3d layer yapip bir AfterEffects kamerasi ekleyip yine Depth of Field filtresi ile olusturmak mümkün.Son olarak ZDepth layerinede diger efekleri uygulayabilcegeimizi unutmayin. Mesela bu katmana Kontrast uygulayarak gercek zamanli etkiyi görmüs oluruz. 3d Max ta bunu görebilmek icini render almak gerek ki böyle uzun süreli 3d filmde cok gerekli olacagi kesin.

2009-02-14 23:26:09

Cvp

playproject

teşekkürler verdiğiniz bilgiler işime yarıyacaktır sağolun...

2009-02-15 16:52:17