Pırlanta Yapımı ?

Pırlanta Yapımı ?

SkaterEmo

Benim 3ds max´de pırlanta yapmam gerekiyor. Nasıl bir yol izlemeliyim sizce ?

2009-02-10 18:10:50

Cvp

TimuRRendeR

İnternette pırlanta ile ilgili resimleri kulanabilirsiniz. Bunun için pırlantanın 3 açıdan resimleri gerekiyor. Gerisi araba modelleme tekniği ile aynı. Bir plane ve edit poly. Eğer özel bir tasarım ise yani mevcut pırlanta şekillerinden daha farklı ve konsept bir çalışma yapacaksanız aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz.

1-Create
2-Geometry
3-Extended Primitives
4-Hedra (Bu model üzerindeki ayarlar ile birbirine simetrik kırımlar oluşturabilirsiniz)

Modellemeye başladığınızda her hangi bir srun olursa bu konu dahilinde sorularınızı yöneltebilirsiniz. Teşekkürler...

2009-02-10 19:17:38

Cvp

SkaterEmo

Modelleme tamamda, gerçek şekilde render almam gerekiyor. caustic den pek randıman alamadım

http://img26.imageshack.us/img26/9240/elmas0000hy0.jpg

2009-02-11 18:32:05

Cvp

TimuRRendeR

Pırlanta, yansıması olduğu kadar geçirgen bir malzemede.Yansımayı anlayabilmemiz için yansıtıcı objenin önüne bir obje koymak,geçirgenliği anlayabilmemiz içinde geçirgen objenin arkasına bir obje koymak gerekir, basit bir mantıkla açıklayacak olursak. Tabiki sizin tasarımınızda pırlantanın kendine özgü parlamasının ve geçirgenliğinin ön plana çıkması gerekiyor.Bu amaçal studio ortamı hazırlamalısınız. Basitçe belirli bir kısmı açık olan bir tube içini kullanabilirsiniz.Ortama hakim renk beyaz olmalıdır.Tabiki render aldığınız açıdan tutun,kullanılan malzemelere kadar her şeyin ayarlanması gerekiyor.

http://www.vray-materials.de/ burdan örnek kaplamlar bulabilirsin.

2009-02-11 20:36:17

Cvp

SkaterEmo

Evet vray´ın hazır material´leri işime yaradı. Teşekkür ederim ilgilendiğin için

2009-02-11 22:22:50