Physique uygulaması

Physique uygulaması

mokambo

modele physique uygulandıktan sonra,
ince ayarlarda yapıldıktan sonra
diyelimki baş parmak boyunu, model üzerinde wertex aşamasında biraz kısaltmak gerekti..( amaç eklemlerin ilk bastan dogru olmaması sebebi ile düzeltme yapmak)

bu durumda physique uygulandıgından geçerli olmuyor. yada biped parmağını uzattığımda haliyle modelde uzuyor..
soru:
physique uygulamış bir modelde,physique uygulamasını iptal etmeden, modelde wertex kaydıyrarak düzeltme yapmak mümkünmüdür..??


saygılar..

2009-02-08 19:48:06

Cvp

Erkan

önce karakterin üzerindeki physique modifierine git ve
-Save Physique (*.phy) File butonuna bas ve modifierde yaptığın değişiklikleri bir yere kaydet.
[quote=46108] Yazan: mokambo

.... sonra,
[u]ince ayarlarda yapıldıktan sonra[/u]
diyelimki baş ....[/quote]

-karakterin üzerindeki Physique modifierini sil.

-yapmak istediğin değişiklikleri yap.
[quote=46108] Yazan: mokambo

.... sonra
[u]diyelimki baş parmak boyunu, model üzerinde wertex aşamasında biraz kısaltmak gerekti[/u]..( amaç ....[/quote]

-karaktere tekrar Physique modifieri at.
-Open Physique (*.phy) File butonuna bas ve birazönce kayıt ettiğin dosyayı aç.

kolay gelsin.

2009-02-08 20:49:52

Re:Cvp

mokambo

[quote=46109] Yazan: Erkan



-karaktere tekrar Physique modifieri at.
-Open Physique (*.phy) File butonuna bas ve birazönce kayıt ettiğin dosyayı aç.

kolay gelsin.[/quote]

cevabınız için teşekkür ederim,aslında bunu denemiştim fakat siz yazdıktan sonra emin olmak için tekrar denedim. sorunum aslında şu,
modeli düzelttkten sonra tekrar physique ekledim ama nedense abuk subuk hiç bir düzenleme yapmamış gibi saçma sapan oluyor..
heralde bir yerde bir şey atlıyorum..

2009-02-08 21:06:18

Cvp

Erkan

abi sanırım
Open Physique (*.phy) File butonuna basınca açılan Physique load specification penceredeki all links butonuna basmayı unutuyor olabilirsin
yada
sildiğin Physique modifierini uygularken pelvisi
yani attığın Physique modifierini uygularken bip´i göstermişsindir bu yüzden iki lisledeki parçalar birbirine tam karşılık gelmiyodur.

bundan başkada aklıma bişey gelmedi
kolay gelsin.

2009-02-08 21:32:37

Re:Cvp

mokambo

[quote=46111] Yazan: Erkan

abi sanırım
Open Physique (*.phy) File butonuna basınca açılan Physique load specification penceredeki all links butonuna basmayı unutuyor olabilirsin
yada
sildiğin Physique modifierini uygularken pelvisi
yani attığın Physique modifierini uygularken bip´i göstermişsindir bu yüzden iki lisledeki parçalar birbirine tam karşılık gelmiyodur.

bundan başkada aklıma bişey gelmedi
kolay gelsin.[/quote]

tekrar teşekkürler,

maalesef :(

yazdıklarınıda uygulamıştım ama olmuyor.. ben genelde bip o1 seçiyorum. karışıklık yaşamamk için.
listede ise sagdakiler ve soldakiler tamamen aynı..( aynı mı olmalı? )

zaten olsada başka sorunlar oluyor... şöyle anlatayım..

biped de kafa, kollar, bacaklar ve ayaklara ve kalcaya her yönde hareket verip ona göre develope ayarlarını ve wertex leri ayarladım. sorun yok ama her hangi bir bip dosyası ki kendimin hazırladıgı stepleri bile uyguladıgım anda o ilk baştaki güzel düzgün hareketler olmuyor...

yani anlatmak istedigim, ayarlar sırasında mesela eğilirken iyi olan model, bip dosyasında eğilince, eğrilip cukur yada cıkıntı oluşturuyor yani wertex ler kaçıyor. sebebini bulamadım...
bu ayar işi bir kere yapınca olmuyormu yani...
aynı modele her hareket için saatlerce ayar mı yapmak lazım...

zor işmiş bu valla,bende bir animasyon denemesi yapayım istedim ama nerede hata yaptıgımı bulamıyorum.
aslında yapılması gerekenleri biliyorken yapamamak sinir bozucu...ama yinede bir şey atlıyorum heralde...

2009-02-08 23:02:33

Cvp

kurt

vertexler arasındaki düzenlemeleri yaparken; örneğin bazı vertexleri diğer eklemlerden etkilenmemesi için "Remove from link" butonunu
kullanarak ayırıyorsan devamında yine bu vertexler seçiliyken "Lock Assignments" butonuna tıklayarak kilitle. Kaymanın sebebi bu olabilir.

2009-02-09 01:15:39

Cvp

icdeadpeople

Physique içindeyken vertex moduna geçip , sorunda olduğu gibi biped´ın parmaklarının etkilediği noktaları seçip remove from link ile bipedtan bağımsız olmasını sağlayıp, biped ta düzeltmeni yapıp sonra yine o vertekleri seçip assign to link ile biped´a tekrar bağlayarak yapabilirsin,
zorluk kısmına gelince, daha öncede söylemiştim, şimdide söyleyeyim, bu konuda kendini geliştirmiş, geliştiren herkese saygım sonsuz, özelliklede kurt ´un destekçisiyim sonuna kadar.

2009-02-09 09:33:34

Cvp

mokambo

bayram bey cok teşekkür edrrim,
heralde yaptıgım hata bu idi..
remove from link ten sonra kilitlemiyordum.

ayrıca bir şey daha farkettim, wertexler tek bir eklemden etkilenmiyormuş, tüm ayarlarımı yaparken bunu gözardı etmişim,
bir wertexi bir ekleme ilişkilendirince ve kilitleyince başka eklemlerden bagımsız ldugunu sanıyordum oysa onlarıda eklemden cıkarmak(remave from link) gerekiyormuş..

bunlara göre bastan baslayacagım.( heralde en az 10 kez baştan başladım :)

ama inat ettim olacak...

cem bey,
tavsiyeniz için teşekkürler, son derece mantıklı bir yöntem...
bayram bey hakkında haklısınız, o bu işi yutmuş ve başarılarının devamını diiyorum :)

şunu da belirtmek lazım,
Max te çalışmak için istek, sabır, azim ve hırs lazım ise,bu tür animasyonlar için bu kavramları heralde 5 ile çarpmak gerekiyor..:)

2009-02-09 12:45:51

Cvp

mokambo

açıklamalardan sonra,daha basarılı odugu kesin fakat bu sefer de başka bir sorun var.

model in kafasını detach ile ayırdım, sonra morph uygulaması uygulayacagım.
her ikisini de seçip physique uyguladım .
enveloplarda sorun yok, kafa envelop´un da yaptıgım ayar vucut envelop´un da oluyor. tersi de oluyor buraya kadar sorun yaşamadım.

ama, werteks aşamasında,
kafadaki boyun kısmın da boyunu etkileyen wertexleri, etki alanı dısında bıraktıgımda aynı ayar vucut modelindeki aynı eklemdeki wertek uygulamasına uygulanmıyor. dolayısı ile bası saga cevirince vucut ile boyun arasında boşluk cıkıyor.
halbuki aynı wertex lerin etki alanları uygulanmalı değilmi?

soru:
detach ile ayrılmış ayrı modellere uygulanan physique uygulamasında,envelop ta etki eden bu ortak ayarlar döngüsü wertex aşamasında aynı değilmi....

2009-02-12 19:04:38

Cvp

kurt

-çok parçalı modele physigue uygulamasında verteks ayarlaması yaparken şuna dikkat etmeli. parçaların kesişim yerlerinde
üstüste binmiş vertex noktaları vardır, ayırdığımızdan dolayı. tek parça seçili iken vertex ayarlaması yapıyorsak seçtiğimiz
parçanın vertexini ayarlamış oluruz ama o vertex ile aynı koordinattaki diğer parçanın vertexi ayarlanmamış olur. Böyle bir duruma
yer vermemek için bütün parçalar seçili iken vertex ayarlaması yapmak daha yerinde olur. (sadece kesişim noktalarında üst üste
binmiş noktalar vardır, her ikisinin de seçilmiş olduğuna dikkat etmek lazım). sadece biri seçilmişken remove from link deyip o
noktayı ayırdığında sadece o noktayı düzelmiş oluyorsun, diğer parçanın o koordinattaki noktası hala aynı hareketi yapacağından
problem varmış gibi gelebilir.

2009-02-13 03:33:32