material editör - sayfa: 2

imdaaaaaat

alitekkenx

Ben bu sitede birçok üstad gördüm ama nedense benim yarama çare olan çıkmadı. Görmediler galiba. Görmeleri
için ne yapmak lazım acaba?

2009-02-15 15:39:29

Re:Re:Cvp

buselik

[quote=46179] Yazan: alitekkenx

multi-sub objeye gerek var mı ki? Zaten editable poly yaptım yaptığım poly´nin heryeri çim olacak. Yine de multi-sub obje yapıp tek obje seçtim. Bitmap atayıp çim resmi seçtim.Sadece rengi biraz yeşilimsi oldu o kadar. Hiç çime benzemedi. ID vermeye gerek görmedim, zaten o numara verdiğimiz yeri kolayca bulmak için değil mi? Kocaman bir çim alan var ve polygon´u seçincede tüm kaplamak istediğim alanı bir kerede seçmiş oluyorum zaten. Hatta polygon´u seçmeden de seçmiş oluyorum. Ama ben ne olur ne olmaz diye her ikisinide denedim olmadı. Kapladığım resimden mi kaynaklanıyor diye düşündüm ve aynı boyutlarda bir plane yapıp ona attım resmi. Oldu. Ben yeni öğreniyorum ve önüme sorunlar çıkıyor takılıyorum ilerleyemiyorum. Başka fikriniz var mı acaba?[/quote]

Poly olarak yaptığınız cisme UWM Map atayın ve cisminizin şekline göre uwm map ayarlarından bir kaplama şekli seçin (box, plane, planar vb.) sonra cisminize kaplama atayın istediğiniz resim cisminizde görülecektir.

2009-02-15 16:51:50

Cvp

Mic-staR

Eğer Map ChanneL oLayını biLmiyorsanız hayLi zorLanabiLirsiniz...
MuLti Sub obje iLe birçok kapLama atadıktan sonra modiferden UWMap ´Le kapLamayı atayacağın böLgeye uygun kapLama türü seçersin...Fakat bu sorunu tam çözmez bu seferde diğer böLgeLerdeki kapLamaLarda bozuLmaLar oLur...Bunun için Map ChanneL´Larını değişmen gerekir...Örneğin; Çim materyaLine atayacağın UWMap´i 1, diğer materyaLLere atayacağın UWMap´in map channeL´ini de 2 v.b gibi numaraLandırman gerekir...Daha sonra VRay MateryaL´den de bu atadığın Map ChanneL sayıLarına karşıLık geLen kapLamaLarın Map ChanneL´Larını da aynı numaraLarı verirsen hatan ortadan kaLkacaktır...

Bu bahsettiğin oLayı ben fayans çaLışması yaparken yaşamıştım...Her birine ayrı Map ChanneL vermezsen oLmuyor kesinLikLe...

Umarım anLatabiLmişimdir...

2009-02-15 18:00:45

Cvp

alitekkenx

Bir an kimse yazmayacak sanmıştım çok korktum. Çünkü takılıyor insan.Başka sorularda sorsam kızmazsınız sanırım.Hemen sorayım:
1- Hazır duvar ve hazır pencereler kullanarak basit bir ev yaptım. İç ve dış kaplamalarını yaptım. Sorun yok gibi görünüyordu fakat dosyayı ikinci açışımda pencere boşluklarının duvarla kaplandığını gördüm. Bunun nedeni nedir acaba?
3-Bir nesneyi seçip üzerinde boşluklar açmak için compound objeyi oradan boolean´ı, oradan da pick obje b´ye tıklayarak cisim üzerine boşluk açmak için yapmış olduğum katı cisimleri tıklıyorum. İlk tıklamamda boşluk açılıyor fakat ikinci tıklamamda ilk açtığım boşluk yokoluyor ve 2. boşluk açılıyor. Bunu nasıl düzeltebilirim? Ya da boşluk açmanın daha kolay bir yolu var mıdır?

2009-02-16 02:36:57

Re:Cvp

buselik

[quote=46222] Yazan: alitekkenx

Bir an kimse yazmayacak sanmıştım çok korktum. Çünkü takılıyor insan.Başka sorularda sorsam kızmazsınız sanırım.Hemen sorayım:
1- Hazır duvar ve hazır pencereler kullanarak basit bir ev yaptım. İç ve dış kaplamalarını yaptım. Sorun yok gibi görünüyordu fakat dosyayı ikinci açışımda pencere boşluklarının duvarla kaplandığını gördüm. Bunun nedeni nedir acaba?
3-Bir nesneyi seçip üzerinde boşluklar açmak için compound objeyi oradan boolean´ı, oradan da pick obje b´ye tıklayarak cisim üzerine boşluk açmak için yapmış olduğum katı cisimleri tıklıyorum. İlk tıklamamda boşluk açılıyor fakat ikinci tıklamamda ilk açtığım boşluk yokoluyor ve 2. boşluk açılıyor. Bunu nasıl düzeltebilirim? Ya da boşluk açmanın daha kolay bir yolu var mıdır?[/quote]
Galiba 2. kez tıklamanın nedeni bir başka boşluk için hazırladığın nesneye tıklıyorsun. Eğer birden fazla boşluk açacaksan senin yönteminle gidersek her seferinde aynı işlemi baştan yapman gerek. Yani açmak istediğin boşluk adedi kadar boolean işlemi uygulamalısın. Daha basit olarak açacağın boşluklar için hazırladığın nesneleri (örneğin pencere boşlukları için pencere adedi kadar box´ları) poly e çevirip birbirlerine attach et sonra boolean işlemi ile boşlukları aç böylece hepsi bir kerede açılmış olacaktır.

2009-02-16 19:35:47

Cvp

keno

günler sonra gelen edit:

Meğer bu konu ironiymiş de haberim yokmuş:iyiki açmışım

2009-02-16 21:32:02

Re:Re:Cvp

mokambo

[quote=46179] Yazan: alitekkenx

multi-sub objeye gerek var mı ki? Zaten editable poly yaptım yaptığım poly´nin heryeri çim olacak. Yine de multi-sub obje yapıp tek obje seçtim. Bitmap atayıp çim resmi seçtim.Sadece rengi biraz yeşilimsi oldu o kadar. Hiç çime benzemedi. ID vermeye gerek görmedim, zaten o numara verdiğimiz yeri kolayca bulmak için değil mi? Kocaman bir çim alan var ve polygon´u seçincede tüm kaplamak istediğim alanı bir kerede seçmiş oluyorum zaten. Hatta polygon´u seçmeden de seçmiş oluyorum. Ama ben ne olur ne olmaz diye her ikisinide denedim olmadı. Kapladığım resimden mi kaynaklanıyor diye düşündüm ve aynı boyutlarda bir plane yapıp ona attım resmi. Oldu. Ben yeni öğreniyorum ve önüme sorunlar çıkıyor takılıyorum ilerleyemiyorum. Başka fikriniz var mı acaba?[/quote]


ilginç bnir yaklaşımınız var ben sizin,

Merhabalar benim materyal ekleme sorunum var. Tabiki eklemeyi biliyorum, üstünde farklı farklı yüzeyler olan bir yere çim kaplaması atmak istiyorum. Bir yol, göbek arada çim alanlar var. Bunlar editable poly şeklinde. cismin hepsine birden materyal attım. Sadece rengi değişti döşeme ayarlarıyla oynayınca da yine sadece rengi açılıp kapanıyor. Bende belki polygonlara tek tek atınca olur diye düşünüp öyle denedim. Yine olmadı. Atacağım kısmı silip altına plane çizince, plane´e materyal atılabiliyor kolayca. Ama böyle farlı yüzeye olmamasının sebebi nedir? Yardımcı olursanız çok sevinirim.


sorunuza cevap olarak yazdım..yada sorunuzdan anladıgım bu idi.. poligon olarak farklı kaplamalar istediginizi yazmışsınız bende tek modelde poligonal bazda tek çare multi sub kaplama tipini önerdim.. önermemelimiydim acaba ... neyse.

son sorunuza cevap olarak.. pencere boşluklarını illede boolean ile yapmak zorundada deilsiniz. eger poligon modelleme tekniklerini ilwerletirseniz daha kolay yüzeylere sahip duvarlarınız olacaktır. mesela a cephesindeki duvarı edge modunda seçip alt ve üst yatay çizgileri seçin. ve alt listeden connect te tıklayarak onu dikine bölün deger vererek bölme sayısını arttırabilirsiniz. bunu yatay dada tekrarlayın.. sonra bu çizgileri wertex modunda werrex lerinden istediginiz yerlere cekiştirin. sonra orta kısmını seçip.. poligon aşamasında duvarın her iki yüzünü seçip bridge butonunua tıklayarak pencere boşlugunu acın..

konu hakkinda kısa bir video hazırlayıp linkini ekleyecegim azcık beklemede kalın lütfen..

2009-02-16 23:44:48

Cvp

mokambo

evet hazırlık tamamdır,

http://www.gokhangarip.com/ders/poligon modellemede pencere boslugu acma yontemi.wmv

linkinden basitce yazdıklarımı uyguladım. umarım işinizi görür..

kolay gelsin.

-----------------------------

yanlız denedim link üzerine tıklayınca calışmıyor, copy - paste yapmak gerekir.
ayrıca video açılmaz ise, izleyebilmek icin tscc kodegi gerekebilir. internette arama yapın kolayca bulursunuz.kurulması 1sn sürüyor :)

2009-02-17 00:15:02

Cvp

ETezer

Sevgili Dostlar,
Ressamları Bilir misiniz? Hani, bir ellerinde Fırça tutarlar diğer ellerinde ise teknik ismini bilmediğim palet olarak tanımlayabileceğim bir "Malzeme Editörü" Tutarlar !!! :)
Malzeme editörünü kullanmak konusunda biraz pratik yapmak lazım. 24 Slot ile yüzlerce malzeme elde edebilirsiniz. Nasıl mı? Sürükle bırak. Daha açık olayım. Bir malzeme yaptınız, onu yandaki slotun üzerine götürüp bırkatığınız zaman yeni bir malzeme olur. Tabi ismini değiştirmelisiniz. Şimdi yeni malzemeyi istediğiniz gibi değiştirin. Sonra eskisinin üzerine götürüp bırakın. Ta taa, yeni bir malzeme daha(ismini unutmayın). Eğer sıkılmazsanız böyle yüzlerce malzeme yapar istediğiniz nesneye atarsınız. Pekiiii, hazırladığınız ve üzerine bıraktığınız yani altta kalan malzemeye ne oluyor? Bişey olmuyor merak etmeyin, hepsi kaydediliyor. "Get material" var ya, hani slotların hemen altındaki satırın başındaki ikon. He, işte ona basın bakalım. Çıkan Pencerenin sol üst tarafındaki seçenekleri tek tek deneyin. Bakın bakalım Malzeme kütüphaneniz ne duruma gelmiş, seçili olan nesnenin malzemesi ne ya da başka sahnede kullandığınız malzemeleri çağırabiliyor musunuz? :)

Max ile çalışırken, Max´e biraz sevgi ve şevkat gösterin :) Onu yazanlar insan ve onun bir kişiliği var önce iyice bir tanıyın bakalım takım arkadaşınızı... Mesela Sarı renkler ile size ne söylüyor? Veya kırmızı çıkınca ne demek istiyor...

Saygılarımla,
Ergin Abi

2009-02-17 13:54:14

Re:Cvp

ETezer

[quote=46222] Yazan: alitekkenx

Bir an kimse yazmayacak sanmıştım çok korktum. Çünkü takılıyor insan.Başka sorularda sorsam kızmazsınız sanırım.Hemen sorayım:
1- Hazır duvar ve hazır pencereler kullanarak basit bir ev yaptım. İç ve dış kaplamalarını yaptım. Sorun yok gibi görünüyordu fakat dosyayı ikinci açışımda pencere boşluklarının duvarla kaplandığını gördüm. Bunun nedeni nedir acaba?
3-Bir nesneyi seçip üzerinde boşluklar açmak için compound objeyi oradan boolean´ı, oradan da pick obje b´ye tıklayarak cisim üzerine boşluk açmak için yapmış olduğum katı cisimleri tıklıyorum. İlk tıklamamda boşluk açılıyor fakat ikinci tıklamamda ilk açtığım boşluk yokoluyor ve 2. boşluk açılıyor. Bunu nasıl düzeltebilirim? Ya da boşluk açmanın daha kolay bir yolu var mıdır?[/quote]

Sevgili Dostum,
2. sorunu cevaplıyacaktım ama bulamadım o yüzden 3. sorunu cevaplamaya karar verdim :) Boolean yerine Proboolean kullan. Boolean da tek nesne kesimi varken (yani ikinici seçenek için başka parça seçersen birincisinden vazgetçin zanneder MAX) Proboolean da çoklu kesim yapabilirsin. Bu arada, zorunlu kalmadıkça boolean işlemleri yapma, yerine farklı teknikler kullanabilirsin.

Saygılarımla,
Ergin Abi

2009-02-17 14:00:43