Modelleme ve uygun bilgisayar

Modelleme ve uygun bilgisayar

z0Tine

Merhaba , suan elimde Q 9550 işlemcisi olan 4gb Kingston ram i olan ve powercolor hd 4870x2 ekran kartı olan bi sistem var işletim sistemide vista ultimate . . .


max 2009 kurulu service pack 1 ile
ama modellerken wireframede cok ciddi kasılıyor buyuk bir sahnede bi çok hazır model kullanıyorum (Alışveriş merkezi) ve bu sorundan kurtulmanın teknik yolunu hiç bilmiyorum bu ekran kartındanmı kaynaklanır remdenmi kaynaklanır yoksa işlemcidenmi . . .
ama işlemci zaten cok onemli oldugu için alınabilceğinin en iyisini aldım render konusunda bi sıkıntı yaşanmıyacak galiba ama modellemede bu problemden nasıl kurtulunabilir ve nelere dikkat etmek gerekir . Simdiden cok teşekkürler saygılar sevgiler

sistem ve max 64 bit bu arada

2009-01-30 16:46:16

Cvp

palyaço

hemen hepimizin kullandığı ekran kartları oyunlara yönelik imal edilen ekran kartlarıdır. oyunlarda ve max ieçrisinde smooth görünüşte problem çıkmarmazken, wireframe görünüşlerde yavaşlamaktadırlar. bunun üstesinden gelmek için de çizim ekran kartları kullanmak gerekir ancak onlar da çok pahalılar. yine de normal ekran kartları arasında vertex shader özelliği yüksek olanları seçmekte fayda olacaktır. tabi ki tek parametre de bu değil. sorunun çözümü için ise, vray proxy ve xref objects ile ilgili araştırma yapmanı tavsiye ederim. sitede de döküman veya forumda vardır. eğer lazım olduğuna kanaat getirirsen kullanırsın. kolay gelsin.

2009-01-30 22:38:00

Cvp

z0Tine

ben ramdendir die dusunuorum

2009-01-31 00:27:56

Cvp

blasterboz

Sahnedeki poligon sayisina bagli olarak Viewporttaki akiskanlik, grafik islemcisinin kabiliyeti dogrultusundadir.Fakat iki adet grafikkarti olduguna göre en düsük ihtimal 1 gb bellege sahip.Böyle bir grafikkarti ile organik modelleme olmayan bir sahnede zorlanmasi mantikli degil.Tabii poligon sayisi hakkinda bilgim yok.Kaldiki elindeki kart oyun amacli bir kart. Ayarlari tekrar gözden gecirdinmi?
Eger imkanin varsa hic zaman kaybetmeden Ati Fire GL yada NvidiaQUADRO GPU islemci serisi bi kart al derim.Tabii Viewportunda OpenGL ye ayarli olmasi lazim bunuda unutma..
Daha önce forumlarda konusu acildi ama yeniden aciklamakta fayda var.Render icin islemcinin hizli olmasi ki buda en ideali iki ayri islemcili bir is istasyonunda (XEON,ITANIUM,OPTERON vs) render almak. Ama mimari isler icin tek kare render alacagin icin elindekide cok ideal fiyat-performans acisindan.Ram ise sahnedeki bilgileri gecici olarak tutmak icin gerekli, ki oda eger sistemin 64bit ise 4GB i gecebilirsin.WinXP Pro icin en düz hesap 3GB dan fazlasi gerekli olmayacak. Bazi arkadaslar hizli render icin ram yükseltmek yada grafik bellegi yüksek CAD kartlarina terfi ederek hizli render almak telasindalar. 64 MB gibi düsük grafik bellegine sahip sunucularda (RenderFarm) günler süren render alabilirsiniz.Yani burada ramda bekleyen bilgi islemcide hesaplaniyor,grafikkarti sadece calisma aninda gerekli.Umarim diger arkadaslarada aciklayici olmustur.
Herkese kolay gelsin.

2009-01-31 02:35:12

Cvp

ArkondeR

Kullandığınız hazır modellerin poligon sayılarına bir bakın. Uzaktan görünecek bir tabak ya da bir aplik için birkaç yüzbin poligon kullanmak sistem kaynaklarınızı boşa harcamak olacaktır. Kendim test etmemiş olsam da quadro ya da file gl ekran kartlarının da kapasitesinin sonsuz olmadığını biliyorum. Hazır modellerinizi shnenize xref olarak çağırmak ve orjinal dosyada poligon sayılarını düşürmek (özellikle de sahnede çok sayıda kopyası bulunan modeller için) sizi büyük oranda rahatlatacaktır. Özellikle evermotion firmasının ürettiği modeller yakın plan renderlara uygun olduklarından çok fazla sayıda poligon içeriyorlar.

Ayrıca modellerinizin aksi gerekmediği sürece instance olarak kopyalandıklarından emin olun.

Kolay gelsin...

2009-01-31 13:38:44

Cvp

keno

Arkonder, instance kopyalamanın avantajı tam olarak nedir.Biraz daha ayrıntılı anlatabilirmisin

Teşekkürler

2009-01-31 14:45:01

Cvp

ArkondeR

Instance kopyalamada asıl obje ve bütün kopyaları birbirine bağımlıdır. Yani objelerden herhangi birine uyguladığınız değişiklikler diğer bütün instancelarına da uygulanacaktır. Başka bir avantajı da şudur: Instance objelerin hepsi birbirinin aynı olarak tanımlandıklarından sadece instancelardan biri için poligon bilgileri ram de tutulur. Copy yöntemi ile kopyalanan objelerin her biri için bu bilgi ram işgal eder. Yani objeleri birbirinden bağımsız olarak değiştirmek istemiyorsanız instance kopyalamak ram de boşuna yer işgal etmelerini engelleyecektir.

Umarım açıklayıcı olmuştur.

Kolay gelsin...

2009-02-02 01:06:33

Cvp

z0Tine

viewportu nasıl opengl moduna geçirebilioruz ve bilmiorum bu kartı kullanan varmı ama ozel bi ayar gerekiyormu onun dısında windowsta pencereleri suruklerkende tepkime suresi çok geç

2009-02-02 19:24:50

CvpOpenGl moduna cevirmek...

blasterboz

Grafik kartinin sürücülerini ve sisteme uygun olan en son güncellemeleri yaptiginiz varsayarak...
-Customize >Preferences> Viewports> Display Drivers> Choose Driver icinden OpenGL ve tamamlayin. Isletim sistemini yeniden baslatmak gerektigi ile ilgili uyariyi kabul etmezseniz aktüel sürücü ile devam edersiniz. Kabul etmeyip hali hazirdaki calismanizi kaydettikten sonra tekrar ayni islemi yaptiktan sonra sistemi yeniden baslatin. Chose Driver satiri altinda Configure Driver acilir menüsünde secili API sürücüsünün kendi ayarlarina ulasabilirsin.
-Kartin kendine özel bir ayari icin kendine ait uygulama ayarlarindan ulasabilirsin. 3D uygulamalarla kalibre calisabilmesi icin hazir secenekler FireGL,QuadroFX,Wildcat,GlintR3 gibi grafik islemcilerinde mevcut, kullandigin yazilimi secerek daha uyumlu calismasini saglayabilirsin.
>Pencereleri sürüklerken< derken Windows pencerelerinden bahsediyorsun sanirim. Bu gecikme Grafik islemcinin kapasitesine göre degisir. 32-64 MB gibi az ram kapasitesi ile XP yada Vista kullaniyorsan bu cok normal. Tepkime süresi dedigin ise aslinda Monitör ile alakali bir tanimlama. Grafik karti ile monitörün tepkime süresi ayri. Eger monitördekinden bahsediyorsan düsük MS bir LCD-TFT monitör, yada film montaji,efekt gibi video isleri yapacaksan kesinlikle CRT monitör kullanmani tavsiye ederim. Tabii gözlerini daha fazla yoracagini bastan söyleyeyim. Kolay gelsin...

2009-02-25 12:28:10

Cvp

mokambo

çalışma ekranında rahat çalışabilmek için gerekenler anlatılmış fakat, genelde kullanılan bir yöntem daha vardır..

autocad de nasıl layerlar kullanıyor isek max içindede aynı sekilde layerlardan faydalanmak sahnede rahatlık saglar.
mesela calışmanızda 3d figurlar olsun. bunların hepsini bir layerda toplayın.
mesela tüm kapılar ve dogramalar ayrı bir layerda,
var ise agaçlar ayrı bir layer yada layerlarda
bina modeli tavanlar yerler projenin ve sizin çalışma düzeninize göre layerlar halinde çalışırsanız ,
çalışma anında gereksiz layerlar kapatılarak sahnede sağlanan rahatlık oldukca faydalıdır.

ayrıca layerdan baska olarak herhangi bir objeye mesela agac ve figurlerde işe yarayabilir, objeye sağ klik ile obje properties tıklayıp açılan yerde diplay properties kısmında , display as box işaretlenir ise onun sahnede box olarak görünmesini saglayıp sahneye binen yük hafifletilebilir bu render da normal görünür..

ama bu yöntemlerde dosya kaydedildiginde büyüklüğü değişmez.
dosya şişmesin isterseniz,bunu arkadaslarıın anlattıgı xref yöntem ile elde edersiniz.bu yöntemde aynı korrdinatlara sahip farklı max dosyalarından cagrılan nesneler ile ve onları küp olarask gösterek de ayarlayarak çalışabilisiniz.kendi parametlelerini inceleyin.

2009-02-25 15:30:54