ders istiyom hemde reactor konulu - sayfa: 2

Re:ders istiyom hemde reactor konulu

drekon

aslında spline-surface ile kullanılan sistem de patch tipinde. zaten çok kolayca patch´e çevirip . daha sonra patch ayarları ile daha da yumşatmak mümkün.

2004-03-03 22:23:18

Re:ders istiyom hemde reactor konulu

kazmamurat

www.3dcafe.com a bi bak. orda patch le ilgili bi iki tane iyi tutorial vardı bi zamanlar.. bi tanesi yüz modelleme üstüne..

2004-03-03 22:29:16

Re:ders istiyom hemde reactor konulu

enterasan

saol ben onları gördün başka..

2004-03-03 22:30:58

Re:ders istiyom hemde reactor konulu

maxier

xless abijim demişsinki reactorlerin hepsini çözdüm ve bunlarla ilgilide bi kaç kelime kullanmışsın. ben diyorumki reactorlerin ne işe yaradığını daha yeni örendim yani reactorlerle ilgili az ve öz bilgiler istiyorum mesela tutorial gibi . ama türkçe tutorial bulmak bu devirde baya zor elimde 1.5 senedir yardımını aldığım 2 kitap var fakat bunlarda da reactorler yok .
eh ne yapayım ben şimdi . reactor konusunda maxin içindeki bi garibanım ben . biri elimden tutsun istiyom....[:(]

2004-03-04 16:39:17

Re:ders istiyom hemde reactor konulu

maxier

heee bide mesaj yazdığım saat 16:39 değil 15:58dir
drekon abim bu bi yanlışlık değilmi ??? bi ilgileniversen diyom yaws
allahtan tarih doru [:D]

2004-03-04 16:41:20

Re:ders istiyom hemde reactor konulu

xLess

ya tutorial adresi vermek isterdim ama ben bir tutorial ile öğrenmedim ve bunu hiç araştırmadım.Ama istersen yapmak istediğin animasyonun sahnesini gönder ben sana animasyonu yapıp geri gönderirim.Ancak bu kadar yardım edebilicem.Ama ufak ta bir kaç bilgi vereyim sana.Collision aslında gizli dolap,tezgah anlamındadır ama reaktör ya da diğer simulatör araçlarında etkilenme anlamını taşır.Collide olan nesneler sahnede bu araçtan etkilenen nesneler olarak adlandırılırlar.Bir animasyonda etkilenmesini istediğimiz bir nesneyi collide etmessek anlayacağın o nesne simulatör tarafından algılanmaz ve o yokmuş gibi işleme devam eder.Örneğin bir ip yapacağız.Bu ip bir kürenin üstünden aşağıya sarksın istiyoruz.Şimdi deflector olan objemiz bu sahnede küre,modifiye olacak nesnemiz de ip olacak.bu sahnede bilmemiz gereken bir şey var.öncelikle rope collection(ip koleksiyonu) ip gibi davranacak olan nesnelerimizdir.Rigid body collection(değişmez nesne koleksiyonu) ise sahnede simulatörden etkilenmeyecek ancak simulatörden etkilenen nesnelere etki edecektir.Yani RBCollectiona eklediğimiz objeler Rcollectiona temas ettiği noktalarda etki edecektir.Bunlar temel bilgiler.Bunlardan sonrası için bir ders hazırlamadan olmayacak.Ama uğraşırsan aslında zor olmayan bir araç olduğunu görebilirsin.

2004-03-04 17:06:59