Spline poly sorunu

Spline poly sorunu

ApAcHi

Spline ile çizdiğim şekli Editable Poly e çevirdiğim de spline kayboluyor...Seçim yaptığımda seçim box u gözüküyor ama kendisi gözükmüyor, müdahalede edemiyorum.. Bi yerde yanlışmı yapıyorum... Bu sorunu forumda baya bi aradım ama bulamadım o yüzden konuyu açmak zorunda kaldım..

Teşekkürler...

2009-02-10 20:12:37

Cvp

kazmamurat

spline ---> surface modifier (değerleri düşürmek gerekebilir, isteğe göre) -----> convert poly

surface in düzgün çalışması için spline örgünde maksimum dörtgenler olmalı, noktalar birbirine kaynamış olmalı. yani her nokta bir yüzey oluşturabilecek halde olmalı.

2009-01-27 11:11:31

Re:Cvp

ApAcHi

[quote=45895] Yazan: kazmamurat

spline ---> surface modifier (değerleri düşürmek gerekebilir, isteğe göre) -----> convert poly

surface in düzgün çalışması için spline örgünde maksimum dörtgenler olmalı, noktalar birbirine kaynamış olmalı. yani her nokta bir yüzey oluşturabilecek halde olmalı.[/quote]

Surface ile ilgili parametre ayarları, poly de "subdivision surface" denmi yapıyoruz. Senin bahsettiğin ayarlar bu kısımda ise değiştirdim sonuç aynı.. Splineyi çiziyorum editable poly e çevirdiğim anda gözden kayboluyor. Kendimi sihirbaz zannedeceğim yakında :) Cevabın için teşekkürler.

2009-01-27 11:42:12

Cvp

icdeadpeople

kapalı bir alan oluşturmazsan kaybolur çünkü yüzey oluşmaz, spline ´ı kapalı hale getirirsen ancak editable poly´e çevirip yüzey olarak görebilirsin.

2009-01-27 12:15:52

Re:Cvp

ApAcHi

[quote=45897] Yazan: icdeadpeople

kapalı bir alan oluşturmazsan kaybolur çünkü yüzey oluşmaz, spline ´ı kapalı hale getirirsen ancak editable poly´e çevirip yüzey olarak görebilirsin.[/quote]
Cevabın için teşkkürler. Yüzey oluşturamadığı için kayboluyor demek... ;)

2009-01-27 12:21:34

Cvp

kazmamurat

surface isimli bir modifier var, spline seçiliyken listede görebilirsin.

spline çizdikten sonra, noktalardan yüzey yaratmak için surface modifier ı uygulaman gerekiyor önce, onun sonrasında convert to poly denersen işin görülür sanıyorum.

surface modifier ında da 2-3 parametre var, bunlardan bir tanesi (steps) noktalardan oluşan yüzeylerin kendi içindeki yoğunluğunu gösteriyor, onu sıfırda tutarsan her spline noktan bir vertex olacak şekilde sonuç alırsın.

şöyle bir şey varmış, daha iyi anlamak için;

http://designreform.net/2008/06/08/3ds-max-surface-modifier/

2009-01-27 12:56:09

Cvp

Erkan

Ad Soyad: murat afşar
Cinsiyet: Bay
Konum: Turkiye istanbul
Doğum Tarihi : 24-04-1978

Kullandığı Program : 3Dsmax
Uzmanlık :
E-Mail
web sitesi:

Siteye Kayıt Tarihi : 13-09-2003 00:00
Siteye Eklediği Dersler: 0
Galerisindeki Resimler 17
Forumda Konu sayısı: 52
[u]Forumda Cevap sayısı: 1976 [/u]
Siteyi Ziyaret Günü: 1290

murat hocam seni öğretme azminden dolayı kutluyorum.
ve görüyorumki hala ilk günkü kadar azimlisin bu konuda.

konuya ilişkin bir örnekte benden
spline ı seç modify/rendering bölümünden
enble in vievport u işaretle ve polye çevir

kolay gelsin

2009-01-27 21:55:01

Cvp

ApAcHi

Arkadaşlar çok teşekkür ederim... Bilginize sağlık ;)

2009-02-07 11:44:06

Cvp

alitekkenx

Merhaba arkadaşlar bende aynı sorunu yaşadım. Yol yapmak için yüzey oluşturmak istiyorum. Sizin söylediğiniz gibi enable in wiewport´u işaretledikten sonra editable poly oldu ama modify listesinde surface yok artık.

2009-02-10 20:12:37