aniasyonda birçok elemanın rotate edilmesi

aniasyonda birçok elemanın rotate edilmesi

rana1686

Merhaba arkaaşlar bir animasyon yapmaya çalışıyorum vinç kancası gelecek ve bir kalıbı ayağa kaldıracak. Ayağa kaldırma sahnesini hazırlarken parçaların tümünü seçip rotate ettiğimde hepsi kendi içindeki pivot noktalarından dönüyor, bu da karman çorman hale getiriyor kalıbı.. Bütün parçaları tek seferde rotate etmenin bir yolu var mı?

Teşekkür ederim şimdiden[G2]

2009-01-24 09:57:05

Cvp

3d_baby

selam, böyle bir animasyon için tüm objeleri seçmekten ziyade linkleme yöntemini kullanman daha iyi olur. Eğer objeleri birbirine linklemeyi biliyorsan -sahnenin durumunu bilemediğim için yanlış söylüyor olabilirim- kancayı kola, kolu bağlı bulunması gereken ayağa linkle. Bu şekilde birbirine bağlı olan sistemlere hiyerarşi deriz; hiyerarşinin en üstündeki elemanı seçip rotate yaptığın zaman ona bağlı olan elemanlarda onunla birlikte döner. Umarım anlatabilmişimdir.

2009-01-24 13:29:16

Cvp

ArkondeR

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/qy31r4Eu2.jpg[/img]

Resimde işaretlediğim seçeneği aktif hale getirdiğinizde birden çok objeye bir transform uyguladığınızda (taşıma, döndürme ya da boyutlandırma) işlem objelerin ortak geometrik merkezinden uygulanacaktır. Yani objeleriniz tek bir nokta etrafında dönecektir. Dikkat etmeniz gereken bir nokta max in hangi tool için hangi seçeneği kullandığınızı hatırlamasıdır. Yani önce rotate aracını seçip sonra işaretli seçeneği aktifleştirmelisiniz.

Kolay gelsin...

2009-01-24 16:21:51

Cvp

Erkan

alper söylediğin modellemede çok işe yarıyor ama animasyonda çalışmayan bir özellik.

akının dediği olabilir yada bone kullanılabilir.

makine yapımı için bence en iyi bone ayarı bu.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/DXCM4IWyr.jpg[/img]

2009-01-25 12:34:26

Cvp

archidesign

local ya da view ya da grid yazan tool seçeneklernden world yazanı tıklaman yeterli...

2009-01-25 12:59:42