poligon sayıları render aldmamı engelliyor:(

poligon sayıları render aldmamı engelliyor:(

hasanbasan

herkese iyi günler sorunun 3ds da bi elektro gitar yaptım ancak 2D den yola çıkarak tasarladığım için turbosmooth yaptığımda poligon sayısı çoğaldı vray yada mental rayde render almaya çalıştım fakat belli bir noktadan sonra duruyor tam render alamıyorum zaten aldığım renderide 5 saatte zoru zoruna alabildim lütfen yardım edin daha adam akıllı ilk çalışmam
bana poligon sayısını nasıl düşüreceğimi söylerseniz yeterli olur

2009-01-20 13:43:24

Cvp

kubiilay

Bir yöntem var aslında :D ama az bir bozulma olabilir.

Optimize modifyr uygula birde smooth degerini düşür.
vertexler´le oynayarak biraz daha yumuşatma hissi ver ama smoot 2 filan yap misal böyle olabilir.

2009-01-21 00:30:37

Cvp

ksap

poly cruncher pluginini dene bence, bazen çok işe yarıyor.. kolay gelsin.

2009-01-21 02:14:08

Cvp

ArkondeR

Arkadaşların bahsettiği yöntemler poligon sayısını düşürmeyi sağlayabilir fakat sağlıklı yöntemler değiller malesef. Modelleme yaparken poligon sayısını kontrol altında tutmak yeni başlayanların sıkça yaşadığı bir problemdir. Size tavsiyem eğer ciddi bir vakit sıkıntınız yoksa poligon sayısı daha az olacak şekilde modelinizi yeniden hazırlamanız olacak.

Aşağıda izleyebileceğiniz yöntemi resimle açıklamaya çalıştım. Aynı referans resimden yola çıkarak iki farklı gitar gövdesi modelledim. Birinci resimde çizdiğim gövdeye extrude uyguladım, editable poly ye çevirdikten sonra biraz üzerinde oynayıp smooth verdim. Sonuç resimde görülüyor. İkinci resimde ise başından itibaren poligon sayısını düşünerek daha az noktayla çizdiğim spline ı extrude ettim, yine editable poly haline getirip biraz oynadım ve smooth verdim.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0T6e3mj5z.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Mbr1W1x2W.jpg[/img]

Kolay gelsin...

2009-01-21 13:00:46

Cvp

c-g-leo

remodel

2009-02-15 22:16:26

Cvp

Seke

Basitçe optimize modifierı

2009-02-15 23:16:52