Face,poly ve mesh´lerin öbür yüzü renderda gözükmüyor!

Face,poly ve mesh´lerin öbür yüzü renderda gözükmüyor!

Orc

Şu ara peşpeşe sorular soruyorum,mazur görün lütfen :)
Bir sorunumda şudur:

Render alırken (mr) Splinelara atadığım editable meshlerin sadece üst yüzeyini render ediyor.Öbür yüzü görmüyor.Aynı şekilde planeler veya poly modellemede arkasnın gözükmesini istediğim faceler içinde bu sorun geçerli.Veya extrude ettiğim bir spline (örn: perde yaparken) arka yüzeyi renderda çıkmıyor tıpkı mesh face lerde olduğu gibi, yada simsiyah çıkıyor bazen.force 2 sided aktif yapıyorum ama ona rağmen olmuyor.Nedir bunun çözümü acaba? teşekkürler.

2009-01-12 13:44:13

Cvp

mokambo

max dünyasında, her nesne sıfır kalıklıktadır bu sebeple tek yüzleri görünür haldedirler..

mesela bir box çizin ve içinden bakın hiç bir şey görünmez.. ayrıca bunun simsiyah görünmesinin sebebi sizin ekran kartınızın modeli ve sürücü seçimi dir.

bazı ekranlarda o kısımlar siyah yerine seffaf yani hiç bir şey yokmuş gibi görünürler ki genelde iyi kartlarda siyah göründügü kanısındayım ama kesin emin degilim. zaten bunun da pek önemi yok..

siz her iki tarafının görünmesini istediginiz nesnelere modify listesinden shell değiştiricisi uygularsanız, o zaman yüzey extrude verilmiş gibi kalınlasır shell ´in kendi parametreleri içinde int ve out degerleri içe yada dışa kalınlık verirler..

exrude den farkı egri yüzeylerdede kalınlık verebiliyor olmasıdır..

2009-01-12 15:51:54

Cvp

Çaylak

Material Editor den 2 sided i da secebilirsin

2009-01-12 16:10:03

Cvp

Orc

facelerin tek yüzleri görünür olduğunu biliyorum.Ama "force 2 sided" denen bir opsiyon var.Ve onu aktif edince herhangi bir render motoru atamadığın zaman iki tarafınıda görüyor renderda.Ancak mr veya vray render alırken bu "force 2 sided" işe yaramıyor.Benim aklımı karıştıran buydu.Bende kendimce şöyle primitive bir yol bulmuştum; mesh objemin (yada poly vs.) mirror copysini alıp sırt surta attack ediyordum.Ama Shell istediğimi kısa yoldan hapar gibi.Bir deniyim şunu:).Shell´i extrude ettiklerimizede uygulayabilriz değilmi?

2009-01-12 16:12:51

Re:Cvp

Orc

[quote=45622] Yazan: Çaylak

Material Editor den 2 sided i da secebilirsin[/quote]
Dedim ya."force 2 sided" aktif olmasına rağmen gözükmüyor.
Ama bu force 2 sided render options kısmında, materyaleditörde değil. (açık değil max şuan ama öyle hatırlıyorum)

2009-01-12 16:16:47

Cvp

RicCo

force 2 sided görüntü için geçerlidir. renderı etkilemez. renderda görünmesi için materiali 2 sided yapmalısın.

2009-01-12 16:22:18

Re:Cvp

mokambo

[quote=45623] Yazan: Orc

facelerin tek yüzleri görünür olduğunu biliyorum.Ama "force 2 sided" denen bir opsiyon var.Ve onu aktif edince herhangi bir render motoru atamadığın zaman iki tarafınıda görüyor renderda.Ancak mr veya vray render alırken bu "force 2 sided" işe yaramıyor.Benim aklımı karıştıran buydu.Bende kendimce şöyle primitive bir yol bulmuştum; mesh objemin (yada poly vs.) mirror copysini alıp sırt surta attack ediyordum.Ama Shell istediğimi kısa yoldan hapar gibi.Bir deniyim şunu:).Shell´i extrude ettiklerimizede uygulayabilriz değilmi?[/quote]

aslında uygulanabilir,
ama bence extrude olacak gibi olanları extrude ile yapın.
sebebine gelince max her türlü degiştiriciyi hafızasında tutar. eger shell yada extrude uyguladıgınız modelinizi kesinlikle bir daha değiştirmeyecek iseniz bence bunu editable poly haline yada mesh haline cevirin ki max bu objenin parametrelerini hafızasında gereksiz yere tutmasın.
ama ben belki daha sonra tekrar kullanırım diyorsanız, objenizi başka bir dosyada baska bir ad ile saklayabilir gerekirse merge edebilirsiniz..
yada xref kullanımına gidebilirsiniz. böylelikle max deki ram yükü azalır..
bu sebeple modellere her şeyi uygulamak dogru olmayabilir. tabi bu basit sahnelerde geçerli değildir..

konu azcık sapmış gibi oldu isede bilgi olması açısından yazdım..
saygılarımla..

2009-01-12 17:36:08

Cvp

Orc

yardımlar için çok teşekkürler arkadaşlar.

2009-01-12 18:56:21

Cvp

dracul

grafik sürücüsü olarak open gl seçer iseniz modelleme yaparken arka yüzeylerinide görebilirisiniz.fakat bu render yaparken etki etmez.

2009-01-12 21:33:27

Cvp

Hasan Karaaslan

Aslında directx seçili ikende object propertiesden "backface cull" seçeneğindeki tiki kaldırırsan arka yüzeyini görebilirsin.

2009-01-13 10:46:06