autocad spline lari max de extrude etmek???? - sayfa: 2

Cvp

ETezer

öncelikle resimde bariz olarak görülen temel bir problem var. Çizgiler kesişiyor. Dikkat vertexler demiyorum. Çizgiler kesişiyor. Birbiri üzerinden geçen çizgileri gören MAX karar veremiyor. İçerisi mi? yoksa Dışarısı mı? neresi burası? :)

Sevgili Dostlar Suyun 3 halinin olduğu gibi Noktaların da 4 hali vardır. Vertexlerin üzerine sağ klik yaparak hangi "halde" olduğunu görebilirsiniz. Corner, Smooth, bezier ve bezier-corner bu hallerin isimleridir. Aslında oldukça uzuuuuun bir konu bu. Aynı zamanda Animasyonun da temeli sayılabilir. Ama biz probleme geri dönelim. Bezier corner veya bezierler ters dönseler gözle anlaşılmaz sevgili dostlar. Fakat yaptıkları keskin köşeler ve hatlar "ben buradayım" diye bağırır. Şekildeki noktalar Vektörel dönüşüm sonunda farklı şekillerde oluşabilir. Yapman gereken (-ki uzun sürecek emin ol) ilgili noktaları tespit edip "Tangant handle" larından (yeşil renkteki çizgiler olarak göreceksin, ucları karesel noktalı) tutup çekmek, çekiştirmek, bükmek, burmak vs. vs. vs.
Saygılarımla,
Ergin Abi

2008-12-30 22:46:06

Cvp

heydu

ETezer aciklayici bilgi icin cok tesekkurler. cizimde ust uste binmis splinlar kalmis bende farkettim. ust uste binmeleri duzelttikten sonra bile kivrim yerlerinde uclari acik vertexler kaliyordu. simdi dracul un soyledigi gibi ´weld´ komutunu kullanicam. insallah olur aksi taktirde autocad de plne ile spline yapmadan cizicem tekrardan. dracul mailini aldim cok tesekkurler...

2008-12-31 20:23:13

Cvp

derek82

cizgilerin birbirleri uzerinden gecmedigi kapali istedigin gibi bir alan olustr. region komutunu kullan ve max e import et. bu kadar...

2009-01-03 23:17:20