Skin Modifier ve Mirror Parameters

Skin Modifier ve Mirror Parameters

iletisimnet

Slm arkadaşlar.Bir modelin bonelerini ayarladıktan sonra ve envolope ayarlarını bir yarısına yaptıktan sonra diğer bölüme aynalamak istiyorum.Fakat başaramıyorum.Bu sebepten her seferinde iki taraf için ayrı ayrı uğraşmak zorunda kalıyorum.Bu da benim için bir zaman kaybı sonuçta.
Şu mirror konusuna birisi el atabilir mi acaba?
Animasyoncular kısa ve öz olarak anlatırlarsa sevinirim.
(Bir tutorialde izledim.Modelin yarısı yeşil yarısı mavi oluyordu ve işlemi şipşak hallediyordu.Bende olmadı bir türlü)

2008-12-20 00:19:13

Cvp

dedestratus

Mirror mode butonuna basıp açtıktan sonra önce mirror planein koordinatını ayarlarsın ki tam ortalansın. Diyelim mavi noktaların olduğu tarafın skin değerlerini hazırladın. O zaman ctrl+a diyip bütün noktaları seç, "Paste Blue to Green Verts" ve "Paste blue to green bones" butonlarına bas.Ondan sonra da soldaki "mirror paste" butonuna basıp işlemi tamamlıyorsun.

2008-12-20 12:53:46

Çok saolasın.

iletisimnet

Şu koordinatlara dikkatlice bakayım.Bende plane gözükmüyor

2008-12-20 19:01:02

Cvp

iletisimnet

Bende Mavi Noktalar gözükmüyor.Şunu etraflıca anlatan bi ders acil lazım.Plane tam ortada o kadar uğraştım yine de olmadı.

2008-12-28 19:31:41

Cvp

3d-anim

Plane tam modelin ortasında ve modele dik olacak.
daha sonra treshold değerini arttırırsan ki modelin boyutuna göre sabit bir değer yok mavi ve yeşil vertexleri görürsün.
Modelin planden bir tarafı tamamen yeşil bir tarafıda tamamen mavi olmalı.

Ancakkk...
Diğer uzman arkadaşlara benim de yaşadığım bir sorunu aktarmak isterim.Neden max maya kadar rahat skin ve envolope olmuyor anlıyacağız.

Sorun su:
Özellikle torso (gövde) kısmında boneler biraz buyuk olunca bonelerin envolopeleri yatay pozisyona giriyor ve burda mirror skin envolope bir işe yaramıyor.Malesef tek tek envolopeleri dik konuma getirip (tabiki burda plane tam ortalamak gerek) tekrar envolope yapıp , mirror skin ile diğer tarafa aktarmak gerekiyor.
Oysa mayada envolopeler daha mantıklı otomatikman yerleşiyor ve mirror kısmına bir tıklama ile hemen aktarıyorsun.
Max in skin aracını tam doğru olarak kullanmak gerçekten çok sıkıntılı , çok uğraştırıcı.Blender de bile otomatik model hacmine göre bone envolopelerini çok sıkıntısız ayarlıyor.Ania arkadaşımız bir formda bu konuda açıklama yapmıştı.


Eğer max de bu kadar pratik bir yol var ve ben bilmiyorsam ; Öğrenmek adına merakla bir yanıt bekliyorum.

2008-12-29 11:41:52

Cvp

produc

"skin wrap" aracı daha kontrollü sonuç veriyor (riglerken)

"skin wrap" tada bazen, birkaç vertex´e bağlanmıyor.. bazende sorunsuz çalışıyor...

bu sorunu çözen bir arkadaş varsa "skin wrap ta vertex sorununu"
bizimle paylaşmasını isterim...

Ama skin´e biraz emek sarfedince çok kaliteli rigleme oluyor, çünkü istediğin vertexi istediğin boneye ilişkilendirebiliyorsun....

sanırım simetride sorun var. :)

2009-01-01 01:02:21