Gereksiz edgeler nasıl silinir

Gereksiz edgeler nasıl silinir

Gereyhan

en büyük problemim olan ve polygon sayısını arttıran edgeleri nasıl silebilirim. daha doğrusu fazla gördüğüm bi edge i sildiğim zaman şekil bozuluyor. buna nasıl bir çözüm getirebilirim. saygılar.

2008-12-13 19:06:55

Cvp

dracul

Edge modunda backspace tuşuna basarak edge/edgeler silinir.

2008-12-13 19:50:09

Re:Gereksiz edgeler nasıl silinir

chrome_nickel

[quote=44919] Yazan: Gereyhan

en büyük problemim olan ve polygon sayısını arttıran edgeleri nasıl silebilirim. daha doğrusu fazla gördüğüm bi edge i sildiğim zaman şekil bozuluyor. buna nasıl bir çözüm getirebilirim. saygılar.[/quote]


poligonsal modellerin temeli üçgenlerdir. yedigen bir yüzeyi ister içindeki edge´leri görerek oluştur ister görmeden oluştur, sonuç üçgen sayısında bir değişikliği olmaz. üçgen sayısı azalmadığı sürece modelin de hafiflemez.

2008-12-14 13:54:37

Cvp

dracul

Edgeleri manual yolla bile yapılan düzenleme ile polygonlardaki üçgen sayısı azaltılır.Ayrıca bunun için optimize yapan programlar var.Maxin veya diger programların içerisinde optimize yapan komutlarda mevcut fakat yeterli olmadıgı durumlarda daha iiyisine başvurulabilir.
http://www.mootools.com/plugins/us/polygoncruncher/index.asp

Polygon azaltma algoritmaları (matematiksel ve teorik bilgiler)
http://www.wepapers.com/Papers/10663/A_Simple,_Fast,Effective_Polygon_Reduction_Algorithm
http://users.csc.calpoly.edu/~zwood/teaching/csc471/finalproj02/afternoon/jdeklotz/

2008-12-14 21:46:45

Cvp

Gereyhan

İlgilenen herkese teşekkür ederim.

2008-12-15 08:50:01

Re:Cvp

chrome_nickel

[quote=44950] Yazan: dracul

Edgeleri manual yolla bile yapılan düzenleme ile polygonlardaki üçgen sayısı azaltılır.Ayrıca bunun için optimize yapan programlar var.Maxin veya diger programların içerisinde optimize yapan komutlarda mevcut fakat yeterli olmadıgı durumlarda daha iiyisine başvurulabilir.
http://www.mootools.com/plugins/us/polygoncruncher/index.asp

Polygon azaltma algoritmaları (matematiksel ve teorik bilgiler)
http://www.wepapers.com/Papers/10663/A_Simple,_Fast,Effective_Polygon_Reduction_Algorithm
http://users.csc.calpoly.edu/~zwood/teaching/csc471/finalproj02/afternoon/jdeklotz/[/quote]


aramızda savaş var galiba :).

verdiğin linklerdeki örneklerde model de deforme oluyor. benim kastettiğim bir silindirin üstü mesela. tek bir poligondur. mesela 12gendir. 12 gen bir poligon demek 12 üçgen demek. içinden istediğin kadar edge geçir. 12´den az üçcenle elde edemezsin. 12genliğini değiştirip 8gen filan yapmak senin verdiğin linkler. bu da modeli değiştirir. başka birşey haline getirir.

2008-12-15 14:20:36

Cvp

dracul

Ne savaşı anlamadım :D

polygon optimize ederken muhakkak deforme olur bunu gözün anlamayacagı kadar azaltmak esas amaçtır.Oyunlarda bu tür optimizeler muhakkak gereklidir.Tabi her zaman iyi neticeler vermeyebilir özellikle realtime olmayan renderlerde sonuç daha belirgin oldugu için göz bunu kolay farkedebilir.Oyunlar ve realtime olan renderler için gerekli bir unsur bunuda unutmamak gerekir.

2008-12-16 00:00:53

Cvp

ETezer

Tüm Surface sistemlerde, Nesnelerin Işığa tepki verilebilmesi yüzeylere sahip olması gerekir. Ve en küçük yüzey Üçgenden oluşur. Polygonlar da bu sisteme dahildir ve aslında üçgenlerden oluşur. 3DSMax´de Nurbs nesneler bile aslında üçgenlerden oluşur.
Saygılarımla,
Ergin Abi
"Arabulucu" :)

2008-12-16 11:14:36

Cvp

Gereyhan

cevaplar için teşekkür ederim. [:)][S39]

2008-12-16 14:38:19