uvw maping - bitmap fit hakkında

uvw maping - bitmap fit hakkında

shine_s

3 görünüşe de ayrı ayrı plan atayıp onlara materyal olarak blueprint atamak istiyorum. ve boyutlarında bi sorun olmasın diye uvwmaping yapıp bit map fit yapıp boyutlarını sabitlemek istiyorum. daha once cok kez yaptım, bi sorun olmuyordu.fakat sanırım bi hata yapıorum şuan ve uvwmapping>alignment> altında yer alan bitmap fit silik görünüyor.yani tıklanmıyor.belki bi yerde bişey secili olmalı tam bilmiorum ama sebebini açıklayabilcek olan biri varsa çok sevinirim. ilgilenen herkese çok teşekkür ederim. iyi çalışmalar herkese.

2008-12-08 22:24:25

Cvp

duman1925

"real world map size"a tıklarsan sorunn çözülebilir bi dene

2008-12-08 22:34:44

Cvp

ArkondeR

Sorunuza başka bir çözüm önereceğim. Ben blueprint atamak istediğim plane i üzerine koyacağım resimle aynı boyda yaparım genellikle. Örneğin 756x537 pixellik bir resim için 756x537 cm lik bir plane yapıp materyali vardikten sonra scale ederek istediğim boyuta getiriyorum.

Umarım işinize yarar.

Kolay gelsin...

2008-12-09 14:08:26

Cvp

shine_s

çok teşekkür ederim,saolun. sorunu çözdüm,her ikinizinde yardımlarından yararlanarak.
kolay gelisn

2008-12-13 03:09:47

Cvp

ETezer

Kusuruma bakmayın ama, neden plane Kullanmak ihtiyacı duyduğunuz anlayamadım? Açıklama yaparsanız sevinirim. Çünkü Viewportlara resim atanabiliyor ve plane ler ile uğraşmak biraz daha zor olabilir. Her yiğidin farklı yoğurt yemesi vardır ama eğer daha kullanışlı ise biz de o yönteme geçmek isteriz. Açıklama yaparsanız sevinirim.
Saygılarımla,
Ergin Abi

2008-12-13 11:57:10

Cvp

ArkondeR

Ergin Bey;

Viewport background olarak resim atadığımızda her Viewport için atadığımız resmi önce zoom yaparak istediğimiz boyuta getirmemiz sonra da zoom ve pan hareketlerine kilitlememiz gerekiyor. Bu sırada bir objenin farklı açılardan görünüşlerini hem birbiriyle aynı oranda tutturmak hem de birbirine hizalamak gerekiyor. Ayrıca o sırada layout da bulunmayan bir görüş penceresine geçerseniz arkaplan resmi de o görüşe aktarılıyor ve eski görüşe geri döndüğümüzde çoğu zaman yerinden kaymış oluyor. Üstüne üstlük ne kadar "lock zoom/pan" seçeneğini işaretlesek de resimler yerlerinden kayabiliyor. Açıkçası üzerine resim atanmış planeler ile çalışmak bana daha pratik geliyor. Bir defa aytarladıktan sonra kesinlikle bozulmuyorlar :) Bir de RAM sorunu var. Viewport background daki resimler materyallerden daha fazla bellek kullanıyor. (Bunu tamamen deneyimlerime dayanarak söylüyorum.)

Bu yüzden viewport background kullanmayı tercih etmiyorum ben. Tabiiki herkes kendisine pratik gelen yöntemle çalışmakta özgür.

Kolay gelsin...

2008-12-13 12:50:53

Cvp

ETezer

Teşekkürler...

2008-12-15 12:36:39