yansıma

yansıma

prenskubi

mrb arkadaşlar ben çalışmamda yere normal bi vray mtl si atıyorum parlaklık vermiyorum sadee olmasına rağmen duvara yansıyor yer kırmızıysa duvarda hafif kırmızı oluyor bunu n nedeni ne olabilir acaba

2008-12-06 11:30:20

Cvp

kajax

duvara yansıma vermiş olmayasın?

2008-12-06 11:42:05

Cvp

Hasan Karaaslan

bu sorun genelde second bounces´in yüksek olmasından kaynaklanıyor. 2. zıplamada ışık rengi zeminin rengini fazla alarak duvara çarptığı için o "yansıma" dediğin olay oluyor.

2008-12-06 16:57:30

Cvp

ArkondeR

Bunun nedeni color bleeding denilen olaydır. GI rendering de simüle edilen ışık bir yüzeye çarptığında o yüzeyin rengini alır ve başka bir yüzeye çarptığında da bu rengi o yüzeye taşır (gerçek hayatta olduğu gibi.) Sahnenizde bu etkinin oluşmasını istemiyorsanız, rengini sahneye taşıyan yüzeye (sizin örneğinizde kırmızı zemin yüzeyi) vray proxy materyali atamalısınız. Bu malzeme sayesinde yüzeyin GI ışınlarına nasıl davranacağını belirleyebilirsiniz. Yani yüzey kırmızı olsa bile ışığı başka bir renkte yansıtabilir. (GI rengi olarak beyaz kullanırsanız ışığı olduğu gibi yansıtır ve color bleeding etkisi oluşturmaz.)

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Kolay gelsin...

2008-12-06 17:07:43

Cvp

palyaço

alperin bahsettiğ proxy material material editörde vrayoverridemtl olarak görünmekte haberin olsun.

2008-12-07 13:55:30

Cvp

ArkondeR

Evet materyalin ismini yanlış yazmışım düzelttiği için Halil Bey´e teşekkürler.

2008-12-07 21:05:52

Cvp

iprahim

http://www.tr3d.com/index.php?f=24&oku=2660&basla=0&id=forum


bak burada "cem cimrin" çok güzel bi şekilde anlatmış, yararlı olacağını düşünüyorum senin için...... ayrıca cem cimrin´e tekrar teşekkür ediyorum bu güzel ve açık anlatımından dolayı....

iyi çalışmalar....

2008-12-28 01:55:59